Ervaringen Odyssey accu's
#1
Voor mijn mk1 moet mijn accu nog naar achter verhuist worden. Echter heb ik vorig jaar met mijn audio-inbouw te weinig ruimte daarvoor gereserveerd waardoor eea niet gaat passen of een beetje riskant (brandgevaar) gaat worden.

Onlangs kwam ik in een projecttopic van iemand tegen dat hij een Odyssey PC680 accu had gekocht, omdat hij iets kleins wou wat hij achterin kon bouwen. Het schijnt dat deze accu's vaak voor deze doeleinden gebruikt worden.

Linkje naar de desbetreffende accu

Is er iemand op het forum die hier ervaringen mee heeft? Volgens mij is dit ding namelijk perfect voor mijn situatie, past in die krappe ruimte die ik heb en er hoeft geen ontluchting oid gemaakt te worden.

Of zie ik dat verkeerd?...

FYI de accu komt rechts naast mijn versterker in de achterbak, achter de achterbank:
[Image: 16207599_large.jpg]
[Image: 16231646_large.jpg]
Ik haal hier het mdf onderkantje nog weg zodat de accu wat dieper komt te liggen en nog wat meer ruimte heeft.
Reply

#2
"De Odyssey accu is volledig gesealed en kan hierdoor 'onmogelijk' lekken."
Niets is onmogelijk, het is alleen tot nu nog nooit gebeurd. 34

Odyssey zie ik wel vaker gebruikt worden bij zware audio installaties. Lijkt me prima spul.
Waarom wil je je accu naar achteren verhuizen? Voor de looks?
Reply

#3
De accu uit je link is een motorfiets accu.
YSSEY PC680 ACCU 12V 17Ah(20h) 185x79x169x169

Slechts 17Ah, ben benieuwd of je het er mee gaat redden om te starten...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#4
@Jordy: ja voor de looks

@defoors: I know, in dat projecttopic stond ook al genoemd dat ze niet geschikt zijn voor hele koude landen. Daarentegen, mijn mk1 vraagt amper stroom, enkel wel mijn audio... Toch een zwaardere doen dan maar?
Reply

#5
Voor de looks... stupid Voor de looks zet je een vet mooie accu onder je motorkap met superstrak ingepakte kabels in colour-coded snakeskin. Drewl
Smaken verschillen dus...Wink

Uit mijn hoofd zit er standaard een 35 of 38Ah in een Mk1. Ik zou er minimaal een 45 ampere inzetten. Je Mk1 komt af en toe stil te staan en soms staat je audio eens op een showtje te spelen enzo. Wel handig om wat extra sap achter de hand te hebben.
Je kan ook gewoon je audio installatie aanpassen op de accu. Idea
Reply

#6
Ik heb een gelaccu achterin, werkt prima hoor.

[Image: Foto-HO7EJPNG.jpg]

Alleen hou er rekening mee dat ie op een makkelijke plek zit om er accuklemmen op te zetten.. en hou een set startkabels in de buurt.

(Niet tussen de bijrijdersstoel en een rolkooi bijvoorbeeld)
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#7
Ben hier weer even verder in gedoken, maar ik zou toch ook gewoon een accubak kunnen maken achterin? Zo'n ding: Klikkie voor accubak
Of deze: klikkie voor een andere accubak

Mijn huidige accu is nog prima en past hier makkelijk in.
Reply

#8
Dat zijn mooie dingen, maar een normale accu moet wel naar buiten ventileren. Rij ff langs bij Caradio. Die hebben nu voor 200 euro een mooie accu in de aanbieding die geschikt is om achterin te plaatsen. Volgens mij een 70ah, dus daar heb je wel wat aan. Dennis kan je vast wel helpen met tips over hoe en wat in te bouwen.
Reply

#9
een AGM accu heeft toch geen ventilatie nodig?
[Image: rm7vFv2.png]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.