Dag mede Suzuki bezitters,
Ik zal me eerst voorstellen,
Mijn naam is Wijnand, 21 jaar oud, kom uit Nijmegen en ik rijd nu 2 jaar in een blauwe suzuki baleno 1.3 GS uit 1996. Niets bijzonders maar een prima auto'tje en hij rijd lekker en ook nog eens vrij zuinig. Ben trouwens ook nog in het bezit geweest van een Suzuki SV650s, een DRZ400 en een vitara 1.6 maar die heb ik niet meer. Ik heb bij die vitara de koppeling vervangen en bij de motoren heb ik ook altijd al het onderhoud zelf gedaan.
Na dat de auto vorig jaar prima door de APK is gekomen is hij nu helaas afgekeurd. De problemen wil ik graag (deels) zelf repareren maar ik had nog een aantal vragen.
Bij het subframe achter zitten 2 stangen die in de lengterichting v.d. auto lopen die de fusees met het chassis verbinden. Aan de chassis kant (voor het achtersubframe dus) zit er erg veel speling op de bussen.
- Hoe heten deze stangen?
- Zijn deze bussen los te koop of gaat dat alleen in combinatie met de hele stang?
- Zo ja, waar zijn deze te koop?
Het subframe achter zelf is aan de rechterkant waar hij aan het chassis geschroefd zit ook roestig. Nou ken ik wel een goede lasser maar ik vroeg me af
-Lassen of vervangen? Mag je het lassen i.v.m. de APK?
-Eventueel een 2de hands achtersubframe, maar waar te koop?
En als laatste de remdruk achter verschilt ongeveer 50% (!).
Ik ga eerst de remmen goed schoonmaken, de olie vervangen en de remverdeler schoonmaken/controleren.
-Iemand nog tips waar dit probleem zou kunnen zitten?
De garage zij dat als zij het gingen maken dat het duurder zou worden dan een andere auto kopen. Aangezien ik momenteel werkloos ben en dus vakantie heb wil ik het graag zelf doen. Daarnaast rijd het wagentje nog prima dus ik vind het eigenlijk ook zonde om hem weg te doen.
Alvast bedankt!
Ik zal me eerst voorstellen,
Mijn naam is Wijnand, 21 jaar oud, kom uit Nijmegen en ik rijd nu 2 jaar in een blauwe suzuki baleno 1.3 GS uit 1996. Niets bijzonders maar een prima auto'tje en hij rijd lekker en ook nog eens vrij zuinig. Ben trouwens ook nog in het bezit geweest van een Suzuki SV650s, een DRZ400 en een vitara 1.6 maar die heb ik niet meer. Ik heb bij die vitara de koppeling vervangen en bij de motoren heb ik ook altijd al het onderhoud zelf gedaan.
Na dat de auto vorig jaar prima door de APK is gekomen is hij nu helaas afgekeurd. De problemen wil ik graag (deels) zelf repareren maar ik had nog een aantal vragen.
Bij het subframe achter zitten 2 stangen die in de lengterichting v.d. auto lopen die de fusees met het chassis verbinden. Aan de chassis kant (voor het achtersubframe dus) zit er erg veel speling op de bussen.
- Hoe heten deze stangen?
- Zijn deze bussen los te koop of gaat dat alleen in combinatie met de hele stang?
- Zo ja, waar zijn deze te koop?
Het subframe achter zelf is aan de rechterkant waar hij aan het chassis geschroefd zit ook roestig. Nou ken ik wel een goede lasser maar ik vroeg me af
-Lassen of vervangen? Mag je het lassen i.v.m. de APK?
-Eventueel een 2de hands achtersubframe, maar waar te koop?
En als laatste de remdruk achter verschilt ongeveer 50% (!).
Ik ga eerst de remmen goed schoonmaken, de olie vervangen en de remverdeler schoonmaken/controleren.
-Iemand nog tips waar dit probleem zou kunnen zitten?
De garage zij dat als zij het gingen maken dat het duurder zou worden dan een andere auto kopen. Aangezien ik momenteel werkloos ben en dus vakantie heb wil ik het graag zelf doen. Daarnaast rijd het wagentje nog prima dus ik vind het eigenlijk ook zonde om hem weg te doen.
Alvast bedankt!