andere versterker
#1
mijn versterker (cougar 500.2) is 2kanaals en schijnt 2x95watt rms te leveren.
tis een goedkope versterker van 1000watt. eurootje of 50nieuw maar deze staat gekoppeld aan een jbl sub 1200watt met 400watt rms.
audioforums staat ook vaak dat het leuk is voor setje 6x9 speakers maar meer ook niet.
nu vind ik het geluid wel redelijk maar zou het merkbaar beter worden met een versterker die wel 400watt rms aankan?
heeft iemand misschien suggesties voor een goede 2kanaals versterker die ook nog een beetje te betalen is?

neem aan dat een andere versterker ertussen zetten zelfs te doen is voor een leek qua audio aangezien alle bekabeling er al ligt, al helemaal als je een 2kanaals vervangt voor een krachtigere 2kanaals?

dit zijn de specs van de amp
Highlights:
2-channel amplifier with 2 x 500W MAX power output. Power - equivalent to 2 x 95W RMS
Bridgeable - possibility of 2 and 1 channel operation
Switchable bass boost (+6, +12 dB)
Adjustable high and low cut
Opportunity for cable remote control
Exceptional design with a refreshing red metal chassis
Features:
Inputs: 1 x stereo RCA input
Control range low-pass filter: 50 - 250 Hz
Control range high-pass filter 130 Hz - 3kHz
Adjustable gain
Output Impedance: 2 to 8 ohms in stereo mode, 4 to 8 ohms mono mode
3 filter settings (High Pass Filter, Low Pass, Full)
Frequency response: 20 Hz to 20 kHz
Signal to Noise Ratio: 74dB (without filter)
THD: <0.5%


http://link.marktplaats.nl/835398872 zou ziets beter zijn?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#2
Ga eens naar Caradio op het industrieterrein in Heerhugowaard. Je verteld je budget, hoeveel kanaals je wilt, specs van je speakers, of je hard of mooi wilt etc en ze komen met de beste oplossing voor je.
Ik kom daar al 7 jaar, top zaak!
Reply

#3
(10-08-2014, 13:03)Pauluzz Wrote: Ga eens naar Caradio op het industrieterrein in Heerhugowaard. Je verteld je budget, hoeveel kanaals je wilt, specs van je speakers, of je hard of mooi wilt etc en ze komen met de beste oplossing voor je.
Ik kom daar al 7 jaar, top zaak!

oke bedankt voor de tipSmile maar het klopt dat me versterker te weinig vermogen heeft toch?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#4
Dat ligt eraan wat je aan wilt sturen of aanstuurt... Wink
De compo die in mijn swift komt heeft er te veel aan (60 watt rms en fragiele sound quality speakers), maar een 400 Watt rms subwoofer heeft er tekort aan.

Wat heb je nu in je auto, wat wil je (niet hard maar goed, niet zo goed maar hard of allebei) en wat is je budget? Dan kan je van daar uit gaan denken wat de beste mogelijkheden zijn. 2e hands of nieuw...

Als je nieuw wilt:
Caradio is een prima zaak waar ik ook af en toe kom, al zo'n 9 jaar. Daar krijg je oprecht advies en je wordt ook goed geholpen met een klein budget.
Reply

#5
axton vind ik wel aardig als je betaalbaar zoekt.verder weet ik weinig van audio. audison speelt mooi maar 3 x zo duur. ik vind het de meerprijs niet waard
39



Reply

#6
budget rond de 300 aangezien de speakers en bedrading e.d er al liggen. 2e hands maakt niet veel uit. tis de bedoeling de sub aan te sturen. dus denk dat het een ander versterkertje wordt.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#7
Wat heb je verder ingebouwd aan speakers?

JBL maakt best goede versterkers, dus je zou kunnen kijken voor een leuk 2e hands JBL monoblok van rond de 400 Watt RMS. Andere merken die leuke monoblocken maken die 2e hands leuk te betalen zijn, zijn Magnat, Ground Zero, Kicker, Rockford Fosgate, DLS (en de nodige andere).
Voor 100 tot 150 euro moet je dan wel een heel eind komen. Voor 300 euro kan je ook leuke nieuwe monoblocken kopen, bijvoorbeeld bij Caradio. Houdt wel rekening met de dikte van je voedingkabels. 10mm2 voedingkabels is bijvoorbeeld te weinig voor 400 Watt RMS.
Reply

#8
naast de sub heb ik 2 6x9's van sony in de hoedenplank. onder het dash zijjnde speakers vervangen voor sonys en bij de achterbank ook.
dus 1jbl sub, 2 6x9's en 4kleine sonysSmile
het liefst kost het natuurlijk goedkoper, dingen zoals nieuwe remshijven/blokken en raampjes tinten wil ik dit jaar ook nog doen.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#9
Lekker een 2e hands versterker van 400 Watt RMS van een degelijk merk er aan hangen. Sony (Xplod??? what's in a name...) zou ik niet versterken, maar gewoon lekker vanaf de radio blijven aansturen. Bij voorkeur high pass gefilterd op 80hz.

Houd je lekker geld over voor je andere wensen.
Reply

#10
(11-08-2014, 09:51)JordyG Wrote: Lekker een 2e hands versterker van 400 Watt RMS van een degelijk merk er aan hangen. Sony (Xplod??? what's in a name...) zou ik niet versterken, maar gewoon lekker vanaf de radio blijven aansturen. Bij voorkeur high pass gefilterd op 80hz.

Houd je lekker geld over voor je andere wensen.

inderdaad alles sony xplod. veel slechte berichten erover maar ze blazen echt als n gekSmile
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#11
misschien nog even handig te vermelden dat mijn sub een dubbel spoels(dvc) is .
heb gelezen dat een monoblok dan al helemaal handig is qua afstelling e.d
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#12
Persoonlijk zou ik het zo aansluiten:

4 kleine sonys direct op je radio
Tulp kabel naar achter full range
4 kanaals versterker, waarvan je de eerste 2 kanalen gebruikt voor de 6x9's, en de andere 2 kanalen brugt tot 1 subwoofer kanaal.

Als je inderdaad zo'n constructie maakt moet je een paar dingen in de gaten houden:
- de versterker moet ingebouwde filters hebben die je per kanaal in kan stellen (of in ieder geval apart voor kanaal 1+2 en 3+4)
- de versterker moet de kanalen apart kunnen bridgen (bruggen)

Qua budget moet je wel wat leuks kunnen kopen denk ik, zeker als je 2e hands koopt

Wellicht wist je het al maar toch: Altijd alleen kijken naar de RMS waardes. "Max" "PMPO" "peak" enz zijn leuke getalletjes maar slaan eigelijk nergens op (kan alleen een fractie van een seconde gebruikt worden zonder de spreekspoel te verbranden, en het geluid klinkt dan echt nergens naar)

P.S. Die dubbelspoels sub kan je misschien ook wel met 1 spoel op kanaal 3 en 1 spoel op kanaal 4 aansluiten. Ik heb hier geen ervaring mee dus iemand anders zal even moeten bevestigen of dit inderdaad klopt.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.