Auto radio/ speakers installeren Swift '96
#1
Hoi, ik heb een Swift gekocht uit 1996. Nu heb ik samen met iemand getracht een auto radio te installeren, kabeltjes zaten achter het schotje, was heel gedoe als je er weinig vanaf weet en ik heb geen geld om naar de garage hiervoor te gaan. Kabels aangesloten, maar toe bleken er helemaal geen speakers in te zitten??? Ik dacht dat dit standaard was. Een losse speaker aangesloten om te testen, deed het perfect, maar zodra ik de lichten van de auto aandoe gaat de auto radio/cd speler uit???? Wie oh wie weet waaraan dit kan liggen. Er heeft nooit een speler ingezeten dus, kabels waren ongebruikt. Help!
Reply

#2
Hoe en welke kabels heb je aangesloten? Als je een foto ervan kunt maken, kunnen we je sneller helpen.
[Image: DKBUEhx.jpg]
Reply

#3
Heb je een standaard ISO stekker gebruikt? op internet kan je terugvinden welke draad voor wat is.

blijkbaar heb je de massa draad (zwart) aangesloten op de verlichting (meestal oranje).
De zwarte draad hoort bevestigd aan chassisdeel.
De draad van de verlichting wordt niet altijd gebruikt.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#4
Ik probeer de foto's te uploaden van mijn laptop, maar dat lukt niet omdat ik een internetadres in moet voeren. Het zijn draden die bij de installatie van een autoradio horen. Maar ik zal nog eens kijken. Tot later en alvast bedankt! Groetjes, Claudia
Reply

#5
Foto op een hosting site zetten en dan hier linken.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#6
Via Photobucket zou je een foto kunnen uploaden.
Waar kom je vandaan? Misschien dat er iemand in de buurt woont die je kan en wilt helpen.
Reply

#7
Ten eerste: de massa is aangesloten op de ILLUM draad (rood met geel).
De massa moet je zelf op het chassis zetten d.m.v. een zwarte draad.

Dat de speakers het niet doen kan twee dingen betekenen:

1: ze zitten er niet
2: ze zijn niet goed aangesloten

Plaats even een foto van de bedrading en laat even weten waar je ongeveer woont, vast wel iemand die je kan komen helpen! 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.