Suzuki Swift op LPG G3
#21
Ik geloof dat ie een 3 pitter 8 klepper heeft.

16 klepper kan ook stuk minder goed tegen gas.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#22
3 pitter is dan een 6 klepper.. 34
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#23
Of 12... maar dat zal wel niet
Reply

#24
Of 9....
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#25
In elk geval geen 834

Maar we snappen allemaal dat jordy bedoelde 2 kleppen per cilinder... Smile
Reply

#26
Ik was dronken...
dankje DJLP :p
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#27
Jij en dronken? Das ook nieuw :p
Reply

#28
Net als ik en nuchter, nu weer On Topic aub Smile
Reply

#29
Lees nu pas bovenstaande. Gaat om een 16v uit 2002. Heb nu toch al zeker 25dkm op de teller bijgezet en rijdt nog steeds als een zonnetje. LPG is echt een lachertje qua prijs. Wel zorg ik voor goed onderhoud. Elke 10dkm grote beurt (beetje te misschien maar beter te goed dan te weinig). De auto heeft nu in totaal 50dkm gereden met deze gasinstallatie. Daarnaast heeft degene waar ik hem in onderhoud heb een 8v met LPG en die heeft al bijna 3 ton op de teller, gaat ook nog steeds als de brandweer.

Heb het idee dat ze best goed tegen LPG kunnen. Wel let ik erop dat ik er niet teveel mee ga roppen en niet boven de 140 kom op de snelweg. Als ik dat toch wil schakel ik voor de zekerheid even over naar benzine.

Nadelen? Jazeker. Hij slaat iets makkelijker af, is wat zwaarder dus minder snel van zn plek en er is niks zo irritant als het systeem dat overschakeld naar LPG net als je wil wegrijden bij het stoplicht. Unhappy
Suzuki Swift 1.3 16v op LPG G3, dat rijdt als een trein, maar dan goedkoper!
http://smartglassestechnology.com
Reply

#30
Even een update voor mensen die eventueel geïnteresseerd zijn in het rijden op lpg en een Swift!

Nu heb ik onderhand al 40k op de teller er bij sinds ik hem heb. Problemen?
- Lage toeren weinig power, soms wat pruttelen en poefen
- Overschakelen op LPG gaat automatisch, maar niet altijd op het juiste moment. Optrekken bij stoplicht is genant als hij net overschakelt en de auto met een flinke schok door gaat. Je hoort het overschakelen aan een tik uit de kofferbak, maar met de radio aan kun je er niet altijd op anticiperen. Meestal geen probleem, soms wat genant.
- Één keer liep te temperatuur flink op in een file tijdens een zomerdag met belachelijke temperaturen. Gelukkig ging het allemaal goed en kon ik nog op tijd een afslag pakken. Lang stil staan op snelweg in file vind ie niet leuk
- Overall wat minder power als op benzine, maar dat moet je er maar voor over hebben

Verder is het ideaal. Ik lag me dood aan de pomp en ben met de huidige literprijs ongeveer 6 ct. per kilometer kwijt en dat terwijl ik een behoorlijk sportieve rijstijl heb.

Nu het even flink vriest hier in het noorden was ik benieuwd wat er ging gebeuren maar hij heeft nergens moeite mee. Laatste beurt waren geen bijzonderheden. In ieder geval niets wat met de LPG installatie te maken kon hebben.

Mocht iemand zich af vragen of het een goed idee is? Ja, ik vind van wel. Met een goede G3 installatie ben je bizar goedkoop uit. Nadelen zijn wat minder power, meer gewicht en weinig kofferbakruimte. Kleppen en dergelijke hebben tot nu toe weinig te lijden volgens mijn monteur. Als je geen hele gekke dingen doet is het perfect. Echt lomp scheuren lijkt me niet heel verstandig, maar je kan altijd overschakelen op bezine wanneer je dat toch wil doen.
Suzuki Swift 1.3 16v op LPG G3, dat rijdt als een trein, maar dan goedkoper!
http://smartglassestechnology.com
Reply

#31
Ik blijf het volgen. Wie weet komt er nog een keer een swift op lpg hier (in het geval we dan niet al electrisch rijden)
39



Reply

#32
(04-01-2016, 21:32)mesang Wrote: ...
- Overschakelen op LPG gaat automatisch, maar niet altijd op het juiste moment. Optrekken bij stoplicht is genant als hij net overschakelt en de auto met een flinke schok door gaat. Je hoort het overschakelen aan een tik uit de kofferbak, maar met de radio aan kun je er niet altijd op anticiperen. Meestal geen probleem, soms wat genant.
...

Heb ik ook met mijn Baleno gas installatie, weinig aan te doen. Vooral ook genant met passagiers in de auto die denken dat je niet kan schakelen 34


(04-01-2016, 21:32)mesang Wrote: ...
- Één keer liep te temperatuur flink op in een file tijdens een zomerdag met belachelijke temperaturen. Gelukkig ging het allemaal goed en kon ik nog op tijd een afslag pakken. Lang stil staan op snelweg in file vind ie niet leuk
...

Heeft volgens mij eerder met de swift zelf te maken als met de gas installatie. Ik heb hier nooit problemen mee gehad in ieder geval.
Reply

#33
Nouja, op gas wordt een motor wel iets warmer normaal, dus het kan er wel mee te maken hebben toch?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#34
6 ct per kilometer? Ik zit met mijn Liana op een lagere kostprijs...
Weet je zeker dat je berekening klopt? Dan tank je óf duur óf je verbruikt veel.

Even snel mijn dataset erbij gepakt:

afstand: 32200 km
Kosten: 4.79 €/100km
Verbruik: 10.76 km/ltr
Kilometerkosten: 0.0479 €/km
Gemiddelde literprijs: 0.5154 €/ltr
Hoeveelheid: 2993 ltr
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#35
Zul je het hebben, na de vrieskou toch ineens gezeik met dat ding. Op benzine hapert ie als een malle. Draait nog maar op drie cilinders wanneer ik op benzine rijdt, maar op LPG rijdt hij nog steeds perfect. Waarschijnlijk iets met een slecht contactje waardoor de aansturing van de LPG computer niet meer helemaal goed door komt bij het benzinegedeelte. Binnenkort maar even naar de inbouwer om er naar te laten kijken! Unhappy

Qua berekening:
1/10 voor 0,5 euro per liter en normaal onderhoud = ongeveer 6ct de kilometer. Is niet echt duur als je het mij vraagt.
Suzuki Swift 1.3 16v op LPG G3, dat rijdt als een trein, maar dan goedkoper!
http://smartglassestechnology.com
Reply

#36
1:10? Dat moet toch wel zuiniger kunnen met een 1.3 Swift, ookal is het op LPG. Op benzine is 1:16 goed te halen namelijk..
Reply

#37
Mwa, ik draai ook regelmatig 1:14 met hetzelfde motorblok op benzine. Vind ik 1:10-12 niet heel gek op LPG. Zou d'r zelf ook bijna aan beginnen!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#38
Hij heeft een 8v Swift...
Reply

#39
(02-02-2016, 18:35)Schaapie Wrote: Hij heeft een 8v Swift...

Zie post #29.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#40
hé die getallen lijken op de mijne 34
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.