Suzuki Carry 1.3 - the A-team van :)
Veel plezier met je Baleno !

Overigens, met die band zou ik niet verder rijden. Veel te eng om daar een klapband mee te krijgen.
Reply

Aanlopen rem is acceptabel hoor.
Gang is alles, remmen is angst.
Reply

Zonder wiel krijg ik ook niks in het rond, dat lijkt me normaal inderdaad. Met wiel moet het toch wel aardig lang blijven draaien als je het een zetje geeft.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

De band gaat binnen enkele weken wel vervangen worden.
En fijn dat de remmen zo geen probleem zijn. Anders was dat ook weer iets waar ik achteraan moet Smile
Reply

Veel plezier met de Baleno!
Reply

Ik heb zojuist een klein puntje gevonden bij de Baleno. De achterruitenwisser doet het niet. Nou is dat opzich niet zo heel erg, ik zou hem eraf kunnen halen.

Maar ik vraag me af hoe dat zit voor de APK. Als er een knop in het dashboard zit, moet het ook werken?
Zo is het volgens mij wel bij bijvoorbeeld mistlampen.

Kan iemand hier duidelijkheid over geven? Smile


EDIT
Ik heb op google gezocht maar letterlijk iedereen op fora spreken elkaar tegen. (het moet er wél op. Het moet er níét op! ... enz)

Daar schoot ik dus niets mee op. Ik heb van de RDW site de APK punten opgezocht. Hierin staat helemaal niets vermeld over een achter ruitenwisser...stupid
Reply

Achterwisser komt inderdaad niet terug in de APK..
Het maakt dus ook niet uit of hij erop zit of niet, werkt of niet of er een schakelaar zit of niet... Wordt simpel weg niet naar gekeken...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

Kijk, dat is een duidelijk antwoord. 39 Blijkt ook uit het RDW document, maar toch.

Toch blijft het een hardnekkige fabel dat als hij erop zit, dat hij het moet doen...
Dat zie ik erg vaak terug komen op diverse fora. Blijkt maar weer dat veel mensen dingen roepen waar ze eigenlijk geen verstand van hebben stupid
Reply

Bij mij hebben ze het dan fout gedaan. schakelaar is door garage weggegooid (ik heb geen ruitenwisser achter meer op de mk1 maar had de schakelaar wel nog er in). Volgens hun moest het werken zolang die schakelaar daar zit.

Maar ik geloof het wel. misschien die garage nog eens een mail sturenpuke



Maargoed stond deze week ook bij een postkantoor die mijn oud model overschrijvingsbewijs niet herkende/erkende en mij weer weg stuurde.

Ook wist men niet van de 6 weken tijd voor afloping van schorsing. ik moest maar op op 2 october teruggekomen als ik mijn schorsing van 3 october wou verlengenUnhappyPuzzled

je maakt wat mee soms
39



Reply

Achterruitenwissert is geen standaard APK punt omdat heel veel auto's er simpelweg geen hebben.
Niet-werkende schakelaars zou ook nooit een probleem moeten zijn tenzij het echt om de veiligheid gaat, dus kop- en remlicht, ruitenwissers voor, dat soort dingen.. Ik rij al jaren met een mistlichtschakelaar voor 2 lampen die er gewoon niet zijn.

Volgens mij is het tijd om een andere garage te zoeken, Tom!
De maximale serverbelasting is bereikt. Probeer het later opnieuw.
Reply

Ja heb ik al lang hoor. dit was 5 jaar terug toen ik mijn mk1 gs kocht. ik bracht de auto daar voor beurt en apk. heeft mij 550 euro gekost. Mijn buurman raadde deze garage aan maar ik heb nu een betere en goedkopere
39



Reply

APK regels veranderen wel geregeld he!
Ik praat over de huidige regels..
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

In mijn geval (vorige eigenaar van de baleno) was de achter wisser geen apk afkeur... het missen van 1 mistlamp unit wel. Moest dan de schakelaar afplakken of het hele systeem eruit fietsen. Want wat erop zit moest werken zei die vent ook.
Dus heb ik hem voor die apk af laten plakken en vervolgens een paar weken terug toch nog een mistlamp unit hier op de kop getikt en ingebouwd ! Biggrin
Reply

APK regels veranderen inderdaad regelmatig Matthijs! Dat heb ik in het verleden ook meegemaakt.

Wat Bob (Zilver010) hier omschrijft klopt volgens mij wel. Mistlichten moeten het doen als er een schakelaar op het dashboard zit. Ruitenwissers achter dus blijkbaar niet (want daar zit wel een schakelaar voor)

Ik zal trouwens in jou Wie-is-wie dat je de ruitenwisser er onmogelijk af kon krijgen? Haha ik wilde ook een poging doen maar ik ben bang dat het mij dan ook niet lukt Smile
Reply

gewoon eraf schroeven en naar de keuring. hoort geen probleem te zijn dan.
Reply

Ik ben keurmeester dus heb er regelmatig mee te maken34...

EDIT:
Het mistlampen verhaal klopt overigens ook niet..
Je kan heel mooi op de site zien hoe en wat:
http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/p...fault.aspx
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

In het kader van mistlampen kan ik het volgende vinden:
Moet:
"één mistachterlicht indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen dit mistachterlicht moet zich bevinden in of links van het middenlangsvlak van het voertuig"
Mag:
"twee mistvoorlichten;" en/of "één extra mistachterlicht aan de achterzijde van het voertuig"

Niets over knoppen in het dashboard, klopt het dus dat dit niets uitmaakt? Zolang er maar minimaal 1 werkend mistachterlicht op zit?
Reply

Gelukkig werken alle 2 de mistlampen voor en achter Biggrin Had ik al opgelost voor je Wink
Reply

Jazeker, die werken allemaal prima! Ik vond het gewoon wel een interessante discussie omdat er zoveel verschillende verhalen op het internet staan.

Aangezien Matthijs keurmeester is krijgen we nu tenminste kloppende informatie. (neem ik aan Tongue )
Reply

Ze zijn al vriendjes aan het worden 34
[Image: CarryenBaleno_zpsd5880dd9.jpg]


Gisteren weer even bezig geweest met de Baleno. Ik was van plan om het luchtfilter goed schoon te maken, maar toen ik hem eraf haalde, zag ik dat hij toe was aan vervanging.

Je ziet het licht erdoorheen komen34
[Image: Luchtfilter_zps7e089011.jpg]

Achterruitenwisser eraf:
[Image: RuitenwisserEraf_zps72bb7e88.jpg]
Duwen en trekken had inderdaad geen resultaat. (zoals Zilver010 hier al aangaf) Hij zat helemaal vastgeroest. Maar uiteindelijk was een eitje. Geen WD-40, geen kruipolie, maar draaien! Gewoon de wisser als grote hefboom gebruiken, een beetje heen en weer wrikken en hij schoof er zo vanaf Smile

Nu moet ik nog dat lelijke asje kwijt. Iemand tips? Ik wilde de plastic kap aan de binnenkant van de achterklep eraf halen. Die zat met die plastic 'drukknopjes' vast. Maar toen ik de eerste los trok, brak hij af... Nu durf ik niet zo goed verder te gaan...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.