Suzuki Carry 1.3 - the A-team van :)
Ik heb een forum gevonden (engels) waarbij iemand een carry leuk onder handen genomen heeft, inclusief verlagen.

Dit Forum

Preview:
[Image: 2013-02-23_11-16-42_389_zpse65803c1.jpg]

Dit ziet er echt super vet uit. Helaas is op de eerste pagina te lezen dat deze set 600 pond heeft gekost, mij toch wel iets te gek Tongue
Reply

skirts en spatlapjes laat m al stuk lager laten lijken dan dat ie isSmile
zou gewoon sideskirts zien te fixen en setje bredere velgen 14-15inch ofzo. dan kom je al een aardig eind
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

14-15 inch? gewoon lekker 13 inch gaan, en jdm fender flares zoeken, komen wel eens voorbij op ebay, of door Salto laten maken Smile
Reply

13 zal wel vetter staan idd. en dan niet te hige bandjes eronder. je krijgt wat tellerafwijking maar met bijvoorbeeld fener flares waar mitch t over heeft staat t wel vadass :p
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Hoe dr wel rekening mee dat je niet te breed gaat, anders krijg je straks je schuifdeur niet meer open x)
Reply

Haha de velgen die er nu onder zitten steken al 3cm uit, dus de apk keurmeester gaf aan dat het echt OP de grens zit. Breder kan ik dus niet gaan. Kleiner wel, ik 'rol' nu op 15 inch met redelijk platte bandjes37

Eigenlijk wilde ik deze velgen wel even houden, aangezien ze er pas een half jaartje opzitten42
Ik ga mijn ogen maar eens open houden voor iets van skirts en/of fender flares. Als ik zoiets bij Salto laat maken, wat gaat dat geintje me dan ongeveer kosten?Smile
Reply

er zijn misschien geen verlagingsveren maar misschien kun je een ring afzagen van je originele vering? en misshien zijn er wel ergens betere shocks te koopSmile
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

ja daar ben ik wel naar op zoek maar met zoekwoorden als: "verlagingsveren suzuki carry" kom je niet ver Tongue
Reply

Heb je achter bladveren? of schrokbrekers?

En wellicht kan je van een ander type auto een schroefset pasmaken? bijv. golf 2 Smile

Heb ik ook gedaan.. 1 gat per kant uitvijlen, topmount overzetten en klaar Biggrin
Reply

heb wel een ideetje.
er zijn heavy duty veren die uiteraard stijver zullen zijn. misschien als je die koopt en paar ringen eraf haalt heb je een wat stevigere lagere vering?
http://www.suzuki-carry-parts.com
deze site staat behoorlijk wat te koop.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

(03-08-2014, 21:51)Mitch Wrote: Heb je achter bladveren? of schrokbrekers?

Ik heb achter en voor schokbrekers. LuxeBiggrin


Die website, haha die had ik zelf moeten vinden45

De luchthoorn is trouwens binnen. Die wilde ik dit weekend monteren maar hij is pas vandaag binnengekomenThumbsdown
En de andere tellerbak heb ik gevonden bij de lokale autosloper, maar die kan ik zaterdag pas afhalen. Iets met openingstijden en een vaste baanstupid
Reply

(03-08-2014, 21:51)Mitch Wrote: Heb je achter bladveren? of schrokbrekers?
...

Je bedoeld bladveren of spiraalveren. Bladveren hebben ook schokbrekers namelijk... ik heb koni's icm bladveren op mijn mk1.

Ow wacht ik lees nu pas dat je het over schrokbrekers hebt, wat zijn dat? 34
Reply

Schrokbrekers, die breken je schrik 34
Altijd handig als je moeder meerijdTongue

ff zonder gekkigheid, ik heb dus achter gewoon een schokbreker en een spiraalveer.
De schokbreker is op deze foto te zien:
[Image: 2014-06-03173251_zps8aaea75c.jpg]

de spiraalveer zit apart van de schokbreker, iets meer richting het wiel.

Voor is het gewoon zo'n schokdemper die "omringd" (haha34) is door de spiraalveer.

Zoiets:
[Image: %24_84.JPG]
Reply

Golf 2/3 schroefset bestellen.. warsch zul je 2 gaten moeten uitvijlen en eventueel je topmount uitboren.. maar tis erg makkelijk pas te maken Biggrin
Reply

Uitvijlen en uitboren moet ik wel kunnen Biggrin
Zodra er laswerk aan te pas komt valt het voor mij af. Heeft een Golf 2 of 3 achter ook een aparte schokbreker en een aparte veer dan?

EDIT
Ik heb een foto'tje van hoe mijn achter veer + demper eruit ziet:
[Image: 2014-06-07103612_zps82315ef1.jpg]




PREVIEW LUCHTHOORDdevildevildevil:
[Image: 2014-08-04193529_zps8071fc9b.jpg]
[Image: 2014-08-04193534_zps88f893bf.jpg]
[Image: 2014-08-04193540_zps94b7b30b.jpg]
[Image: 2014-08-04193549_zps01260d93.jpg]

De hoorn wordt trouwens wel onder de motorkap gemonteerd (als dat past42) Daar is ie beter beschermd tegen de elementen en belangrijker, de politie ziet em nietTongue Volgens mij mag zo'n toeter nietSmile
Reply

hahaha ziet er wel leip uit zo op t dak42
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Ja ziet er inderdaad wel lijp uit maar ik ben ook weer niet zo'n trucker weetje Tongue
Plus dat ik dan allemaal bevestigingsgaten in het dak moet boren, EN een gat voor de luchtslang.... Lijkt me allemaal niet echt ideaal Thumbsdown

Ik ga toch voor stealth ergens onder de kapBiggrin

Net een reactie ontvangen op de vraag naar een verlangingssetje:

Beste Lars,

Wij kunnen voor jouw model een schroefset leveren.
BC Racing V1 serie schroefset Suzuki Carry 1999 €845,- incl. btw.
Ik kan je deze schroefset aanbieden voor de prijs van €819,- incl. btw.

Met deze schroefset is het mogelijk om de Carry maximaal 12cm te verlagen. Tevens is de hardheid van de schokdempers op 30 verschillende standen instelbaar.

Zelf monteren wij geen producten. Ik kan je eventueel wel in contact brengen met iemand die dit voor je kan realiseren. Hij doet dit in de avonduren of in het weekend en heeft een werkplaats in Nieuwerbrug (rand van Bodegraven).

Je spreekt dan zelf een prijs met hem af en daar zitten wij niet tussen. Ik schat in dat je zo’n €100,- voor de montage kwijt zal zijn.

Uiteraard kunnen we binnenkort even afspreken zodat je een voorbeeld ziet van een dergelijke set.


Ten eerste: "wauw, er bestaat een verlagingset voor een Carry43"
Ten tweede: "sjit... die is toch wel iets boven mijn budget"
Cry
Reply

Golf 2 schroefset kopen op marktplaats, ben je max 150 euro kwijt.. Ik kom je wel helpen

Zon toeter komt me bekend voor btw:

[Image: F775627B-96E5-4280-94ED-1C1A87A28977_zpszgqvvfyf.jpg]
Reply

Wat toevallig! Die toeter ziet er echt hetzelfde uit qua vorm, maar volgens mij is die van mij nog iets langer? 65cmdevil
Voor het echte BWAAP geluid34

Ik ga zeker even kijken naar die Golf schroefsetjes. Ik zag dat jij ook een wielkast roller hebt? Wellicht is dat een ritje naar Almere waard. Natuurlijk ben ik bereid iets te betalen voor goede hulp39
Reply

Weet je zeker dat zo'n hoorn niet mag? Is toch ééntonig .

Die meertonige mogen idd niet.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.