Suzuki Carry 1.3 - the A-team van :)
Ah bedankt,ik stelde het me ietsjes anders voor, je had het over rubber in het oogje ed, dus ik dacht aan iets kleins.Leuk dat het goedkoop op te lossen is.Ik vind het ook altijd leuk als mensen kunnen improviseren, McGyver thing so to speak
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Goed opgelost !
Reply

Tijd voor een update! Het is zulk mooi weer geweest dit weekend, ik moést gewoon wat aan de Carry doen Smile

(28-03-2018, 14:55)DJLP Wrote: Inmiddels heb ik een nieuwe schakelkabel besteld en gemonteerd. Montage was echt een piece of cake. Nu schakelt hij voelbaar soepeler! 39

Hiervan hadden jullie nog wat foto's tegoed:
[Image: 2018-04-21%2019.10.12.jpg?raw=1]Hier zie je het glimmende deel aan de kant van de pook

[Image: 2018-04-21%2019.05.34.jpg?raw=1]En hier het deel onder de auto, aan de kant van de bak

[Image: 2018-04-21%2019.06.11.jpg?raw=1]De kabel, volledig in tweeën gebroken

[Image: 2018-04-21%2019.06.29.jpg?raw=1]Als ik zeg volledig, dan bedoel ik ook volledig.


Meer nieuws:
De spoiler had altijd wat kieren, omdat deze nét niet helemaal lekker op het dak paste. Dit heb ik opgelost met wat kit en rode verf. Nu ziet het er eindelijk 'af' uit:
[Image: 2018-04-21%2019.05.57.jpg?raw=1]

[Image: 2018-04-21%2019.05.46.jpg?raw=1]En de andere kant.

Verder, het suzukilogo was helemaal aan het afbladderen. Deze heb ik dus ook ff opnieuw gespoten:
[Image: 2018-04-21%2019.04.33.jpg?raw=1]

En de dorpels waren compleet bruin van de roest. Eerst met de staalborstel, daarna grof schuren, daarna fijn schuren, ontvetten en spuiten:
[Image: 2018-04-21%2019.04.24.jpg?raw=1]

[Image: 2018-04-21%2019.04.16.jpg?raw=1]Ja, er zit nog een gaatje in. Maar dit helpt toch weer iets Smile

En last but not least, ik heb eindelijk alle 4 de velgen rood/zwart gemaakt...
(ja ik heb bijna 2 jaar met 3 zilver/zwarte en 1 rood/zwarte velg geredenpuke)
[Image: 2018-04-21%2019.04.02.jpg?raw=1]

Andere kant, dorpel en velgen:
[Image: 2018-04-21%2018.41.07.jpg?raw=1]
Reply

en waar is het totaal plaatje Smile Biggrin
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Haha ja daar kwam ik ook achter toen ik deze reactie aan het schrijven was... Zzzz
Reply

Zoals Jordi al opmerkte, ontbraken er nog foto's van het totaalplaatje. Bij deze:

[Image: 2018-04-24%2020.02.00.jpg?raw=1]

[Image: 2018-04-25%2007.06.08.jpg?raw=1]
Reply

Ik blijf hem fantastisch vinden! Komen er nog lampen op het dak?
Reply

Blijft een super gaaf ding inderdaad! Ga je nog wat aan de dorpel doen of voorlopig niet?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

(26-04-2018, 08:17)Mafkikker Wrote: Ik blijf hem fantastisch vinden! Komen er nog lampen op het dak?

Thanks!
Ik denk dat er geen lampen op komen. Hij rijd nu al 1:11, en zulke lampen geeft weer meer luchtweerstand. En je moet niet vergeten, het is mijn daily driver Smile
Maar zeg nooit nooit Wink

(26-04-2018, 13:08)Nothingmatters Wrote: Blijft een super gaaf ding inderdaad! Ga je nog wat aan de dorpel doen of voorlopig niet?

Voorlopig niet. In de afgelopen 2 jaar is het amper erger geworden, nu met dit nieuwe laagje verf is verder rotten weer even vertraagd.
Reply

Ja tof wagentje. Persoonlijk zou ik zelf toch voor meer low gaan, bredere wielen en fender flares. Maar wat je al zei, het is je daily.
Reply

Daily, en een bus die gebruikt wordt om spullen te vervoeren. Dus verlagen is erg onpraktisch Smile

Ik heb trouwens goed nieuws. Ik heb (een paar weken geleden alweer) een flesje engine-cleaner in de tank gegooid. (van Wynn's) Hiermee is het verbruik van 1:11 verbeterd naar ongeveer 1:12.

Nu weet ik dat je vaak zelf een andere rijstijl aanneemt zodra je zoiets gebruikt hebt. Daarom heb ik ook een aantal tanks gewacht, voordat ik de conclusie getrokken heb. Ik heb nu 3x getankt, en het lijkt echt verbeterd te zijn. Dus ik ben weer tevreden!
Reply

Het blijft een leuke bus 39
Reply

Even wat stof afblazen hier!
Geen nieuws is goed nieuws. De bus brengt mij nogsteeds elke dag zonder problemen naar mijn werk. Ook de muziek apparatuur sleept hij mee.

Het verbruik is nogsteeds 1:12. Ik denk dat dit normaal is met de brede banden en de spoiler Idea

Oh, en aanhangers trekt hij ook zonder problemen Biggrin
[Image: 1.jpg?raw=1]
Reply

De bus is ook dit jaar weer APK goedgekeurd. 1 ding moest vervangen worden: de gordel.
Deze was inderdaad wat gerafeld, dus ik heb er meteen een nieuwe ingezet.

Van de zomer eens kijken of ik nog wat roesplekken kan laten lassen. Smile
Reply

Lekker bezig! 39
Reply

Weer een jaartje genieten van je Carry !
Reply

Heel voorzichtig speel ik met de gedachte om de Carry te verkopen...
Is er iemand op het forum met interesse?
Reply

De kogel is door de kerk. De Carry gaat verkocht worden.
Mijn zoontje mag straks niet vervoerd worden in de bus, en dat is wel noodzakelijk ivm de overlappende tijden van het werk van mijn vriendin en mij.

Het plan is om een 'bestel MPV' ala Peugeot Partner/VW caddy te kopen met 5 zitplaatsen, en een goedkope auto ernaast. Op die manier kan ik mijn DJ apparatuur blijven vervoeren.

Als iemand meer info wilt, ik kan je alles vertellen over de bus. Na 8,5 jaar in bezit weet ik genoeg Smile
Het liefst blijf ik hem natuurlijk volgen op het forum.
Reply

Zonde, maar wel begrijpelijk.

Waarom een bestel MPV als ik vragen mag? Zie het nu van een Caddy Life namelijk niet in t.o.v. bv een Touran. Caddy heeft bladveren achter, weinig geluidsisolatie enz.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Aaah, jammer! Vond t een leuk dingetje om te zien!
Maar snap t wel!

Grand vitara is trouwens ook leuk Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.