Suzuki Carry 1.3 - the A-team van :)
#41
hammerite kan tegen warmte, maar action verf net zo goed, tenzij je bijvoorbeeld een hittebestendige variant neemt Wink

Voor remklauwen heb je speciale plastidip[, die is ook hitte bestendig.. hou er alleen wel rekening mee:

Plastidip is een soort van rubbere coating, en wat gebeurt met rubber als t warm word? t gaat heel lichtjes smelten, je zult t niet zien, maar als je niet tijdig je remmen/velgen schoonmaakt, zit het remstof vast in je plastidip Wink

En ja, plastidip heeft een behoorlijk brede spuitnevel, en "verdamt" slecht vergeleken met normale spuitbus-verf (De spuitnevel)

Aan te raden is daarom ook om de auto op een dekzijl o.i.d. te rijden, en als je t op straat doet, let dan op bomen die in de buurt staan, daar wil nog wel eens wat vanaf vallen 34
Reply

#42
Zoals geplaatst in de "wist je dat" heb ik tot nog toe geen succes met het plaatsen van mijn grote uitlaatCry

Ik ben bij een garage bedrijf geweest en die zeiden simpelweg dat het niet ging passen, en opzich hebben ze wel een punt. Makkelijk past het niet. Maar ik ben eigenwijsBiggrin

Hieronder probeer ik het probleem duidelijk te maken met wat foto's. Erg makkelijk is het niet, want ik heb geen brug42

Dit is de orginele demper. Deze hangt erg hoog, over de achteras heen. Het laatste stukje pijp is naar beneden gekromd om zo netjes onder de bumper uit te komen. Hij gaat dus over de achteras en de stabilisatorstang (?) heen, en dan kromt hij onder de bumper uit.
[Image: 2014-06-03173213_zpscfe1e583.jpg]
[Image: 2014-06-03173251_zps8aaea75c.jpg]
[Image: 2014-06-03173318_zpsc9adc1aa.jpg]
Op de foto hierboven lijkt het alsof de uitlaat ook recht naar achteren zou kunnen, met een gat door de bumper. Hier heb ik geen bezwaar tegen, alleen de ruimte is te klein. Hier loopt namelijk de stang van de trekhaak...

De ruimte is wel groot genoeg voor de nieuwe demper, maar dan zou hij helemaal scheef omlaag hangen, omdat hij te lang is om over de achteras gemonteerd te worden. De logische oplossing is dan om hem schuin te monteren (stoerTongue) maar mijn reserve wiel hangt dan weer in de weg.


Hier nog wat paint schetsjes45
Orgineel:
[Image: orgineel_zps4529cbc9.png]


Pijp recht (moet over de achteras, komt dus achter de bumper uit)
[Image: sportdemperrecht_zpsf036ea5f.png]


Pijp krom (kan in theorie wel, maar ziet er echt niet uit...)
[Image: sportdemperschuin_zps9e18abd5.png]


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Als er nog vragen zijn over de bus, hoor ik het graag.

Mijn vraag aan jullie is dus niet zozeer of het kan, maar liever nog of jullie iemand weten die dit voor mij kan lassenBiggrin (Beun, NOX6?)
Reply

#43
Bekend probleem bij de carry. Zoals je wel gezien hebt zat de uitlaat van beun ook door de achterbumper heen. Als er genoeg ruimte boven de assen is, zou ik de demper zover mogelijk naar achter monteren, zodat je niet dat trekhaakding raakt. Eventueel je eindsierstuk verlengen is niet zo'n probleem (afhankelijk vd demper)

Edit: waarschijnlijk niet mogelijk ivm je reserveband en trekhaak, maar kan je de demper niet helemaal dwars monteren. Dus uitlaatpijp over de assen heen, bocht naar links, dan je demper monteren die dan naar links gericht staat. Dus pal achter je achterbumper.
Reply

#44
de demper schuin naar onderen kan best, misschien een sierstukje zoeken die iets naar boven gekromt is die erop past? anders een gat maken in de bumper waar de uitlaat doorheen past:p

p.s de uitlaat die boven de assen heen loopt is niet alleen bij de carry de alto 2009_20.. heeft dit ookSmile
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#45
Ik zag inderdaad dat beun het zo opgelost had. Maar bij mij lukt dit niet omdat de balk voor de trekhaak dan in de weg zit. De ruimte tussen de balk van de trekhaak en de carrosserie van de bus is ongeveer 4-5 cm, niet genoeg voor de demper (beun had geen trekhaak dacht ik?)

De ruimte tussen het reserve wiel en de achterbumper is ook minimaal. Het is maar een klein busje Tongue

Schuin naar onderen is nogsteeds wel een optie, hij hangt ook lang niet zó schuin als op de schetsen. Het valt wel mee. Maar dan moet ik wel iemand hebben die dat kan lassen, en niet te vergeten een tussenbuis op maat buigen Wink
Reply

#46
Er zijn meerdere oplossingen voor.. maar alles valt of staat met je budget. Wat wil je uitgeven?
Ik laat dit soort werk altijd door Biesheuvel doen, want die mannen hebben heel veel ervaring met plaatsen van custom uitlaat systemen.
Maar er zijn heel veel bedrijven die een nette custom uitlaat setup voor je kunnen maken.. is gewoon een kwestie van vragen.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#47
Kijk, dat is een goed punt.
Mijn budget is toch wel maximaal 100 euro, liever richting de 50-70 euro. Ik heb totaal geen idee wat dit soort klusjes moeten kosten, dus ik weet ook niet of dit realistisch is...
Reply

#48
Daarnaast.. je kunt je einddemper ook voor de as monteren en stuk pijp over je as heen..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#49
(03-06-2014, 23:02)Salto Wrote: Daarnaast.. je kunt je einddemper ook voor de as monteren en stuk pijp over je as heen..

lijkt mij de goedkoopste en snelste oplossing
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#50
Je budget is te laag voor een nette custom oplossing, dus moet je een goedkope lasser zoeken die zwart iets in elkaar kan lassen.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#51
Is er ook een zaak in de buurt van leiden die zoiets kan doen? Ik zag dat Biesheuvel in Nieuwendijk zit? Dat is toch wel weer een eindje rijden vanaf mijn huis. Ik heb er wel wát voor over maar het moet niet te gek worden Wink En is mijn budget reëel of kan ik dat echt vergeten?
Reply

#52
Voor 100 euro kan je het echt vergeten zitten nog best wat uurtjes in om het goed en netjes te doen.
En als je het rvs wil is het al helemaal niet te betalen.

Kan je beter zoiets nemen en dan de originele uitlaat lijn gebruiken.
klikerdeklik
Reply

#53
gewoon eens een brug huren. knutselt een stuk makkelijker.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#54
Ligt eraan welke dempers je wil gebruiken.
Als je zelf dempers hebt, en evt een mooi sierstukje, is het goedkoop.

Reken bij biesheuvel op 5 tientjes per uur ex materiaal. Reken op 2 uurtjes ofzo.. en stukkie pijp, en evt dempers of sierstukken.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#55
Monteer m gewoon diagonaal, zoals japstyles onder een baleno bijv. Of heb je daar geen ruimte voor?


Waarom vervang je m niet gewoon boor een stukkie rechte pijp? 34
Reply

#56
makkelijkste blijft reservewiel eruit rossen en achter de as dwars leggen 39 heb je alleen een 90graden bochtje nodig...
no spare wheel. weight reduction yo 45
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#57
Reserve wiel gewoon in de kofferbak plempen, ruimte zat

Uitlaatje in t midden is ook wel leuk :p

Of sidepipes!
Reply

#58
sidepipes voor 50-70euro? Wink
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#59
Sidepipes, hmmm37
Nee dat is echt heel lastig. De motor zit immers in het middenWink dan zou de uitlaat een stukkie terug moeten, veel custom = duur.

Reserve wiel eruit lijkt me wat radicaal. Aangezien de bus regelmatig vol gaat, is het geen optie om het wiel in de laadruimte te vervoeren. Je zal nét een lekke band krijgen als je allemaal spullen vervoerdThumbsdown

Ik zag op marktplaats deze flexibele verbindingsstukken. Is dat wat of kan ik daar beter met een grote boog omheen lopen?
Reply

#60
Die zijn alleen voor na het spruitstuk, dat je pijp niet scheurt door kantelen van de motor, die krijg je dan ook maar een paar graden gebogen.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.