Suzuki Carry 1.3 - the A-team van :)
#21
Zo, even een kleine update!

Ik heb de link naar de foto's in mijn eerste post geplakt, om het wat overzichtelijker te houden. Ook heb ik wat foto's toegevoegd van mijn 2 x 500 Watt RMS Hoorn subwoofers devildevil
Hier moet natuurlijk nog een fatsoenlijke versterker op (400Watt is niet genoeg34)



En ik heb inmiddels een hele foutje "jap style" uitlaat gescoord, dus die gaat er ook onder!Biggrin

Vuist-dikke-uitlaat?
(foto's staan ook in de map op de begin pagina)
Reply

#22
Zouden er trouwens mensen zijn die tegen een kleine vergoeding mijn bus kunnen plastidippen? Mitch, jij geeft aan dat je het al eens gedaan hebt. Ik heb er gewoon geen locatie voor...

Alle tips/tricks/enz zijn welkom37
Reply

#23
Gewoon op straat en hopen dat het niet gaat regenen 34 Tis in 10 minuten droog

Je hebt alleen wel meerdere lagen nodig, dus je bent gouw een uur of 3 bezig.

Desnoods een sleutelplek bij een dhz garage huren

Verder gewoon doen wat er op t etiket staat, ff proefspuiten op een stukje metaal, dan kan je zien hoe makkelijk 't gaat Smile


En dan nog een tip, als je iets afplakt, en dan de omgeving eromheen plastidipt, en je wil de tape weghalen, spuit er dan eerst nog ff een laag erover heen, dan word de plastidip weer zacht en trek je de tape zo weg, anders kan je je halve dip laag dr mee af trekken Wink
Reply

#24
Ik deed zoveel mogelijk tape verwijderen toen het spuitwerk klaar was. De rest deed ik insnijden met een stanleymesje zodat inderdaad de rest van de plastidip niet mee zou gaan.
Het is inderdaad makkelijk werken en snel droog. Minimaal 3 lagen is wel aan te raden.
Reply

#25
Oke bedankt voor de tips, ik ga eens kijken of ik een zaterdagje met mooi weer kan regelen Wink
Reply

#26
Oke, ik kan niet photoshoppen, Paint is mijn vriend 42
Dus ff wat 'renders' gemaakt van een verlaagde Carry. Ziet er toch wel een stuk beter uit39

Orgineel
Verlaagd

Orgineel
Verlaagd

EDIT
Nog 1tje dan34

Orgineel
aangepast devil
Reply

#27
Mesje werkt ook wel goed, alleen hb je kans dat je de ondergrond beschadigt.. Wink
Reply

#28
Ik ben van plan om de vele klein roestplekjes in de carrosserie aan te pakken met Hammerite. Ik weet het, dit geeft natuurlijk nooit een professionele look, maar ik wil gewoon beschermen tegen roest. Lijkt mij altijd verstandig42

Ik zag toevallig dat mensen wel eens hun remtrommels verven met hammerite, ik zou dat dan met dezelfde bus verf doen, blauw dus.

Plaatjes:
[Image: tfq.jpg]
[Image: IMG_0057.jpg]
Is dit aan te raden? Waarom wel/waarom niet?
Reply

#29
Ach tis een mooi beschermlaagje, kan niet echt kwaad doen.
Ik had zelf me trommels alleen zwart gemaakt en de remklauwen voor roodSmile ieder zn ding natuurlijk.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#30
Ja zwart is misschien wat deftiger, want remtrommels zijn meestal niet iets waarmee je wilt showen (en dus niet iets waar je een opvallend kleurtje op wilt Wink)

Maar ik ga toch zo'n pot halen voor de carrosserie, en dan hou ik veel over waarschijnlijk. En ik hou wel van een beetje 'anders' (mocht dat nog niet opgevallen zijn aan mijn autokeuze34)
Reply

#31
Anders is altijd leuk!
Maar wat je al zegt remtrommels is niet echt iets om mee te showen:p
Daarom zou ik de nadruk leggen op de klauwen door die een felle kleur te geven.

Welke kleur wil je m eigenlijk gaan dippen?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#32
Ik dacht aan matzwart, maar dat is ook wel een beetje standaard Tongue

Als ik kijk op plastidip.nl dan lijkt mat blauw of 'gunmetal' grey me ook wel gaafBiggrin

Ik kan ook een poll aan maken, kijken we wat jullie willenTongue
Reply

#33
Ik zeg gunmetal grey
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#34
Ik zie helaas geen foto's ! Unhappy
[Image: Untitled-13.jpg]
Reply

#35
Welke foto's doen het niet bij jou? Dan kijk ik daar even naar.
Bij mij werken ze wel..
Reply

#36
Op de eerste pagina, de eerste foto's die je geplaatst hebt
[Image: Untitled-13.jpg]
Reply

#37
Aha, ik zie het probleem... Ik had gelinkt naar mijn dropbox account, maar die foto's zijn niet openbaar. ik ga even kijken of ik ze kan uploaden naar photobucket.


--------------
EDIT: FOTO'S GEFIXD 39
Reply

#38
Remklauwen worden heet en zijn dus niet geschikt om met plastidip te gaan verven. Ik zou ook je trommels zwart maken inderdaad.
Reply

#39
Het is een beetje verwarrend, maar we halen 2 dingen door elkaar. Plastidippen is iets wat ik ergens van de zomer wil gaan doen. Helemaal zeker ben ik er ook nog niet over. (spuiten op de parkeerplaats zoals Mitch aangaf, geeft dan niet allemaal bende op straat?Puzzled)

Dan hebben we het nog over het aanstippen van de talloze kleine roestplekjes aan de buitenkant, maar ook de binnenkant van de auto. Dit wil ik als het weer meezit volgende week ergens gaan doen. Gewoon met blauwe Hammerite, direct over de roestplekken heen. Uiteraard even het loszittende roest verwijderen met een staalborstel.

De blauwe hammerite die ik overhoud wilde ik dus gebruiken voor de trommelremmen. Voor zover ik weet kan hammerite wel tegen warmte. En de trommelremmen worden natuurlijk niet zó heet als bijvoorbeeld de uitlaat.Wink
Reply

#40
(23-05-2014, 12:56)Pauluzz Wrote: Remklauwen worden heet en zijn dus niet geschikt om met plastidip te gaan verven. Ik zou ook je trommels zwart maken inderdaad.

De plastidip gebruikt die ook voor se body, hammerite voor de remmenWink
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.