storing in de versterker
#1
hallo,

ik heb sins kort een sub in de auto maar ik krijg een storing als de motor draait.
als ik alleen op de accu doe heb ik geen storing. hij pikt dus ergens iets op als de motor draait.

ik heb al de bekabeling goed maar krijg toch storing kan iemand mij hierbij helpen.

het gaat hier om een sub in een suzuki baleno 1.6 spord van 98
Reply

#2
Heb je ook een kabel aan het chassis vastgemaakt? Toen die van mij los was ging die meer ruizen naarmate het toerental omhoog gingTongue
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
(24-03-2014, 20:28)swift16vrules Wrote: Heb je ook een kabel aan het chassis vastgemaakt? Toen die van mij los was ging die meer ruizen naarmate het toerental omhoog gingTongue


ja ik heb de kabal gewoon op het chassis zitten. maakt niet uit waar ik hem op vast maak hij blijft het doen. ik heb al kabels vernieuwt maar dat was het ook niet
Reply

#4
Natuurlijk, want de kabels liggen goed.


Definieer goed: waar ligt wat, diameter bekabeling, locatie massapunt versterker, diameter en staat massa van accu naar chassis enz.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#5
(24-03-2014, 20:38)The Force Wrote: Natuurlijk, want de kabels liggen goed.


Definieer goed: waar ligt wat, diameter bekabeling, locatie massapunt versterker, diameter en staat massa van accu naar chassis enz.

de tulp ligt aan de bestuurders kant en de voeding ligt aan de bij rijders kant.
de massa van de accu zit netjes op het het frame en van de versterker ook.
de remote kabel licht naast de tulp
Reply

#6
Heb je de plus- en de signaalkabels naast elkaar liggen? Het kan zijn dat de plus licht fluctueert als de motor loopt/rijdt en dat dat resulteert in ruis via je signaalkabels.

Bij mij loopt m'n pluskabel daarom links langs de deurlijst en de signaalkabels rechts. Geen last van ruis.
Reply

#7
(24-03-2014, 20:50)Schaapie Wrote: Heb je de plus- en de signaalkabels naast elkaar liggen? Het kan zijn dat de plus licht fluctueert als de motor loopt/rijdt en dat dat resulteert in ruis via je signaalkabels.

Bij mij loopt m'n pluskabel daarom links langs de deurlijst en de signaalkabels rechts. Geen last van ruis.

ik heb niks naast de plus liggen maar de remote ligt naast de tulp kabel
kan dit dan voor de ruis zorgen als de motor draaid?
Reply

#8
Die tulpkabel en speakerdraad, is die voor huis tuin & keuken gebruik? of is het een dikke kabel?

Wat jij hoort is je dynamo.. oftewel: dynamoruis, een geluidsfrequentie die de dynamo produceert die over je carosserie van je auto loopt, die instraalt op je AUX/subwoofer kabels

Hoe dikker de kabel, hoe minder ongewenste geluiden kunnen meeliften Smile

Verder is een dikkere 2e kabel vanaf je min van je accu naar je carosserie (dikker als je plus kabel van je versterker) zeer aan te raden, zal je auto een stuk prettiger vinden, maar of dit je probleem verhelpt, dat denk ik persoonlijk niet.
Reply

#9
(24-03-2014, 21:31)Mitch Wrote: Die tulpkabel en speakerdraad, is die voor huis tuin & keuken gebruik? of is het een dikke kabel?

Wat jij hoort is je dynamo.. oftewel: dynamoruis, een geluidsfrequentie die de dynamo produceert die over je carosserie van je auto loopt, die instraalt op je AUX/subwoofer kabels

Hoe dikker de kabel, hoe minder ongewenste geluiden kunnen meeliften Smile

Verder is een dikkere 2e kabel vanaf je min van je accu naar je carosserie (dikker als je plus kabel van je versterker) zeer aan te raden, zal je auto een stuk prettiger vinden, maar of dit je probleem verhelpt, dat denk ik persoonlijk niet.

dus kan ik weer nieuwe kabels halen alleen dan dikker

ik zal dat dan maar eens moeten proberen
Reply

#10
Als je eerst eens goed omschrijft wat er nu zit (check mijn lijstje)
Massa goed kaalgeschuurd? Waar zit de massa? Hoe is deze aangesloten? Maak anders eens wat foto's van hoe allesnu zit.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#11
Doe eerst maar eens foto's maken, je kan wel kabel halen die het dikste is die bestaat, maar misschien sluit je iets verkeerd/onverstandig aan.. en bereik je er niks mee.. dynamoruis kan vele oorzaken hebben, zelfs een te dun aux kabeltje bijvoorbeeld
Reply

#12
ik heb inmiddels alle kabels vervangen naar dikkere kabels het probleem is verholpen

dit topic kan gesloten worden
Reply

#13
Hoe dik waren ze en hoe dik zijn ze nu? Welke aansluiting heb je gebruikt?
Maak anders eens een foto van je setup nu...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.