Hoe deurpaneel verwijderen swift MK5 voor plaatsing speakers
#1
Beste forum gebruikers,
Weet iemand precies hoe je de deurpaneel van een swift MK5 verwijdert?
Vind wel hier en daar een discussie maar dan niet over de MK5

m.v.g.

Betreft een 3-deurs
Reply

#2
Is exact hetzelfde paneel op details als kleur en evt. bedieningspaneel voor elektrische ramen na...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
maak even foto's als je bezig bent kan ik daar ook ideeen uit halen voor mijn mk5.

mvg
Reply

#4
Vandaag effe geprobeerd deurpaneel te verwijderen linker deur, uiteindelijk wel gelukt was binnen 5 minuten eraf.

Je hebt 11 van die orangje/rode drukdopjes, je begint met het los halen vanaf de onderkant daar heeft suzuki al een inkeping gemaakt. Vervolgens de 2 schroeven uit de deurhouder loshalen, de elektrische bedieningspaneel vanaf de onderkant eruit wippen en dan komt hij er netjes uit en tot slot het meest lastige de casing van de deurhendel die ik onmogelijk weer op de juiste manier terug krijg, weet iemand wat ik fout doe heb de deurpaneel vandaag al 3x eraf en erop gezet om te kijken waarom die casing niet volledig wilt aansluiten zoals op de rechterdeur (zie foto's)

m.v.g.

[Image: 52xjxc.jpg]
De rechterdeur, waarvan de casing van de deurhendel netjes aansluit tegen de deurpaneel

[Image: r2ooza.jpg]
De linkerdeur, waarvan ik de casing van de deurhendel onmogelijk weer netjes kan laten aansluiten tegen de deurpaneel
Reply

#5
je moet met de pennen beginnen en dan goed duwen zo heb ik het gedaan en dan zit het goed

EDIT: onnodige quote verwijdert
Reply

#6
(14-03-2014, 11:36)millus Wrote: je moet met de pennen beginnen en dan goed duwen zo heb ik het gedaan en dan zit het goed

EDIT: onnodige quote verwijdert

Welke pennen? je bedoeldt die twee stangen die naar de slot gaan?
Reply

#7
Zo te zien het hele greepje niet goed vast.

Je moet deze vanaf de voorkant in het beugeltje op de deur schuiven voordat je het paneel vastzet.
Nu ligt hij er waarschijnlijk bovenop
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#8
Nog een vraagje wat betreft de speakers,
ik heb een 4 kanaals versterker met ieder kanaal 75 w rms aan vermogen gebaseerd op 4 ohm
wat wordt het rms vermogen van ieder kanaal als deze gebaseerd zijn op 3 ohm

Met spoed gezocht naar een antwoord !!!

mvg
Reply

#9
Als je 100w rms haalt door het na te laten meten mag je in je handjes knijpen... vaak zijn de waardes nooit juist die een fabrikant afgeeft..
Reply

#10
Kán dat ding op 3 Ohm draaien? En hoe wil je dat bereiken?!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#11
Vaak als het niet opgegeven is en het niet echt een a-merk is sloop je 'm door op een een lagere weerstand te spelen, zal niet in een dag of week gebeuren, maar zal wel de levensduur aanzienlijk verkorten...

@ Force, op 3 ohm had ik ook al mn twijfels.. maar wist het niet zeker. maar nu je het zegt (en een beetje hulp van 12vhifi.nl)... @TS.. hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
Reply

#12
(21-03-2014, 21:50)The Force Wrote: Kán dat ding op 3 Ohm draaien? En hoe wil je dat bereiken?!

Hoe ik dat wil bereiken? Pioneer GM-X 944 versterker icm een gladen m line 10 cm composet ( composet is 3 ohm ) versterker kan 1 - 8 ohm aan. Maar wat wordt nou me nieuwe rms uitgang op 1 zo een kanaal ? Mvg
Reply

#13
Er worden tegenwoordig steeds meer speakersets op 3 ohm gemaakt en ook op 2 ohm, vandaar dat er op 3 ohm gespeeld kan worden.
Bij Pioneer kun je er vanuit gaan dat de RMS wattages kloppen. Pioneer geeft 75Watt RMS op op 4 ohm en 125RMS Watt op 2 ohm. Dus de 100 Watt RMS, wat Mitch al aangaf, zal aardig in de buurt zitten.
Houdt er wel rekening mee dat je versterker meer warmte ontwikkelt bij een lagere weerstand, dus bouw hem in dat hij voldoende koeling krijgt.
Aangezien je een 10cm compo gaat voorzien van flink wat vermogen (waar hij ook om vraagt), adviseer ik je om hem heel goed te filteren. Ik zou rond de 150hz HP beginnen en dan steeds een stukje verder naar beneden proberen.

Maarreh, waarom 10cm in je deur inbouwen??? 16,5cm zal vele malen beter klinken. devil
Reply

#14
Kijk, nu geef je fatsoenlijke informatie waar we wat mee kunnen...
Pioneer geeft op: 14,4V 20-20kHz 4Ohm 75W +/-0,04% RMS
Voor 2 Ohm is dat 125W +/- 0,4%.
Nu is het vwrband hiertussen niet helemaal lineair en is de weerstand van je compiset afhankelijk van de frequentie maar je kunt aannemen dat je dan om en nabij de 100W +/- 0,4% uit gaat komen.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.