Rob's Swift Cabrio: In de steek gelaten door de cabrio (P32)
Looking good!

van welk type auto is die gasveer? veel mensen zijn al opzoek naar een goed passende Smile
Reply

Ik ben er bij mijn vorige swift ook aardig mee bezig geweest, maar kreeg het nooit goed.
Of de motorkap ging bol staan, of het liep ergens aan. Toen had ik het eindelijk goed en kon mijn veerpootbrug niet terug gemonteerd worden. En die gasveer in dat gootje monteren lukte ook steeds niet. Geen ruimte, aanlopen etc
Reply

Dit ziet er goed uit. Dat wil ik ook wel bij me auto in de toekomst!
Reply

Goed bezig zeg! Wordt leuk ding zo!
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

Lekker bezig weer zeg, ziet er goed uit! 45

Rode voorbumper zou het plaatje inderdaad wel afmaken...

Verder vraag ik me af, kon je de kabelboom van het 3e remlicht niet via de scharnier van de klep laten lopen? Dan zou die minder in het zicht zitten. Verder wel netjes gedaan zo! 39

Neem aan dat je bij het dichtdoen van de motorkap nu wel moet oppassen dat de motorkap niet buigt of valt dat mee?
Reply

(06-04-2014, 19:07)Mitch Wrote: Looking good!

van welk type auto is die gasveer? veel mensen zijn al opzoek naar een goed passende Smile

Volgens mij is het van een Opel Calibra. Is ooit verkeerd geleverd.

(07-04-2014, 11:39)Snelle Jelle Wrote: Lekker bezig weer zeg, ziet er goed uit! 45

Rode voorbumper zou het plaatje inderdaad wel afmaken...

Verder vraag ik me af, kon je de kabelboom van het 3e remlicht niet via de scharnier van de klep laten lopen? Dan zou die minder in het zicht zitten. Verder wel netjes gedaan zo! 39

Neem aan dat je bij het dichtdoen van de motorkap nu wel moet oppassen dat de motorkap niet buigt of valt dat mee?

De kabelboom kan niet via het scharnier, dat zit nl buiten de kofferbak. Had ik al willen doen, maar gaat dus niet. Ik vraag me trouwens af hoe dat origineel gaat bij de US modellen. Misschien met contacten op de klep en carrosserie.

De motorkap heb ik in z'n geheel naar links moeten verplaatsen, waardoor ik rechts een grotere spleet tussen motorkap en spatbord heb dan links. En dan nog loopt het kopje van de gasveer een beetje tegen het spatbord aan.
Reply

zeer mooi gedaan! Complimenten 3945
Speed is my drugs Biggrin
Reply

Origineel loopt het ook zo...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Anders zou je ook nog kunnen kijken naar een contactpuntje te maken met een stiftje aan je kofferbak
Reply

Vandaag m'n cabrio klaar gemaakt voor BotS, morgen. De lak gepolijst, geclayed en in de was gezet. Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat, had niet gedacht dat de lak nog zo mooi rood zou worden. Zelfs de voorbumper heb ik maar gecleaned, dus die is ook weer zwart.

Foto's:

[Image: SAM_2189_zpsc56ee3a2.jpg]

[Image: SAM_2190_zpsa375533e.jpg]

[Image: SAM_2191_zpsc21323b8.jpg]

[Image: SAM_2193_zpscd5bd2b3.jpg]

[Image: SAM_2194_zpsfd26ce8e.jpg]

[Image: SAM_2195_zps9f5276b7.jpg]

Morgenvroeg om 7:30 vertrekken, 1ste stop in Nederweert, dan Eindhoven, Nieuwegein, Bunnik en Doorn. Heb er veel zin in Biggrin

Groet,
Rob
Reply

veel plezier!
39



Reply

Zou nog wel een keer een andere voorbumper zoeken (MK3 GS of GTI)
Suzuki Swift Mk1 Automaat (bordeaux rood)
Suzuki Swift Mk1 GXI (Circuit bak) (bordeaux rood)
Reply

Lekker Rob! Tot morgen! Zie je bij bunnik!
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Heb 'm vandaag mogen bewonderen, hij ziet er echt top uit!

Als de gti voorbumper er onder zit lijkt het net alsof ie net uit de showroom komt
Reply

[Image: DSC06127.jpg?token_hash=AAESrhVZLoKdYK5Q...bAoLER_fXQ]

Kwam 'm toevallig tegen Smile

Was erg gezellig!
Reply

Ja het was een gezellige dag. en dank je Mitch voor de mooie foto. 39
Reply

Ik kocht mijn auto oranje, terwijl hij rood was. Wilco heeft hem toen eens voor me gepoetst en toen kwam er een hele mooie kleur onderuit, zo te zien oogt hij op zelfde kleur als jij hebt.

Later nog een aantal kleur gepoetst en hij werd met de keren veel roder. Prachtige kleur op een swift vind ik.
Ik zou ook voor een mooi gti bumpertje gaan, maakt de auto echt af, en hoort er ook op, volgens mij heeft deze swift ooit eens schade gehad dat er daarom geen ribbel bumper op zit... (denk ik).
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

Naaaahh... Volgens mij vond de vorige eigenaar een rode Swift GTi bumper niet mooi 34
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Dank voor jullie reacties.

Ik heb gisteren m'n achterlichten omgebouwd naar US lights. Dus aan beide zijkanten een lampje van 5 Watt ingebouwd.

Eerst een gaatje geboord op de plek waar het lampje komt:
[Image: SAM_2198_zps4a8eb375.jpg]

[Image: SAM_2200_zps3da79ee2.jpg]

En lampje erin

[Image: SAM_2199_zps0557e09d.jpg]

En dit is het resultaat, tot om de hoek verlicht.

[Image: IMAG0618_zps398ed647.jpg]

[Image: IMAG0619_zps1fe93963.jpg]

In het donker is dit moeilijk te fotograferen, dus eentje met flits en eentje zonder flits.

[Image: SAM_2203_zpsf5b065b7.jpg]

[Image: SAM_2211_zps56847c23.jpg]

Groet,
Rob
Reply

Dat is inderdaad een bekende modificatie hier en maakt het zeker een stuk netter weer! 39 Lekker bezig weer!39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.