Remy's Justy 1.3 16V & Baleno Estate 1.6
#1
Stel je voor: Ik ben Remy. 20 jaar jong en heb sinds 3 maanden een Suzuki Swift 1.0 van 2002. Deze is 11 jaar van een oude man geweest die geen schitterende ogen meer had, met de diverse deuk"jes" van dien. Verder was het volgens mij het instapmodel der instapmodellen; zoals geen 12V aansluiting, alleen speakers in t dash, geen hoedenplank enzovoorts. En natuurlijk alles handmatig, geen stuurbekrachtiging, handmatige ramen en spiegels. Maarja, wat verwacht ik voor n net autootje van €750. Ik ben wel van plan om langzaamaan extra dingetjes in te bouwen zoals de 12V die er al de eerste dag in zat natuurlijk. Verder staat een mdf-hoedenplank op de planning en CV, voor het gemak. Tot zover de Swift, ik ga regelmatig meekijken op het forum voor info en wat kleine materialen/hebbedingetjes.

Groetjes Remy



To-do list blauwe 5-deurs;


- Ramensluitmodule (ligt klaar)
- Kofferbakopener voor CDV (ligt klaar)
- Bumpersteun achterbumper monteren (ligt klaar)
- Inventariseren voor andere tellerbakverlichting
- Verlichting kofferbak maken (ligt klaar)
- Bumperlip achterbumper proberen te regelen (om de trekhaak heen)
Reply

#2
Welkom!

Als eerste zou ik een pot bitumen kopen,je auto opkrikken en je bodem insausen, daar heeft suzuki ook op bespaard namelijk bij dit type Wink
Reply

#3
welkom hier! Nog een stcer in dr buurt! Je hebt wel een lastig model gekozen om te upgraden. Ik heb al wel gezien dat dit het enige model van de swift is waar ze zelfs een afwijkende kabelboom in hebben gestopt. Dus centrale vergrendeling toevoegen zal je ook de bekabeling moeten aanleggen. Veel succes, als je hulp nodig hebt moet je een keer langs komen in haarsteeg. daar zijn we regelmatig te vinden met de swiftjes.
Reply

#4
Dankjewel, en ja ik heb het al gemerkt. Ik ben momenteel bezig met die cv en dat wordt wel even knutselen ja. Maarja, je weet waarvoor je t doet hè! Als k ns iets vind waar k niet uit kom hoor je nog van me!

Gr. Remy


(22-02-2014, 21:12)vogelrokker Wrote: welkom hier! Nog een stcer in dr buurt! Je hebt wel een lastig model gekozen om te upgraden. Ik heb al wel gezien dat dit het enige model van de swift is waar ze zelfs een afwijkende kabelboom in hebben gestopt. Dus centrale vergrendeling toevoegen zal je ook de bekabeling moeten aanleggen. Veel succes, als je hulp nodig hebt moet je een keer langs komen in haarsteeg. daar zijn we regelmatig te vinden met de swiftjes.

Reply

#5
Ik moet nog al eens regelmatig een fiets meenemen in/aan/op de swift, en dit is af en toe onhandig als je dr ook nog ns in wil zitten met meer als 2 man. Nu vraag ik me af of er bij mijn swift (1.0 uit 2002) een mogelijkheid is om er een trekhaak onder te hangen?

Gr. Remy
Reply

#6
Dakdragers kopen Wink En trekhaak kan er altijd onder.
Reply

#7
Kzal idd ... dakdragers halen
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#8
Lekker handig ja, regelmatig een fiets op het dak tillen. Om maar niet te spreken van de stroomlijn.

Ik heb nog een afneembare trekhaak liggen voor je Swift. Simpel dragertje achterop en Remy is klaar Smile
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#9
Euh, een fiets met fietsenrek achterop (ook al steekt de fiets niet uit) verpest ook je aërodynamica.. Goed, minder als een dakrek.. Maar toch Smile
Reply

#10
Dak rek is dat JDMTYTEYO! Tongue Maar dan moet je wel bmx rijden voor maximale swag xD haha
Reply

#11
@The Force pb me maar hoeveel je ervoor moet hebben!
Verder ben ik een electronische kofferbakopener aan het inbouwen maar begreep dat je daarvoor t slotmechanisme van een sedan moet hebben. Is dat correct en zo ja, wie heeft er eentje voor me liggen?

Gr. Remy
Reply

#12
Dus, we zitten alweer een paar weekjes verder ondertussen. Sinds bijna 2 weekjes hangt er een afneembare trekhaak onder mijn swiftje, waar ik tot op heden erg blij mee ben. Met grote dank aan The Force voor de drager en de bijbehorende instructies! Mocht er interesse zijn in een kleine how-to om zo'n trekhaak te monteren, meldt het even. Dan knutsel ik wel wat met foto's enzo.
Fietsendrager ging prima, zelfs een klein aanhangertje heeft er afgelopen week meerdere keren aangehangen. Waarbij het verbruik me verrassend mee viel, toch lekker 1:17 mee kunnen rijden, waarvan delen gewoon 140 kmh (natuurlijk zonder aanhanger hoor!! :p )
Nu heb ik nog wat kleine dingetjes;

- Mijn ruitensproeier linksvoor is verstopt/kapot/(hij doet het gewoon niet goed..), hoe krijg ik deze eruit zodat ik hem ns goed kan schoonmaken of tijdelijk kan verwisselen met de rechter. Ik heb toch liever dat mijn zicht op de weg beter is, ipv dat van mijn vriendin Smile

- Verder ben ik nog op zoek naar een slotmechanisme van de achterklep welke met een kabel te openen is. Ik heb nu het euvel dat het systeempje wel werkt, maar de enige manier om de klep momenteel dicht te krijgen is met je volle gewicht tegen de klep gaan hangen. Met als gevolg dat het plaatwerk al en beetje gebogen lijkt te zijn... Verder heeft ie de vervelende tick om af en toe bij een drempeltje open te klikken, wat niet heel erg is als je in een woonwijk rijdt. Maar met 120kmh op de snelweg wordt dat toch weer een ander verhaal.

Hieronder nog wat fotootjes van de afgelopen tijd met de Swift;

[Image: Foto550-SVDPSIFB.jpg]
Met Zijn oude compagnon!

[Image: Foto550-C8EEPCEK.jpg]

[Image: Foto550-B7O36PSV.jpg]
Probeersel voor een home-made hoedenplank.

[Image: Foto550-SOZWLZT4.jpg]

[Image: Foto550-BFAUOEKI.jpg]

[Image: Foto550-JERBFSLD.jpg]

[Image: Foto550-6MEC73U8.jpg]
Helaas kon deze versie niet omhoog, dus mocht ik weer opnieuw beginnen en alsnog hoedenplanksteuntjes halen op de sloop.

[Image: Foto550-YCP6GNF8.jpg]
CV afstandsbedieningkje

[Image: Foto550-7UWQREWO.jpg]
En CV motortjes inbouwen.

[Image: Foto550-VMT7DL8Y.jpg]
Wat kun je zoal meenemen in je Swift, bijvoorbeeld een 200liter oliedrum??

[Image: Foto550-CRYR3RWX.jpg]

[Image: Foto550-LJCNAFQG.jpg]
Omdat je toch naar je werk moet ondanks dat je met je bumper bezig bent..

[Image: Foto550-HNSXA37S.jpg]
Trekhaakje zit er onder.

[Image: Foto550-DW6IMSQX.jpg]

[Image: Foto550-PSCYUUWR.jpg]

[Image: Foto550-67G7ER6P.jpg]

[Image: Foto550-UXSUTIOV.jpg]

[Image: Foto550-Q3LI337Z.jpg]

[Image: Foto550-LM6CNWRF.jpg]
In de catagorie: wat kun je nog meer meenemen? #30 kratjes Bavaria bijvoorbeeld!

[Image: Foto550-TPUVKJQH.jpg]

[Image: Foto550-W3R8NZ4J.jpg]
Reply

#13
Fotos werken niet?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#14
Nee klopt bij mij ook niet.

Ik wist niet dat die eco dingen zo zuinig reden. Rijd je heel braafjes of trek je ook wel is door in toeren?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#15
Met een 1.0 haal je zonder moeite 1:17
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#16
Als ik met de 16v 1op17 haal op de snelweg lukt dit uiteraard ook wel met een 1.0 :p nou reed hij soms 140 en met aanhanger en ik niet harder dan 110-120
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#17
Is niet uiteraard. Ik ben van mening dat een auto met voldoende vermogen zuiniger kan rijden dan een die onder gemotoriseerd is. Toch gaat dat voor de 1.0 in mindere mate op, die motor is gewoon heel zuinig:p
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#18
Mijn ouders hebben een 107 uit 2012 en een alto uit 2011. Beide 3cilinders 1000cc en halen snelweg beide 1op19-21. Die hebben inderdaad wel 68pk ipv 53...
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#19
Pffff...al die zuinigheid. Mijn 1.3 8v haalt 1 op 8 als ik mijn best een beetje doe Smile
Reply

#20
Studentenleven is duur genoeg, kan me niet veroorloven 1op 8 te gaan rijden34
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.