Deurbak Peugeot 106 voor Swift 3D 1.3-16V uit 2002
#1
Uit vele discussies is gebleken dat de deurbak van een peugeot 106 zonder moeite op de swift past alleen zijn sommige dingen nog vaag voor mij,

Als ik zoek naar de deurbakken van een peugeot 106, moet deze peugeot een 3d of 5d zijn, of maakt dit verder niks uit?

De reden dat ik opzoek ben naar zo een deurbak is omdat ik er een speaker in wil installeren, daar nog de volgende vragen over:

Zijn er ook orginele 106 bakken waar 16cm speakers in gaan, of gaat hier alleen 13cm in.

Gaan speakers boven de 75w rms trillen (ongewenste geluid) in deze deurbakken? Zo ja, wat kan ik hier tegen doen?

En de meest belangrijke vraag hoe diep kan deze speaker maximaal zijn (inbouwdiepte)? zodat ik geen gaten in de deur hoef te maken maar de speaker gewoon netjes in de deurbak kan installeren.

Ik hoop dat er iemand is die al mijn vragen kan beantwoorden, de antwoorden heb ik nodig om deze week een set speakers te kopen i.v.m. de btw vrije actie in media markt.

Met vriendelijke groet,


Reply

#2
Jij hebt een 3 drs dus pak ook een 3 drs dan is de lengte ongeveer gelijk.
Ben geen Peugeot expert, zou kunnen maar zou ook niet kunnen, als je de bakken vindt kun je het vanzelf zien.
Nee, het theoretisch maximale vermogen van de speaker resulteert niet in trillen, volume (daadwerkelijk geleverde vermogen) en slechte montage wel.
Wat je er tegen kan doen: goed monteren, de boel dempen en je radio niet te hard zetten.
Inbouwdiepte hangt af van de diameter van de spoel en de inbouw diepte van de speaker. Selecteer daar de juiste op als je niet wil zagen.

Volgorde:

Deurbakken vinden
Deurbakken plaatsen en ruimte inmeten
Met deze gegevens naar de goede audiozaak (ik noem bewust niet de Media Markt) en gaan luisteren
Goede montagematerialen kopen (MDF ring maken, demping aanbrengen e.d.)
Set monteren
Genieten.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
probleem is dat ik de auto nog niet heb, ik ben verplan speakers in de deurbakken te plaatsen met een inbouwdiepte van 5cm, is er iemand die deze deurbakken heeft en mij kan vertellen dat dit reëel is? dus ik wil deze speakers plaatsen zonder een gat in mijn deur te hoeven maken. Zijn die deurbakken trouwens makkelijk te verkrijgen via de slopen of moet ik hiervoor echt moeite doen door een beperkte aanbod van deurbakken?

met vriendelijke groet,
Reply

#4
Ik denk dat het typen van al die tekst meer moeite kost dan het vinden en plaatsen van die deurbakken inclusief een leuk setje speakers Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.