Suzuki Swift 1.3-16V summum (2002), speakers plaatsen
#1
Gegroet,

Ik heb vorige week deze auto gekocht betreft ( zie titel ), hij staat alleen nog bij de verkoper, heb nog niet echt goed gekeken naar wat voor speakers er nu standaard in zitten.

[Image: 5m9v7p.jpg]
[Image: vxddf8.jpg]

Ik wil echt heeeel graag het volgende erin plaatsen:

Audio System M-LINE 75.4
4 kanaals versterker met een vermogen van :
4x 75 Wrms @ stereo 4 Ohm

Alpine
SXE-1750S - 2-Wegs Componentluidspreker van 6-1/2" (16,5cm DIN)
( 2 speakers in de voordeuren en 2 speakers in de achterdeuren ( niet dat ik een 5 deurs heb maar kom niet op de juiste benaming)
Piekvermogen 280W
RMS-vermogen 45W
Nominale impedantie 4Ohm

En tot slot nog een moderne radio kopen ( moet nog kijken welke )

(de speakers moeten echt op bovenstaande genoemde plek komen te zitten, dus geen hoedenplank etc.)

Alleen zit ik met het volgende probleem !!!:

Ik ben een totale amateur als het gaat om car hifi plaatsen, (wel technisch ingesteld)
Ik lees verschillende dingen, (andere deurbakken, audio adapterringen, bepaalde materiaal plaatsen tegen trillingen etc. etc.)

En dan nu de hoofdvraag:
Wat moet ik doen om de gewenste installatie op aangegeven plek te monteren, en welke materialen heb ik hierbij nodig?

Mijn dank is u groot,





Reply

#2
Andere deurbak maken
Ander zijpaneel maken of gat uitzagen naar 16,5 cm
Goede montagepunten maken (MDF ringen in de deur, MDF montageplaat achter het zijscherm)
Dempen (altijd een goede keuze) met zelfklevend dempingsmateriaal
Goede doorvoerthules maken voor de stroomvoorziening van de versterker (dikke kabels, goede massapunten)
Signaalkabels naar achteren leggen
Speakerkabels trekken en goede doorvoerthules voor maken (met name bij de voorportieren)

Nieuwe radio kopen i.p.v. een nieuw frontje Smile
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
(23-01-2014, 14:57)The Force Wrote: Andere deurbak maken
Ander zijpaneel maken of gat uitzagen naar 16,5 cm
Goede montagepunten maken (MDF ringen in de deur, MDF montageplaat achter het zijscherm)
Dempen (altijd een goede keuze) met zelfklevend dempingsmateriaal
Goede doorvoerthules maken voor de stroomvoorziening van de versterker (dikke kabels, goede massapunten)
Signaalkabels naar achteren leggen
Speakerkabels trekken en goede doorvoerthules voor maken (met name bij de voorportieren)

Nieuwe radio kopen i.p.v. een nieuw frontje Smile

Bedankt voor het snel reageren, wat is het verschil tussen een deurbak en een deur zijpaneel? En is zijscherm hetzelfde als zijpaneel? Gaat mdf hout na een tijdje niet scheuren, is het verstandiger een andere soort hout te plaatsen?

Met vriendelijke groet,

Reply

#4
18mm mdf gebruiken, knap als je dat weet te scheuren. Mdf is het beste te gebruiken, absorbeert en geleid de meeste trillingen namelijk
Reply

#5
Nee, het beste is gewapend beton. Maar da's wat overkill al zijn er puristen die het wel doen.

Een bak is een bak en een paneel is een plaat.
Zijscherm is niet hetzelfde als een zijpaneel. Zijscherm zit buiten bij je voorwiel. Het paneel binnen bij je achterbank.
Ik neem aan dat dat duidelijk is aangezien je de eerste zou zijn die een speakerset op de carrosserie zou willen plaatsen.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#6
(23-01-2014, 20:34)The Force Wrote: ...aangezien je de eerste zou zijn die een speakerset op de carrosserie zou willen plaatsen....

Geloof me, dat issie niet 34
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.