Suzuki Swift cabrio 93"
#1
Goedendag forumleden,

Ik heb zo'n twee maanden terug mijn eerste Suzuki aangeschaft!
Bij de verkoop al tot de conclusie gekomen dat de koppakking lek was en het dus wel wat werk zou worden voordat ik er fatsoenlijk mee op de weg zou kunnen. Aangezien ik zelf automonteur ben zou het geen probleem moeten zijn (werk momenteel bij Yellow Tech mogelijk kennen jullie onze onderdelen afdeling Wink )

hier wat foto's zoals ik de Swift gekocht heb:
[Image: Foto550-IFBWAAUR.jpg]
[Image: Foto550-Z4TLAWCR.jpg]
[Image: Foto550-4RSWYWEW.jpg]

Na aankoop gelijk op mijn werk neergezet en er tot nu zo'n 4 halve zaterdagen aan gewerkt (door de weeks geen tijd)

tot nu toe cilinderkop eraf gehaald en uitgerijd en bleek goed krom te zijn en dus laten vlakken bij een kennis (30eu) en onderdelen besteld
voledige koppakkingset incl. klepseals enz.
waterpomp
distributieriemset
en multieriemen (stuurbekrachtiging)

auto heeft flik olie verbruikt en dat was ook te zien aan de zuigers heb helaas alleen een foto van na het schoonmaken
[Image: Foto550-833HACGB.jpg]

dit weekend helaas geen tijd maar volgend weekend hopenlijk de kop weer in elkaar zetten!

Nieuwe subrames Baleno!
KLIK
Reply

#2
Welkom hier. Leuk werkje om mee te beginnen bij een nieuwe auto. Controleer hem vooral ook goed op rottigheid. Bij de cabrio versies is dit echt funest.
Reply

#3
(10-01-2014, 10:36)robin_swiftsensation Wrote: Welkom hier. Leuk werkje om mee te beginnen bij een nieuwe auto. Controleer hem vooral ook goed op rottigheid. Bij de cabrio versies is dit echt funest.
Jap ben er mee bekend bodemplaat rechts voor ga ik binnenkort nieuw stuk inlassen steek hier met me schroevendraaier doorheen stupid

Nieuwe subrames Baleno!
KLIK
Reply

#4
Super, hopelijk maak je er wat moois van! Yellow parts kennen we wel ja!

Telkens als ik die MK3 rear zie ben k blij dat ik dat straks ook krijg. Biggrin
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#5
(10-01-2014, 10:58)Jordi532 Wrote: Super, hopelijk maak je er wat moois van! Yellow parts kennen we wel ja!

Telkens als ik die MK3 rear zie ben k blij dat ik dat straks ook krijg. Biggrin

Ja dat is zeker de bedoeling alles in 1 keer goed zal binnenkort nog wat foto's plaatsen van de kop en dergelijke!
Nieuwe subrames Baleno!
KLIK
Reply

#6
Welkom! Leuk project! En inderdaad, controleer je dorpels goed, cabrio's staan erom bekend aardig te rotten daar.

Issie nou zwart? Of is het donkerblauw/groen?
Reply

#7
(10-01-2014, 13:52)Pauluzz Wrote: Welkom! Leuk project! En inderdaad, controleer je dorpels goed, cabrio's staan erom bekend aardig te rotten daar.

Issie nou zwart? Of is het donkerblauw/groen?

Later zwart gespoten origineel was hij rood moet ik op een paar plekjes even bijwerken spuitwerk is niet je van het zegmaar
Nieuwe subrames Baleno!
KLIK
Reply

#8
Welkom mede Cabrio eigenaar.
Ik dacht al een donker blauwe Cabrio, dat is niet in Nederland geleverd.

Heb zelf een Duitse import en kan je uit ervaring vertellen dat als de rechter bodemplaat heen is de dorpels en het cabrio chassis ver heen zijn. Bij mij is de hele boel vervangen en vernieuwd!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#9
(10-01-2014, 15:52)The Force Wrote: Welkom mede Cabrio eigenaar.
Ik dacht al een donker blauwe Cabrio, dat is niet in Nederland geleverd.

Heb zelf een Duitse import en kan je uit ervaring vertellen dat als de rechter bodemplaat heen is de dorpels en het cabrio chassis ver heen zijn. Bij mij is de hele boel vervangen en vernieuwd!

Ja het is zeg maar een plekje van 2 bij 2 cm en daar om heen is ie hard en ben eerlijk gezegt te bang om me skirts er af te halen 37

Hartelijk dank voor alle welkomst berichtjes trouwens Smile
Nieuwe subrames Baleno!
KLIK
Reply

#10
Nja je hoeft de skirts er niet af te halen 37 Keertje met je volle gewicht op de instaplijst gaan staan en een beetje op en neer veren zegt al genoeg Biggrin
Reply

#11
Niet bang zijn... Het zit er toch.
[Image: Roest%20linker%20dorpel%20achter.jpg]

[Image: Roest%20rechter%20dorpel%20voor%202.jpg]
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#12
Ja jou cabrio gaat al bijna weer roesten zolang duurt het project nu he Nikky :p
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#13
Die staat er nog prima bij Smile
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#14
Na het weer een hele tijd druk gehad te hebben afgelopen zaterdag weer een paar uurtjes in de swift gestoken.

Heb na de klepseals vervangen en de kleppen ingeschuurd de tuimelaars met assen weer op de kop gemonteerd en de inlaat en uitlaat met nieuwe pakkingen gemonteerd

Dus werd het tijd om de kop terug te plaatsen maar een kleine tegenslag..
verkeerde waterpomp geleverd gehad morgen een nieuwe bestellen en zaterdag monteren plus de kop er terug op leggen

foto's volgen!
Nieuwe subrames Baleno!
KLIK
Reply

#15
Had 'm zien staan afgelopen maandag...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#16
(29-01-2014, 14:31)The Force Wrote: Had 'm zien staan afgelopen maandag...

Onderdelen nodig gehad? 37

Nieuwe subrames Baleno!
KLIK
Reply

#17
Dakdragerset voor de Liana Smile
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#18
(30-01-2014, 21:55)The Force Wrote: Dakdragerset voor de Liana Smile
ooooohh zou je de volgende keer het alsfalt willen laten liggen bij het wegrijden Thumbsdown 37
Nieuwe subrames Baleno!
KLIK
Reply

#19
Asfalt? Was toch een en al grind bij jullie niet?
Reply

#20
(31-01-2014, 09:29)robin_swiftsensation Wrote: Asfalt? Was toch een en al grind bij jullie niet?

Hij stond aan de straat
Nieuwe subrames Baleno!
KLIK
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.