Speakers Wagon R+
#1
Beste Suzuki-rijders,

Ik heb een Suzuki wagon R+ uit 2000 met Airco en ABS (nieuw model)
Wie kan mij zeggen welke maat speakers er voor bij het raam zitten en achter in het plafond? 10 cm?

Ik wil de standaard boxen vervangen, welk merk is het meest geschikt/heeft beste geluid?
Reply

#2
10 cm

Iets van pioneer oid .
Reply

#3
in de swift zitten ook 10 cm's .. ik 10 cm pioneers gekocht wat denk jeTongue het geluid werd er echt niet beter van... dus die oude weer terug gestoptTongue en de pioneers had ik voor een 10tje gekocht haha
Reply

#4
Bij mij echt wel verschil kunnen horen. Maar met normale radio hoor je dat niet. Zet maar is een goeie 320kbps track aan, dan hoor je het verschil wel.

En ik heb ook gewoon simpele pioneers 10cm. Komen nog 13cm's bij
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#5
Isolatie en demping is de sleutel tot succes Wink
Reply

#6
In plaat van een nieuw topic, kan ik het maar beter even hier plaatsen...

Vandaag de radio ingebouwd in de WagonR, en de speaker rechtsvoor klonk enorm verrot. Kapje eraf gehaald, speaker losgehaald, en het rubber bij de conusrand is gewoon helemaal rondom losgescheurd van het frame.

Tijd voor een vervanger dus. Maar ik wil even zeker weten hoever ik kan gaan met inbouwdiepte... volgens mij 4,5 cm?

Achterspeakers waren niet aanwezig trouwens, maar wel bekabeling. Dus daar ga ik er ook maar even een paar indouwen. Stond er trouwens van te kijken dat het Clarion speakers waren.

Ik ga niet dempen verder. Heb echt geen zin om het halve interieur eruit te trekken. Met 10cm's maakt dat het verschl tussen ruk of iets minder ruk, en da's voor mij de moeite niet met deze auto Tongue
Reply

#7
Als je alles zelf al los hebt liggen kun je het toch meteen meten?
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#8
(03-09-2017, 17:08)Da Gamma Wrote: Als je alles zelf al los hebt liggen kun je het toch meteen meten?

De achterzijde van de inbouwruimte is niet plat. Dus als de magneten van het nieuwe setje aan de brede kant zijn, heb ik misschien een probleem met de inbouwdiepte. En met een rolmaat is het lastig gokken. Ik wil gewoon graag weten hoeveel marge ik heb om dieper te gaan, en wellicht heeft iemand hier er al ervaring mee.

Zag bv een Infinity Reference setje, niet zo heel hoog 43-44 maar wel een magneet die bijna even breed is als de conus. Dat gaat dus niet passen.
Reply

#9
Ondertussen een setje 2-weg MTX'en erin geschroefd voor en achter. De originele schroefklemmen waren een beetje kapot, en de bijgeleverde net iets te smal, dus moest wat improviseren. Ook moesten er 2 beugels van de speakers afgeslepen worden omdat de originele speakers er maar 2 hebben ipv 4, en de nieuwe speakers anders niet in het gat zouden vallen.

Nu is dat allemaal verder gelukt, alleen de tweeters komen te hoog voor de roosters.... oeps :')

Dus ik ga de roosters maar eens aanpassen.

Geluid is in ieder geval een stuk opgeknapt. Laagweergave meh, maarja 10cm... en eenvoudige dempingsmogelijkheden heb je eigenlijk niet. Bij de voorspeakers zou je het hele dash eruit moeten halen en ontdreunen aan de binnenkant, en voor de achterspeakers zou je het complete dak moeten gaan ontdreunen. Dat is me het allemaal niet waard.
Reply

#10
Dan nog krijg je geen mooie bas. Gewoon een sub plaatsen. Eventueel zo'n platte onder de stoel, dan heb je er ook geen last van.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#11
(10-09-2017, 12:14)Nothingmatters Wrote: Dan nog krijg je geen mooie bas. Gewoon een sub plaatsen. Eventueel zo'n platte onder de stoel, dan heb je er ook geen last van.


Weet ik. 13 jaar geleden was ik nog volop bezig met caraudio Wink Alleen ik denk niet dat ik het waard vind. Heel misschien een actieve 8 of 10 inch onder de stoel idd. Maar ik heb niet zo'n zin in al dat inbouwen meer...
Reply

#12
Tja je wordt ouder en je hoort wat slechter, heb je vaak minder zin in zaken te slopen, waar je vroeger je hand niet voor omdraaide...
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#13
(11-09-2017, 22:28)Leibniz Wrote: Tja je wordt ouder en je hoort wat slechter, heb je vaak minder zin in zaken te slopen, waar je vroeger je hand niet voor omdraaide...

En als je het doet, moet het perfect Tongue

Ik ben toch vrij verrast door de kwaliteit van de speakers. Tweeters klinken behoorlijk helder en kickbassbereik is prima.

Misschien toch eens een keertje het dash eruit slopen en de boel aan de binnenkant dood maken.... ooit 42
Reply

#14
kijk maar dat je door resonantie onder je stoel van die 10'' niet aan de schijt raakt, hahaha :p
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#15
(12-09-2017, 00:39)Leibniz Wrote: kijk maar dat je door resonantie onder je stoel van die 10'' niet aan de schijt raakt, hahaha :p

Zal wel onder de bijrijdersstoel komen 34
Reply

#16
(12-09-2017, 10:40)Faxie83 Wrote:
(12-09-2017, 00:39)Leibniz Wrote: kijk maar dat je door resonantie onder je stoel van die 10'' niet aan de schijt raakt, hahaha :p

Zal wel onder de bijrijdersstoel komen 34

Zal moeilijk lukken,zit een bak onder gebouwd.
Reply

#17
Goedemiddag,

Mijn vriendin heeft een Wagon R+ waarbij de rechterspeaker slecht is en vervangen moet worden. De speaker vervangen is geen probleem alleen huiverig om het plastic kapje te verwijderen, hoe kan ik dit het beste doen?
Reply

#18
Zou ze allebei vervangen, neem aan dat jedie in het dashboard bedoelt? Zitten die bovenop dashboard of onderaan? Als er geen schroeven zitten, dan met praytools van kunststof even wat kracht en heb je ze eruit.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#19
(15-05-2019, 16:04)Leibniz Wrote: Zou ze allebei vervangen, neem aan dat jedie in het dashboard bedoelt? Zitten die bovenop dashboard of onderaan? Als er geen schroeven zitten, dan met praytools van kunststof even wat kracht en heb je ze eruit.

Bovenop het dashboard zonder schroeven, wil het graag netjes reparen zonder haar autootje te slopen.
Reply

#20
een oud bankpasje ertussen en als je weerstand ondervindt even van je af en eruitwippen, of een mes waar je boterhammen mee smeert, even een dun doekjeeromheen en gaan. Beetje lef moet je hebben, anders ga je maar naar een garage.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.