Suzuki Fronte
#1
Suzuki vrienden,

Afgelopen zomer heeft mijn oude Suzuki Fronte helaas motorschade opgelopen. Een van de zuigers is defect geraakt. Na veel zoeken heb ik originele Suzuki zuigers gevonden. Hoogte, diameter klopt allemaal. Maar helaas het gat in de nieuwe zuiger is iets te groot 1a2 mm. Kan iemand mij verder helpen? adres voor het plaatsen van busjes in de zuigers of geheel nieuw gieten van een zuiger? Help!

Suzuki Fronte Album

[Image: Foto-DJU4OWDP-D.jpg]

[Image: Foto-UXUSWQSV-D.jpg]
Reply

#2
Zijn de drijfstangen niet op te boren of zal het dan te zwak worden? Anders bijbehorende drijfstangen voor de nieuwe zuigers zoeken? pasbusjes laten maken kan ook een optie zijn.
Reply

#3
(14-12-2013, 10:44)robin_swiftsensation Wrote: Zijn de drijfstangen niet op te boren of zal het dan te zwak worden? Anders bijbehorende drijfstangen voor de nieuwe zuigers zoeken? pasbusjes laten maken kan ook een optie zijn.

Dank voor je reactie. De drijfstangen zijn gelagerd. Daar kan je niet in boren. Lagerring met kleinere lagers in combinatie met een dikkere zuigerpen zou ook een oplossing kunnen zijn. Alleen betekent dit heel veel werk. De gehele krukas moet er dan uit en het is de vraag om ik de juiste lagers kan vinden. Daarom ben ik zoek naar een bedrijf die koperen busjes voor de zuigerpen kan maken. Alle tips zijn welkomIdea
Reply

#4
http://www.twostrokeshop.com/

Mischien kunnen deze mensen je helpen.

Reply

#5
iemand met een draaibank die iets voor je kan betekenen mischien
Reply

#6
(14-12-2013, 11:27)cappo Wrote:
(14-12-2013, 10:44)robin_swiftsensation Wrote: Zijn de drijfstangen niet op te boren of zal het dan te zwak worden? Anders bijbehorende drijfstangen voor de nieuwe zuigers zoeken? pasbusjes laten maken kan ook een optie zijn.

Dank voor je reactie. De drijfstangen zijn gelagerd. Daar kan je niet in boren. Lagerring met kleinere lagers in combinatie met een dikkere zuigerpen zou ook een oplossing kunnen zijn. Alleen betekent dit heel veel werk. De gehele krukas moet er dan uit en het is de vraag om ik de juiste lagers kan vinden. Daarom ben ik zoek naar een bedrijf die koperen busjes voor de zuigerpen kan maken. Alle tips zijn welkomIdea

Hoi, hier een link van revisiebedrijf, neem eens contact met hun op want daar kunnen ze heel veel.

werkplaatsgorinchem@imbema.nl

Succes
Reply

#7
@Kroontje
Hartelijk dank. De motor zit weer in elkaar. Zelf heb ik op de werkbank verloopbusjes weten te draaien. Vervolgens de cilinder uitgehoond en een nieuwe overmaatse zuiger geplaatst. En toen ik toch lekker bezig was het verwarmingsysteem dat via de uitlaat loopt aangepakt. Uitlaat die dubbelwandig is geopend en de interne gaten dicht gelast. Als de verwarming nu aanslaat word ik niet meer vergast. Tevens een paar retro klokjes met apere en voltmeter geinstalleerd. Binnenkort plaats ik een klassieke rally tripmaster en is de auto klaar voor het zonnige voorjaar.
Groeten
Marcel
Reply

#8
inderdaad goed bezig!
39



Reply

#9
Mooi dat dat opgelost is!
Reply

#10
Goed bezig! Nog wat plaatjes geschoten van deze gave wagen?
Reply

#11
Mooi man! Hou 'm op de weg!!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#12
Neem je deze mee naar JCS?
Reply

#13
(20-03-2014, 09:53)Witje Wrote: Neem je deze mee naar JCS?

Helaas dan ben ik verhinderd. De Fronte staat wel heel prominent op de uitnodiging van de organisatie Wink

De Fronte is weer helemaal toppie. Motor moet wel voorzichtig worden ingereden.
Reply

#14
Suzuki vrienden, mijn Fronte staat in Autovisie met een reportage over de rit die Stirling Moss exact 50 jaar geleden maakte in een Suzuki van Milaan Rome Napels.

[Image: TZJtYKjxxaqn.jpg]
Reply

#15
(05-08-2018, 16:59)cappo Wrote: Suzuki vrienden, mijn Fronte staat in Autovisie met een reportage over de rit die Stirling Moss exact 50 jaar geleden maakte in een Suzuki van Milaan Rome Napels.

[Image: TZJtYKjxxaqn.jpg]

Leuk jôh !
De Suzuki Fronte is een Suzu met tweetakt motorje achterin als mijn info klopt...
Uit 1970 ?

Groetjes, Andres








Reply

#16
(05-08-2018, 22:33)Villa Wrote: Leuk jôh !
De Suzuki Fronte is een Suzu met tweetakt motorje achterin als mijn info klopt...
Uit 1970 ?

Klopt, 3 cilinder 2 takt. Een van de laatste op kenteken gezette exemplaren. Was commercieel geen succes. Maakt het nu exotisch zeldzaam. Wink
Reply

#17
Geweldig mooi, ik zal hem eens halen!
Reply

#18
Er zijn er destijds niet veel in Nederland verkocht. Hoeveel eigenlijk ?

Groetjes, Andres








Reply

#19
Leuk artikel!
Reply

#20
Tof hoor Marcel!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.