Posts: 60
Threads: 6
Joined: Mar 2005
Auto: Cappuccino,Cara,Fronte
Suzuki vrienden,
Afgelopen zomer heeft mijn oude Suzuki Fronte helaas motorschade opgelopen. Een van de zuigers is defect geraakt. Na veel zoeken heb ik originele Suzuki zuigers gevonden. Hoogte, diameter klopt allemaal. Maar helaas het gat in de nieuwe zuiger is iets te groot 1a2 mm. Kan iemand mij verder helpen? adres voor het plaatsen van busjes in de zuigers of geheel nieuw gieten van een zuiger? Help!
Suzuki Fronte Album
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
14-12-2013, 10:44
(This post was last modified: 14-12-2013, 10:45 by robin_swiftsensation.)
Zijn de drijfstangen niet op te boren of zal het dan te zwak worden? Anders bijbehorende drijfstangen voor de nieuwe zuigers zoeken? pasbusjes laten maken kan ook een optie zijn.
Posts: 60
Threads: 6
Joined: Mar 2005
Auto: Cappuccino,Cara,Fronte
(14-12-2013, 10:44)robin_swiftsensation Wrote: Zijn de drijfstangen niet op te boren of zal het dan te zwak worden? Anders bijbehorende drijfstangen voor de nieuwe zuigers zoeken? pasbusjes laten maken kan ook een optie zijn.
Dank voor je reactie. De drijfstangen zijn gelagerd. Daar kan je niet in boren. Lagerring met kleinere lagers in combinatie met een dikkere zuigerpen zou ook een oplossing kunnen zijn. Alleen betekent dit heel veel werk. De gehele krukas moet er dan uit en het is de vraag om ik de juiste lagers kan vinden. Daarom ben ik zoek naar een bedrijf die koperen busjes voor de zuigerpen kan maken. Alle tips zijn welkom
Posts: 1.449
Threads: 11
Joined: Dec 2004
Auto: drie wieler
http://www.twostrokeshop.com/
Mischien kunnen deze mensen je helpen.
Posts: 52
Threads: 9
Joined: Jul 2005
iemand met een draaibank die iets voor je kan betekenen mischien
Posts: 68
Threads: 7
Joined: Sep 2008
Auto: Baleno 1.6 Sport,Samurai
(14-12-2013, 11:27)cappo Wrote: (14-12-2013, 10:44)robin_swiftsensation Wrote: Zijn de drijfstangen niet op te boren of zal het dan te zwak worden? Anders bijbehorende drijfstangen voor de nieuwe zuigers zoeken? pasbusjes laten maken kan ook een optie zijn.
Dank voor je reactie. De drijfstangen zijn gelagerd. Daar kan je niet in boren. Lagerring met kleinere lagers in combinatie met een dikkere zuigerpen zou ook een oplossing kunnen zijn. Alleen betekent dit heel veel werk. De gehele krukas moet er dan uit en het is de vraag om ik de juiste lagers kan vinden. Daarom ben ik zoek naar een bedrijf die koperen busjes voor de zuigerpen kan maken. Alle tips zijn welkom
Hoi, hier een link van revisiebedrijf, neem eens contact met hun op want daar kunnen ze heel veel.
werkplaatsgorinchem@imbema.nl
Succes
Posts: 60
Threads: 6
Joined: Mar 2005
Auto: Cappuccino,Cara,Fronte
@Kroontje
Hartelijk dank. De motor zit weer in elkaar. Zelf heb ik op de werkbank verloopbusjes weten te draaien. Vervolgens de cilinder uitgehoond en een nieuwe overmaatse zuiger geplaatst. En toen ik toch lekker bezig was het verwarmingsysteem dat via de uitlaat loopt aangepakt. Uitlaat die dubbelwandig is geopend en de interne gaten dicht gelast. Als de verwarming nu aanslaat word ik niet meer vergast. Tevens een paar retro klokjes met apere en voltmeter geinstalleerd. Binnenkort plaats ik een klassieke rally tripmaster en is de auto klaar voor het zonnige voorjaar.
Groeten
Marcel
Posts: 1.482
Threads: 10
Joined: Aug 2012
Auto: personenauto
Posts: 2.725
Threads: 71
Joined: Aug 2007
Auto: Toyota Avensis + 944s
Mooi dat dat opgelost is!
Posts: 892
Threads: 15
Joined: Nov 2009
Auto: Golf IV
Goed bezig! Nog wat plaatjes geschoten van deze gave wagen?
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Mooi man! Hou 'm op de weg!!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 184
Threads: 16
Joined: Apr 2010
Neem je deze mee naar JCS?
Posts: 60
Threads: 6
Joined: Mar 2005
Auto: Cappuccino,Cara,Fronte
(20-03-2014, 09:53)Witje Wrote: Neem je deze mee naar JCS?
Helaas dan ben ik verhinderd. De Fronte staat wel heel prominent op de uitnodiging van de organisatie
De Fronte is weer helemaal toppie. Motor moet wel voorzichtig worden ingereden.
Posts: 60
Threads: 6
Joined: Mar 2005
Auto: Cappuccino,Cara,Fronte
Suzuki vrienden, mijn Fronte staat in Autovisie met een reportage over de rit die Stirling Moss exact 50 jaar geleden maakte in een Suzuki van Milaan Rome Napels.
Posts: 239
Threads: 16
Joined: Jul 2017
Auto: Suzuki Swift MK6
(05-08-2018, 16:59)cappo Wrote: Suzuki vrienden, mijn Fronte staat in Autovisie met een reportage over de rit die Stirling Moss exact 50 jaar geleden maakte in een Suzuki van Milaan Rome Napels.
Leuk jôh !
De Suzuki Fronte is een Suzu met tweetakt motorje achterin als mijn info klopt...
Uit 1970 ?
Groetjes, Andres
Posts: 60
Threads: 6
Joined: Mar 2005
Auto: Cappuccino,Cara,Fronte
06-08-2018, 01:02
(This post was last modified: 20-08-2018, 10:04 by Pauluzz.)
(05-08-2018, 22:33)Villa Wrote: Leuk jôh !
De Suzuki Fronte is een Suzu met tweetakt motorje achterin als mijn info klopt...
Uit 1970 ?
Klopt, 3 cilinder 2 takt. Een van de laatste op kenteken gezette exemplaren. Was commercieel geen succes. Maakt het nu exotisch zeldzaam.
Posts: 1.798
Threads: 36
Joined: Dec 2004
Auto: Swift Sport
Geweldig mooi, ik zal hem eens halen!
Posts: 239
Threads: 16
Joined: Jul 2017
Auto: Suzuki Swift MK6
Er zijn er destijds niet veel in Nederland verkocht. Hoeveel eigenlijk ?
Groetjes, Andres
Posts: 892
Threads: 15
Joined: Nov 2009
Auto: Golf IV
Posts: 2.725
Threads: 71
Joined: Aug 2007
Auto: Toyota Avensis + 944s