auto isoleren?
#1
Hoi, iedereen die een swift rijd weet dat hij gehorig en krakerig is. maar heeft iemand ervaring met isoleren?

ik dacht eraan om zoiets misschien te gaan proberen xd zodat de radio nog een beetje verstaanbaar is Smile in de zomer komen er goodyears f1 onder die al een stuk minder geluid maken dan de huidige alleen die zijn weer niet zo geschikt voor de sneeuw


Vroeg me af of het enig effect zou hebben xd.


http://www.aliexpress.com/item/Free-sales-VW-GOLF-6-TIGUAN-Jetta-soundproof-cotton-cotton-pad-sound-insulation-noise-reduction/1244169265.html

Reply

#2
Interieur van een swift zit bijna volledig vast met drukknopjes, die geven het plastic wat spelling in daarom rammelt het zo.

Swift is gewoon een rammelbak Tongue
Reply

#3
(01-12-2013, 15:28)Mitch Wrote: Interieur van een swift zit bijna volledig vast met drukknopjes, die geven het plastic wat spelling in daarom rammelt het zo.

Swift is gewoon een rammelbak Tongue

I know xd 3de swift alweer.. alleen deze blijf ik wat langer rijden als de rest.. en vind wel leuk om wat te doen/sleutelen dus wil kijken of het misschien wel wat helptTongue

Heb ook al gemerkt als de auto goed warm is is het bij me voet/gaspedaal behoorlijk heet haha
Reply

#4
Ik heb de bodemplaat van mijn mk1 helemaal volgeplakt met vibraflex (soort bitumen). Het was nogal een werkje, kost wat en brengt alleen maar extra gewicht de auto in, maar de auto rammelt minder en de audio klinkt voller. Je interieurpanelen komen dan ook strakker te zitten en zo dus ook de drukknopjes.
Reply

#5
Ik ben ook van plan dit te gaan doen met mijn Swift na de winter.
Volledig isoleren, ook motorruimte. Precies om inderdaad het geluid wat te dempen, zodat je op een snelweg tempo niet hoeft te schreeuwen tegen elkaar en de radio beter en helderder te horen. En verdwijnen van het blikkerige geluid met het dichtgooien van de deuren is ook geen overbodige luxe haha.
Ga dit doen met niet al te dure bitumen bij Conrad.nl

Extra gewicht boeit me niet enorm, ik ga er niet het circuit mee op en men vindt toch al dat ik rijd als een opa 34
Daarnaast bespaar ik op het gewicht van een subwoofer die ik nie heb :p
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#6
vraag me af wat het kost .. bovendien kom je er niet alleen met die bitumen matten xd

er staat wel zo'n hele site over het isoleren.. maar hij spreekt over 700-800 door een bedrijf.. dan vraag ik me af wat moet het dan kosten als je het zelf doet als je al kijkt wat zown plaatje bitumen kost Tongue
Reply

#7
32,- voor een plaatje en daar heb je er zo 4 a 5 van nodig.
Reply

#8
Kan ook goedkoper als je niet het beste van het beste vereist.

Ik ga het met deze plaatjes doen.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/85467...d?ref=list
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#9
Dat kan ook, die plaatjes die ik had waren overigens 1m2 en een stuk zwaarder dan 5 kilo.

Duurder kan natuurlijk ook, dynamat van chip foose.
Reply

#10
(02-12-2013, 11:59)Pauluzz Wrote: Dat kan ook, die plaatjes die ik had waren overigens 1m2 en een stuk zwaarder dan 5 kilo.

Duurder kan natuurlijk ook, dynamat van chip foose.

Beetej of topic, maar jij gaf de voorzet.

Een Swift by Chip Foose BiggrinBiggrinBiggrinBiggrinBiggrinBiggrin

Ave Walter

Oja succes met isoleren.
Ik sloop die rommel er altijd uit.
Dat is fijner met lassen aan je Swift.
Reply

#11
(02-12-2013, 13:33)Walter Wrote:
(02-12-2013, 11:59)Pauluzz Wrote: Dat kan ook, die plaatjes die ik had waren overigens 1m2 en een stuk zwaarder dan 5 kilo.

Duurder kan natuurlijk ook, dynamat van chip foose.

Beetej of topic, maar jij gaf de voorzet.

Een Swift by Chip Foose BiggrinBiggrinBiggrinBiggrinBiggrinBiggrin

Ave Walter

Oja succes met isoleren.
Ik sloop die rommel er altijd uit.
Dat is fijner met lassen aan je Swift.



de mijne roest voorlopig nog niet zo erg dat ik moet lassen.. 2002 bijna alleen maar snelweg kms en in de garage gestald.

had die plaatjes van conrad idd ook gezien. denk dat ik deze ook ga plaatsen. ik heb ook nog 2dozen thuis van vibraflex dacht ik. binnenkort ook cv op ab plaatsen dus misschien dat ik de deuren al kan beplakken.
Reply

#12
Ik ga de silent coat bestellen die is wel ff wat beter dan de sinus demping mattenSmile en het scheelt maar 12 euro op 2.5 vierkante meter.. heb ze gezien voor 79.. denk dat ik voor de gehele auto wel zeker 5-7.5 vierkante meter nodig heb voor de gehele auto?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.