swift16vrules update Swift sport en rijschool
Dat zijn mooie verbruiken45
39



Reply

Inmiddels mn nieuwe polo al een tijdje in bezit en alweer 20.000 leskilometers verder (probleemloos en schadevrij)

Fotootjes van de nieuwe vw
[Image: qrhnah.jpg]
[Image: 25gvzi1.jpg]
[Image: 14xj5fp.jpg]
[Image: 35li69e.jpg]

Het is een redelijk aangeklede comfortline met oa dual zone climate, licht en zicht pakket, uitgebreide multimedia met navi en dab+, pdc voor en achter(erg handig voor lesauto met fileparkeren!) Adaptive cruise, active info display en nog een heel aantal andere zaken.
Bewust 15inch en wieldoppen, 17inch sportieve wieltjes zouden een kort leven hebben gok ik zo34

De 1.6tdi 4 cilinder loopt mooier dan de 1.4tdi 3cilinder. maar krijgt na zn 30.000km beurtje toch een chiptuning richting de 140pk 310nm devil
Van 95pk 250nm naar 140pk 310nm lijkt een grote stap, de 95pk is echter een softwarematig teruggetunede 115pk 1.6tdi uit de golf:p
is ook wel nodig wegens de echt lange versnellingen (100 in 5 1800toeren, 130 2200)

De polo rijd echt heerlijk, na 10uur rijden heb ik met mn redelijk gevoelige onderrug nergens last van, maar qua rijden is de swift echt 100x spannender.

Verder is de 108 hier weg en in de plaats gekomen is een opel Karl met oa lederen bekleding, pdc, verwarmd stuur, verwarmde stoelen, navi, cruise, wifi etc etc. Vol opties. De 75pk is beduidend minder vlot dan de 82pk van peugeot maar de aandrijflijn voelt zoveel rustiger en verfijnder. Erg tevreden!

De swift sport rijd vrolijk iedere dag 120km probleemloos, tot er laatst iemand met uitparkeren de achterbumper heeft geraakt en geen briefje heeft achter gelaten. Gelukkig zelf de bumper weer goed weten te monteren en 90% van de krassen er uit weten te kriigen. Als je het niet weet zie je het niet zegmaar.

Verder komt er nog eventueel een Suzuki binnenkort bij, maar dan op 2 wielen. Wil gaan beginnen met motorrijden en op 2 wielen heeft suzuki ook veel leuks gemaakt devil
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Leuk! Zelf ben ik absoluut geen fan van VW, een familielid van me die zweerde bij O pel is overgestapt naar VW Passat uit 2014 een 2.0 liter . Al die sensoren leuk en aardig allemaal, alleen meestal als beginnend chauffeur begin je niet met auto met alle toeters en bellen,dan is het heel mooi als je fileparkeren kunt zonder al die elektronische hulpjes. Al heb ik achter sensoren ingebouwd en reversecamera in mijn Baleno uit 2001 meer voor de lol en hem wat moderner te maken. Ik kan de Baleno station makkelijker inparkeren dan mijn sedan swift die ik ooit had. Op parkeerplaatsen parkeer ik altijd achteruit in. Enige wat ik ooit leerde van mijn rijsinstructeur( lul 1e klas!) was spiegels te gebruiken bij inparkeren etc. Heb het onthouden en vergeet ik niet meer.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Meeste zijn 17-18 en beginnen in de auto van papa en mama, met wel sensoren. Zet de sensoren ook regelmatig uit, tenzij het spannend word dan ff kijken of het echt gaat passen bijvoorbeeld. Overigens hebben auto's van 2000€ tegenwoordig soms al parkeersensoren...

Tis overigens dat ik de polo full operational lease.. van mn eigen geld zou ik het ook niet kopen:p
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.