Slecht schakelen Wagon R+
#1
Hallo Suzi-leden,

Ik heb een Wagon R+ uit 2000 1.3
Zo af en toe gaat ie moeilijk in zijn 1 of 2 of achteruit, (lijkt afhankelijk van buiten temperatuur)het lijkt dan alsof hij het eerste stukje bij het koppelen mist.

Is dit een kwestie van koppeling(skabel) afstellen?

Hoor het graag van jullie!!
Reply

#2
wat bij mij auto en waarschijnlijk bij vele auto's vaak voorkomt is dat de tandwielen niet helemaal lekker tegen over elkaar staan. van de 1 naar de 2 gaat ie ook moeilijk in? als dat het geval is is het misschien wel aan te raden om hem te laten reviseren of een nieuwe erop te zetten. zal misschien zoals je zelf zegt ook kweste van koppelingskabel kunnen zijn, dat weet ik echter niet ..

Arnold
Suzuki Swift MK4 verbruik : [Image: 523726_32.png]
Reply

#3
Ik weet niet hoe het zit bij een Wagon R+ eigenlijk, heb je een koppelingskabel of werkt dit hydraulisch? Indien het laatste zou ik controleren of hier nog genoeg vloeistof in zit en eventueel olie verversen...

Wanneer is de bakolie voor het laatst vervangen? Weet je ook welke olie er in zit?
Reply

#4
Ik had hetzelfde probleem met me swift, bakolie vervangen en nu schakelt die echt 10x zo goed 39 zeker het proberen waard
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#5
(21-11-2013, 09:56)swift16vrules Wrote: Ik had hetzelfde probleem met me swift, bakolie vervangen en nu schakelt die echt 10x zo goed 39 zeker het proberen waard

De bakolie is ongeveer 2 maanden geleden vervangen...
Reply

#6
(21-11-2013, 10:39)mjpwage Wrote:
(21-11-2013, 09:56)swift16vrules Wrote: Ik had hetzelfde probleem met me swift, bakolie vervangen en nu schakelt die echt 10x zo goed 39 zeker het proberen waard

De bakolie is ongeveer 2 maanden geleden vervangen...

Dan waarschijnlijk de lagers
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#7
Je bedoelt reviseren van de bak?
Reply

#8
Zit er wel de juiste type olie in? Of had je t zelfde probleem voordat je de olie ging vervangen?
Reply

#9
(21-11-2013, 13:32)AWDEBIEL Wrote: Zit er wel de juiste type olie in? Of had je t zelfde probleem voordat je de olie ging vervangen?

Vorige eigenaar van mijn swift had er ook verkeerde olie in zitten, dat maakt meer uit dan je denkt43
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#10
Verkeerde type olie kan zelfs je tandwielen in je bak aan gort helpen....
Reply

#11
(21-11-2013, 19:44)AWDEBIEL Wrote: Verkeerde type olie kan zelfs je tandwielen in je bak aan gort helpen....

Dat is bij mij ook sowieso gebeurt, nu maakt het een schurend geluid als je schakelt enzo (vooral in 1 en 2) maar niet in zn vrij. Dus het belang van goede olie snap ik wel, en bedankt vorige eigenaar die de bak aan gort geholpen heb 39
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#12
Justy versnellingsbak er in liggen geen idee? Moet je wel t een en ander aanpassen, maar heb hier alles er voor liggen Tongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.