Mini 1.3 16v (swift gti)
#21
(22-10-2014, 09:36)kees2501 Wrote: @ C4 ik ben wel benieuwd naar, als je beetje in de buurt woont (gelderland) wil ik wel een keer onder de kap kijken bij jou mini.

@niels
ik ga eerst alleen de inlaat gebruiken, in de toekomst hoop ik nog rvs uitlaat maar eerst moet hij lopen.
de inlaat word gewoon 4 buisjes waar R1 carberateurs op passen.

ik woon in Deventer (ov) kan ook altijd jou kant op komen als niet te ver is Wink stuur anders even pm.
Reply

#22
Heb jij (C4) je subframe zelf gebouwd?

Dennis
Reply

#23
(24-10-2014, 14:19)Dennis65 Wrote: Heb jij (C4) je subframe zelf gebouwd?

Dennis

nee wel aangepast.
hij is gemaakt door longbridge.nl
die heeft ze ook op voorraad liggen.
er is voor gekozen om hem extra stug te maken daar je standaard subframe van mini aanpast er naar mijn smaak te veel "flex" in zit en je toch flink omhoog gaat met je vermogen.

bij mijn mini is verder bijna alles aangepast hij is volledig aftelbaar.
hij word elk jaar ook afgesteld en uitgewogen,
meestal 2º camber voor en 1.5º achter.

verder heb ik remmen aangepast grootse schijven die er op passen(op 12") voor en grotere klauwen met red stuff rempads achter remmen van mini Marcos.
Reply

#24
Ik heb mijn frame zelf gebouwd en hem zo stevig mogelijk gemaakt en tevens het schutboard verstevigd tegen flexen. Verder ook alles verstelbaar en op 10".

Tevens 6-punts rolkooi, bijna geen interieur, polyester motorkap en achterklep. Ook heb ik nog een set verlichte deuren staan en een lexan ramenset.

Helaas staat hij nu alweer 3 jaar stil, maar komend voorjaar moet hij toch weer de weg/circuit op kunnen.

Dennis
Reply

#25
ow nice Biggrin

ik gebruik hem als dagelijkse auto.
dus heb wel wat comfort laten zitten haha Wink als goed is komen mijn nieuwe dempers deze maand er onder als ze uit UK hier zijn.
Reply

#26
Het belang van goede schokdempers wordt nogal eens onderschat bij een Mini, omdat velen denken dat er sowieso weinig vering in zit. Een set goede dempers merk je echter wel degelijk.

Ik heb mijn Mini (s) als hobby dus dan kan er eentje wel extreem zijn Tongue

Dennis
Reply

#27
Klopt helemaal zijn meer kleine dingen die bij een mini zwaarder tellen dan bij andere auto's.
heb AVO shocks in order staan.

hoe heb jij doe koeling gedaan ik heb in het begin nog wat problemen er mee gehad.

zit zelf nog te denken om er throttle bodys op te zetten maar nog niet verder gegaan met dat plan.

leuk te lezen dat er meer gti mini's zijn
Reply

#28
Goede schokdempers is voor alle auto's van belang en een merkbaar verschil Wink
Reply

#29
Ik heb in plaats van een standaard Mini neus een Clubman neus, waarbij je meer ruimte voor het blok hebt. Ik gebruik nu een radiateur van een '99-er Seat Ibiza, die is lekker dun, veel oppervlakte en van aluminium. Op de foto niet zo heel goed te zien.

[Image: Onderdemotorkapbijnaklaar.jpg]

Een vriend van me gebruikt een 2-core Mini radiateur icm een Kenlowe fan in zijn Swift Mini en dat gaat uitstekend, zelfs toen hij er een turbo op had zitten.

Mijn huidige blok heeft ook throttlebodies, geen idee hoe dat gaat rijden want ik ben er nog mee bezig, maar er zou samen met een aantal andere modificaties tegen de 150 pk uit moeten komen.

Dennis
Reply

#30
ja nice hoor als je klaar hebt mag je me wel pm sturen

ben erg benieuwd.

ja ik heb nu costum made radiator met Kenlowe fan dat gaat nu goed.

in clubman heb je idd veel meer ruimte.
Reply

#31
als ik dit zo lees zou ik wel eens een probleem kunnen krijgen met mij R1 radiateur.

misschien heb ik iets te simpel gedacht maar als ik mijn theorie lessen ophaal.
dan dacht ik:

30%rendement
30%warmte
40%overige

voor bijna elke benzine motor.
dat houd dan toch in dat een r1 meer warmte maakt dan een swift gti?
kw wat de motor levert is ook het kw wat gekoeld moet worden.

praktijk is betrouwbaarder maar hoe komt dat? kom ik met een goede airflow niet al verder met mijn r1 radiator?
Reply

#32
ja mijn ervaring is
dunne radiatoren moeten lang zijn met de mini neus heb je daar geen plek voor.
ik heb een dikkere laten maken maar wel klein genoeg dat die in de mini past.

nu als ik rij en aan het trappen ben blijft die mooi koel
fan slaat alleen aan in de stad zonder veel rij wind
Reply

#33
oke ik zal het wel proberen eerst met deze radiator. desnoods kan ik overstappen op electrische pomp in de toekomst.
Reply

#34
De originele Swift radiateur is ook niet erg groot dus met een 2-core voor een Mini heb je waarschijnlijk meer dan voldoende koelvermogen.

Op het 16v forum wordt vaak een Mpi radiateur gebruikt. Die werkt op zich wel bij normaal gebruik, maar geeft toch problemen bij zwaardere belasting, zoals filerijden en hete dagen.

Dennis
Reply

#35
ik kreeg zelf die van swift er niet netjes in met mini neusje.

wat voorn bak gebruiken jullie?

ik heb een GTI bak met GS overbrenging dus 2 bakken in een.

ik rij op 12" yokohama.
Reply

#36
Ik reed met een Gti bak. Nu heb ik er een complete GS bak onder zitten, alleen twijfel ik een beetje of dat een goede keus is ivm de lange versnellingen. Als dat niet echt werkt ga ik terug naar een Gti bak. Ik rijd op 10" Yokohama's semi slicks op het circuit en 10" Falken's voor op de weg.

Dennis
Reply

#37
ik hou eerst gewoon de gti bak. heb 13x7 velgen klaar liggen die komen er waarschijnlijk op. ik hoop deze maand een eerste run te kunnen doen.
is nog even afwachten hoe het gaat met het inlaat spruitstuk en de aandrijfassen.

uitlaat heb ik de origineele bocht nog die houd ik eerst even hoe hebben jullie dat verder gedaan? gewoon mini demper enzo er achter?
of zijn er mooie platte dempers?
of iets van een motorfiets?
Reply

#38
ik heb gewoon cat van swift en vanaf daar RVS fletcher van mini om toch nog beetje mini geluid te houden haha.

cat moet want ik heb kenteken van 1998.
Reply

#39
Mijn auto is van 1973 dus geen "kat" nodig. Ik heb nu een spaghetti uitlaatspruitstuk daarachter dan een flexibel stuk en dan een 2" uitlaatsysteem met van een Mini. In mijn geval een Playmini carbon achterdemper en een universele tussendemper.

Dennis
Reply

#40
oke ik denk dat ik dan eens op zoek ga naar een mooie uitlaat voor een mini.
nog tips van types die mooi zijn? liefst een midden demper vind ik altijd wel leuk staan.


nu nog even 2 foto's. van het weekend even alles gepast.

[Image: 2014-11-08%2016.33.47%20-%20kopie.jpg]

[Image: 2014-11-08%2016.39.38%20-%20kopie.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.