Posts: 30
Threads: 5
Joined: Sep 2013
hallo,
een tijdje terug heb ik hier een topic gehad met vragen over een swift motorblok in een mini.
afgelopen week ben ik maar is begonnen met het passen en meten.
het is een project dat aardig wat tijd in beslag gaat nemen maar laten we maar gewoon af en toe iets posten zoals ik had beloofd.
de mini heb ik al eerder kaal gemaakt en roest verwijderd.
ook de onderkant alweer in de tectiel en zo staat hij er dus nu bij:
ook met de binnenkant ben ik al een beetje bezig geweest:
het supframe van een normale mini past natuurlijk niet op een swift motor dus er is een custom made subframe nodig er is inmiddels een frame waar het blok in past, alleen moeten er nog op een goede manier motorsteunen gemaakt worden:
dit is het tot nu toe. er zullen binnenkort wel weer wat nieuwe foto's komen als ik weer verder ben.
Posts: 2.725
Threads: 71
Joined: Aug 2007
Auto: Toyota Avensis + 944s
Posts: 225
Threads: 12
Joined: Apr 2010
Auto: mk1, mk3, mx5 & Legacy
Ga deze zeker volgen!
Zit vaak op 16vminiclub te kijken en altijd leuk om de verschillende oplossingen voor problemen te zien.
Posts: 30
Threads: 5
Joined: Sep 2013
Ja dan zit je hier goed ben ik bang...
Ik zal nog wel wat problemen tegenkomen tijdens dit project verwacht ik.
Maar ik heb geen haast dus er zullen ook wel weer oplossingen gevonden worden.
Posts: 30
Threads: 5
Joined: Sep 2013
vandaag even wat maten voor motorsteunen in de computer gezet.
nu nog een keer tijd maken om ze ook daadwerkelijk zo netjes te maken.
maar ik heb in iedergeval nu in mijn hoofd alvast een duidelijk beeld van waar de steunen komen en hoe ze moeten worden. maakt het al makkelijker om te werk te gaan.
Posts: 121
Threads: 8
Joined: May 2009
Auto: Swift 1.3 GTi
Nice, solidworks
Posts: 30
Threads: 5
Joined: Sep 2013
eindelijk weer een beetje opgeschoten in mijn project
motorsteunen iets anders geworden dan gepland:
maar hij hangt:
nu nog uitlaat enz er in zien te krijgen.
dan nog aandrijfassen laten maken.
en voor de inlaat zat ik te denken om throttle bodys te pakken.
iemand hier ervaring mee? hoe gaat dat bijv met de luchtmassa meter?
kun je dat laten omproggameren?
Posts: 30
Threads: 5
Joined: Sep 2013
ontsteking heb ik nu van mk1. dus die vonkt. carberateurs van r1 komen er op spruitstuk moet ik nog maken.
verder zit het blok goed staat de auto op zijn wielen en zit er een radiateur in.
Posts: 447
Threads: 5
Joined: Feb 2014
Auto: Swift Cabrio + Alto
Leuk project . Succes ermee!
Posts: 303
Threads: 1
Joined: Dec 2010
Auto: Mk2 GTi
Jupz mooi project.
Ook je hydraulische oprij bokjes
Maare in verband met je eigen veiligheid.
Wordt er nog wat aan het koetsje verstevigd?
Succes met knutselen.
Ave Walter
Posts: 30
Threads: 5
Joined: Sep 2013
ja denk dat ik wel wat dingen aanpas aan het carrosserie, en een rolkooi misschien ook nog wel.
eerst even rijdend hebben en zorgen dat het allemaal past
Posts: 30
Threads: 5
Joined: Sep 2013
update!
-inmiddels r1 carberateurs schoon gemaakt.
-oliedruk meter binnen gekrege
-ontsteking mk1 vonkt dus tijd om de carberateurs er op te gooien!
-aandrijfassen afgemeten gaan binnekort naar de metaalbewerker.
-tekeningen bij de lasersnijder van de in en uitlaat.
-ontsteking mk1 vonkt dus tijd om de carberateurs er op te gooien!
-aandrijfassen afgemeten gaan binnekort naar de metaalbewerker.
en zijn er kleinere poelies te krijgen voor de waterpomp?
anders moet ik deze balanceren en aflassen:
verder te druk geweest met stage en mijn andere aandachtvragende vervoer:
Posts: 447
Threads: 5
Joined: Feb 2014
Auto: Swift Cabrio + Alto
Die kever ziet er ook net uit
Posts: 30
Threads: 5
Joined: Sep 2013
danku
mijn vorderingen dit weekend:
dinamo vastgezet op het frame
en tekening naar de metaalbewerker inclusief mijn asjes:
nu weer even wachten op de flens voor inlaat en de assen.
misschien volgende maand een eerste test
Posts: 30
Threads: 5
Joined: Sep 2013
Posts: 2
Threads: 1
Joined: Oct 2014
Leuk project, mooi gedaan. Mijn aandacht heb je.
Posts: 635
Threads: 19
Joined: Apr 2010
Auto: Baleno Wagon 1.8 GTX
Geen half werk zeg, goed bezig!
Posts: 11
Threads: 0
Joined: Apr 2012
mocht je keer willen kijken hoe ik hem er in heb liggen hoor ik graag.
Posts: 225
Threads: 12
Joined: Apr 2010
Auto: mk1, mk3, mx5 & Legacy
Ben benieuwd wat je gaat maken van de inlaat en uitlaat spruitstukken.
Posts: 30
Threads: 5
Joined: Sep 2013
@ C4 ik ben wel benieuwd naar, als je beetje in de buurt woont (gelderland) wil ik wel een keer onder de kap kijken bij jou mini.
@niels
ik ga eerst alleen de inlaat gebruiken, in de toekomst hoop ik nog rvs uitlaat maar eerst moet hij lopen.
de inlaat word gewoon 4 buisjes waar R1 carberateurs op passen.