Alto dohc
#1
Maar efkes nieuw onderwerpje erop zetten.

Volgend jaar wil ik Alto Mk3 met 1.3 16 klepper maken. Gewoon, omdat 't kan. Ik was al op zoek naar een G13B blokkie. Er zijn ook G13BB blokken gemaakt die net ff wat meer pk's leveren. Zijn die ook in NL geleverd dat iemand weet? Iemand die weet wat de exacte verschillen met de standaard B is?
Reply

#2
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar... De wat nieuwere G13BB blokken zijn inderdaad 16-kleppers, maar SOHC en 86pk. De G13B blokken uit de GTi's leveren 101pk af.

Succes er meeWink
Reply

#3
Ah, ik zie het.. pk's en kw's door de war gegooid stupid

Dan is er ook nog een K-blok, kan er alleen weinig over terugvinden. Wel ergens gelezen dat die iets langer is?

Past de kop van een B blok op een BB blok? Volgens mij zijn boring en slag zelfde..

(25-10-2013, 14:00)SteefK Wrote: Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar... De wat nieuwere G13BB blokken zijn inderdaad 16-kleppers, maar SOHC en 86pk. De G13B blokken uit de GTi's leveren 101pk af.

Succes er meeWink

Reply

#4
Ik zou voor een K-blok gaan. Een K20 is wel een goede keuze..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#5
K20 denk ik wel een hoop meer aanpas werk...
G13B heeft als voordeel dat meerdere dingen gewoon zo passen, omdat het ook van suzuki is en beide een G-blok is.
Reply

#6
ik denk dat die cultus gti bedoelt,
maar kick project!
Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]
Reply

#7
Haha k20 zeker doen.
Zit je wel op verkeerde forum btw. .......
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#8
Nope, G13K blok, maar da's volgens mij dezelfde als de 13B maar dan geleverd in US.

Wat rond mailen heeft me nog niks opgeleverd. Kan me wel zo voorstellen dat ze 'zeldzaam' geworden zijn. Iemand nog een tippie?

(25-10-2013, 19:39)nox6 Wrote: Haha k20 zeker doen.
Zit je wel op verkeerde forum btw. .......

Reply

#9
oh ja dat weet ik niet, wel dat die dingen daar Geo Metro heten :p
Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]
Reply

#10
Je zoekt een g13b uit een swift GTi.
Je kunt het beste een donor-swift kopen, en de bende daar uit lepelen en in jouw Alto proppen..

zo moeilijk is het toch allemaal niet?

Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#11
Wel t beste eigenlijk.. kaapt er net iemand voor me eentje van MP weg. 895,- vroegen ze ervoor. Koopje.
Reply

#12
oh geloof mij...je was al veeuuulll te laat 37
Reply

#13
Eindelijk blokkie en bak gescoord. Weegt niks;-) Ben nog ff aan het dubben, is een MK2 (donor had schijfremmen achter al). ..30K op de teller. Blok zou lopen, tja. Denk dat ik blok opnieuw opbouw - nieuwe schalen, lagers, ringen misschien zuigertjes) en bak ff laat nakijken. Heb Salto's projectje nog eens nagelopen. Hoe is t uiteindelijk afgelopen met dat ding.. Kabelboom heb ik erbij, maar heb ergens van india forum dat standaard Alto setup ook bruikbaar is? Lijkt me stug dat de ecu van een Alto ook een gti kan aansturen. 't is ook maar voor de hobby, ben niet zo'n ster in bedrading en dat lijkt me de grootste klus. Goed, kan nog wel paar maandjes duren, heb niet zo'n haast. M'n huidige Altootje doet t nog (met 186 k op de teller)
Reply

#14
mijn Alto is toen verkocht aan een sprinter, die is er NL kampioen mee geworden..
en daarna issie nog bij een opkoper opgedoken, en daarna nooit meer wat gezien of gehoord.

waarschijnlijk gebruikt als donor, of aan stront gereden op de cross
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#15
(01-03-2014, 01:12)Salto Wrote: mijn Alto is toen verkocht aan een sprinter, die is er NL kampioen mee geworden..
en daarna issie nog bij een opkoper opgedoken, en daarna nooit meer wat gezien of gehoord.

waarschijnlijk gebruikt als donor, of aan stront gereden op de cross

tja, zonde, ze zouden verboden moeten worden die crossers;-)
Reply

#16
Inderdaad..
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.