Posts: 40
Threads: 7
Joined: Aug 2011
Auto: 2 x een ignis
hallo allemaal
ik heb een probleem ik heb eindelijk een verlagins set voor een ignis gevonden.
deze is voor een ignis 1,5 sport 3 deurs.
voor een 5 deurs is deze niet te koop
aan de voorkant is het geen probleem, past perfekt.
maar nu achter HELP HELP
de veren er onder uit.
he wat nu
de veren achter kan ik er zo tussen zetten.
ik heb een centimeter of 4 speling.
weet iemand waar ik KORTERE achter schokbreker's kan kopen
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Euh... De vering van de Ignis is toch gelijk bij de 3 en 5 drs?! Chassis is als het goed is hetzelfde...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 40
Threads: 7
Joined: Aug 2011
Auto: 2 x een ignis
dat dacht ik ook maar de 3 deurs sport is korter als de 5 deurs.
ik denk dat de achter schok berekes op aan ander plek staan
de schokker zijn het zelfde
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Chassis is korter maar niet anders...
Gewoon de veren monteren en verlagen.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 40
Threads: 7
Joined: Aug 2011
Auto: 2 x een ignis
(04-10-2013, 19:57)The Force Wrote: Chassis is korter maar niet anders...
Gewoon de veren monteren en verlagen.
ik ben bang dat de achterveren er onderuit springen.bij max uitveren
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
En wanneer doe je dat?
Alleen als 'ie de brug op gaat. Voor de rest zit er altijd gewicht op of je moet Dukes of Hazard style rijden...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 40
Threads: 7
Joined: Aug 2011
Auto: 2 x een ignis
(05-10-2013, 09:53)The Force Wrote: En wanneer doe je dat?
Alleen als 'ie de brug op gaat. Voor de rest zit er altijd gewicht op of je moet Dukes of Hazard style rijden...
het probleem is dat er bij ons een hele hoop korten drempels in de weg zitten.
ik wil niet dat de veren draaien of er onder uit springen.
als hij max is uitgeverd kan ik de veren er zo tussen uit pakken
dat zit mij niet lekker
Posts: 565
Threads: 14
Joined: Mar 2013
Auto: Swift Cabrio + BMW E30
05-10-2013, 22:43
(This post was last modified: 05-10-2013, 22:43 by Mitch.)
vastlassen aan 1 kant?
Posts: 40
Threads: 7
Joined: Aug 2011
Auto: 2 x een ignis
Posts: 565
Threads: 14
Joined: Mar 2013
Auto: Swift Cabrio + BMW E30
Veren kan je gewoon lassen hoor, althans, dat heeft een ene 'louwie' me ooit verteld
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
06-10-2013, 21:58
(This post was last modified: 06-10-2013, 21:58 by The Force.)
Verenstaal niet - ik herhaal: NIET - lassen.
Als je bang bent dat de veren eronderuit vallen dan zou ik ze niet monteren.
Twee dingen:
1: je veert nooit ver genoeg uit tenzij je als een idioot rijdt
2: zit je schokbreker wel goed gemonteerd in de naaf?! Maak eens een foto daarvan.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 40
Threads: 7
Joined: Aug 2011
Auto: 2 x een ignis
08-10-2013, 21:12
(This post was last modified: 08-10-2013, 21:14 by lange.)
op lossing gevonden.
kortere schokkers gevonden
was ff zoeken maar de schokkers van een alto zijn 4 cm korter
(06-10-2013, 17:41)AWDEBIEL Wrote: Veren kan je gewoon lassen hoor, althans, dat heeft een ene 'louwie' me ooit verteld
dan snapt 'louwie' het niet helemaal denk ik als je verenstaal last word het broos
Posts: 565
Threads: 14
Joined: Mar 2013
Auto: Swift Cabrio + BMW E30
Hij ahd toen 6 ringen geslepen van zn honda civic, en er uiteindelijk 4 terug gelast en toen op circuit gaan rijden
na een paar rondjes en curbstones later kon ie de auto weer wegdoen.. bodem plaat door de midden gereden :l