Subwoofer vraagje
#1
Beste allen,

De vorige keer dat ik hier een vraag stelde werd deze superbehulpzaam beantwoord, dus ik dat ik probeer het nog een keer.

Ik heb een fusion cs-aw1120 actieve subwoofer op de kop getikt. Gewoon omdat het kan. Ik heb deze aangesloten precies op de methode uit dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=UOEsJUidf_0

Leek er goed uit te zien en heb alles zo netjes mogelijk gedaan.

-Toen ik de radio aandeed, zag ik een groen lampje oplichten(het power lampje, en dus niet het protection lampje), alleen kreeg ik geen geluid.

-Wanneer ik de radio uit doe, terwijl ik de motor laat draaien, gaat het lampje op de subwoofer ook uit, waaruit ik opmaak dat de remote goed lijkt te werken.

-Ik heb een afstandbediening(met snoer) erbij waarmee ik de subwoofer harder en zachter zou kunnen zetten. Hierop zit ook een lampje en deze doet het NIET.

-Als tip heb ik opgevolgd de radio aan te doen en mijn ipod met tulpstekkertjes aan te sluiten en kijken of hij het dan doet. Wat er gebeurt is dat zodra ik het witte tulpstekkertje van de autoradio uit de versterker haal, het power lampje uitgaat. Deze gaat ook niet weer aan wanneer ik het witte tulpstekkertje van de ipod hierop aansluit, maar alleen als ik die van de autoradio aansluit.

Heeft iemand een idee? Ik heb het gevoel dat het een heel simpel dingetje is, maar ik kom er niet uit.

Alvast veel dank!

De radio is trouwens een Alpine UTE-72BT. Voor zover ik kan lezen in de handleiding hoef ik niet apart de subwoofer aan te zetten op de radio. Ik heb voor de zekerheid de subwoofer instelling op +3 gezet, voor het geval hij op 0 geen signaal doorgeeft.
Reply

#2
Het lijkt erop dat je versterker/radio massa zoekt via de signaalkabel (tulpstekkers). Kijk je massapunten van zowel de radio als de versterker eens na en probeer met name voor de versterker eens een ander (goed kaalgeschuurd en met zuurvrije vaseline ingesmeerd) massapunt.

Als je enkel en alleen een 12v+, massa en een remote kabel op je versterker hebt zou het groene lampje al moeten gaan branden als de radio aangaat. Het aansluiten van de signaalkabel moet daar niets aan veranderen.
Reply

#3
Dat was de truuk. Hij doet het perfect nu! Thanks
Reply

#4
Mooi man. Graag gedaan Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.