Swift GTI Turbo motor in Cappuccino
#81
[Image: foto_zpsd860f9e8.jpg]

Het onderhoud ligt sinds zaterdagochtend in de capabele handen van Nox6, en dit is mijn wishlist :

-olieverbruik
-koelvloeistofverbruik
-bij hard remmen naar rechts trekken
-multiriem gilt soms
-uitlaat niet gasdicht
-NL's kenteken

Reply

#82
Wow van wie is die mk1 ? Dikke wagens!
Reply

#83
Heb de Cappuccino in het echt mogen bewonderen! Gave auto en mooie setup!
Heel wat anders als mijn Mini.
Reply

#84
Ja dat was inderdaad een leuke verrassing ! twee heel verschillende auto's met dezelfde motoren Smile
Reply

#85
Hahah nice pic.
Ja was drukke bedoeling @ casa di nox6

Wel erg gezellig.
Ja tis hard werken zo met al die projecten.
De mk1 is leuk project. Maar ik laat me er niet over uit.......

Mini gti turbo is ook een ding wat ik zelf ook ooit een keer wil doen.

En de cappocino........ ja ook leuk natuurlijk.
Zit wat werk aan maar goed. Tis soort van uniek.

Al met al, het past allemaal in mijn straatje.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#86
Bedankt dat je er naar wilt kijken !

Ook leuk : de power to weight ratio van de snelle cappuccino vergelijkt als :

Ferrari 550 Maranello - (287)
Mercedes-Benz SL65 AMG - (295)
Porsche 911 GT3 RS - (997) (302)
Porsche 959 - (315)
TVR T350C - (318)
Reply

#87
Leuk lijstje Tongue En je wagen staat bij Jasper wel goed hoor! Nu maar hopen dat hij er ook af en toe tijd voor heeft 43
Reply

#88
Wow. wat een gaaf ding!
Reply

#89
Hoe is het afgelopen met de Cappuccino?
Ben erg benieuwd

Groetjes,

Sebas
Reply

#90
Heb 'm een paar weken terug nog bij Nox6 zien staan, laatste dingen verhelpen. Ding klinkt echt lekker!
Reply

#91
Ik vertrek binnenkort voor een paar weken dus ik heb het project even in de garage gestald. Ik hoef alleen nog de remmen te reviseren en dan kan ik voor het kenteken gaan. Zolang hij in de garage staat heb ik er geen omkijken naar dus na de sneeuw / februari weer vrolijk verder Smile

Ik overweeg een kleinere turbo om de boost wat geleidelijker / minder explosief te maken.
Reply

#92
Wat voor Turbo zit er nu op dan?
Suzuki Swift Mk1 Automaat (bordeaux rood)
Suzuki Swift Mk1 GXI (Circuit bak) (bordeaux rood)
Reply

#93
Hoi, dat kan ik nu niet goed zien maar het is een garrett.

Ik sta op het punt om een nieuw spruitstuk te laten maken, offerte is al binnen, als ik dan toch bezig ben..

Jasper raadde ooit aan om een twinscroll turbo te monteren. Dit betekent -volgens mij- dat er dan een ander spruitstuk nodig is (met twee poorten). Dus wie weet een goed presterend model twinscroll turbo (voor G13B) zodat ik het nieuw te maken spruitstuk daarop kan laten aanpassen?
Reply

#94
vf36 als je die kan krijgen voor leuk prijsje, vf38 ook wel prima alleen iets kleiner.
Net wat je zelf wilt eigenlijks, beide kan leuk vermogen produceren maar vf36 even wat meer.
Betekend uiteraard wel custom spruitstuk Smile

Een BorgWagner EFR serie moet ook leuk spul zijn, maar misschien nog iets te groot nog voor jou.
Reply

#95
zo iets als deze?of zijn deze special voor Subaru's.. ik ben wat benauwd om een turbo te kopen waar ik niks aan heb
Reply

#96
Das een chinese knockoff..
Wel een orginele kopen! Die heeft titanium as&turbine wiel.
Alsof een de G13B stock met een turbo komt... Maakt dus geen fluit uit waar die af komt.
G13B kan vrij grote turbos hebben, maar nadeel is dat je dan 'wat meer' toeren moet gaan draaien. Driveability wordt er iig dan niet beter op. Maar die vf38 zou ik jou eerder adviseren. Heeft Jasper zelf ook, die kan je zijn ervaring ermee vast wel vertellen.
Reply

#97
In dat geval zou ik al heel blij zijn met een IHI VF38, echt superbedankt voor je antwoorden Smile To be continued !
Reply

#98
Ok ik heb een VF37 gevonden voor een mooie prijs. En daarop om een aangepaste offerte aan spruitstukmaker verzocht. Probleem vind ik nu wel de oplopende kosten, daarom ook op zoek naar ball bearing alternatief Smile
Reply

#99
Waarom moet er dan persé een andere op? Als deze nog goed is, kan je dan niet beter wachten tot je er wel geld voor heb?
Reply

VF37 kan ook, spoolt langzamer vergeleken met de vf36&38
De 37 is ook geen ball bearing trouwens, en heeft ook niet de lichtere titanium as zoals bij de 36 en 38.
Ik zou voor een vf36 of 38 gaan. Als ik spoolup heel erg belangrijk vondt. Idea
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.