Posts: 13
Threads: 4
Joined: Jun 2013
Auto: swift mk3 1,0 aut
Hallo
Wil graag stuurbekrachteging in mijn swift 1,0 inbouwen, heeft er iemand dit ooit gedaan of is een how to voor. Denk dat het allemaal plug en play is maar wil toch wat meer info hebben voordat ik eraan begin.
MVG
Lorenzo
Handtekening verwijdert wegens te groot
Posts: 458
Threads: 13
Joined: Jan 2010
Auto: Crx Del Sol
Bevestigingspunten van het stuurhuis zijn anders..
-- Low and Slow --
Posts: 13
Threads: 4
Joined: Jun 2013
Auto: swift mk3 1,0 aut
(06-07-2013, 08:11)Lielaleuter Wrote: Bevestigingspunten van het stuurhuis zijn anders..
is het wel werkend te krijgen?, moet natuurlijk allemaal in lijn liggen.
Handtekening verwijdert wegens te groot
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Alles is passend te maken. Ligt eraan hoe handig je zelf bent of hoe diepe zakken dat je hebt of het tot een succesvol einde komt.
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Stukje schutbord lassen en klaar ben je!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 2.668
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
of gewoon de bandjes wat harder oppompen en wat is er mis met gewoon wat spierkracht aankweken?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 13
Threads: 4
Joined: Jun 2013
Auto: swift mk3 1,0 aut
(07-07-2013, 23:43)Leibniz Wrote: of gewoon de bandjes wat harder oppompen en wat is er mis met gewoon wat spierkracht aankweken?
staan al harder, is me ook al iets verteld van grotere banden erop maar dat weet ik niet zeker of het gaat helpen.
Handtekening verwijdert wegens te groot
Posts: 2.668
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Bredere banden zal zeker niet helpen integendeel.Wat wel helpt is niet aan je stuur draaien terwijl je stilstaat. Dus zorgen dat de auto in beweging is en dan draaien bij inparkeren.Achteraf accessoires inbouwen is een hoop gekut kan ik je wel zeggen, zowel qua tijd als netjes afwerken en wegwerken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 13
Threads: 4
Joined: Jun 2013
Auto: swift mk3 1,0 aut
Ga morge aanbeginnen heb een sloop swift 1300 erbij gekocht stuurbekrachteging eraf gehaald en zo op het oog lijkt het ut zelfde, zit alleen nog te twijfelen bij de pomp de bevestiging op het blok, heeft iemand hier een ervaring mee??
Handtekening verwijdert wegens te groot
Posts: 458
Threads: 13
Joined: Jan 2010
Auto: Crx Del Sol
06-11-2013, 23:22
(This post was last modified: 06-11-2013, 23:23 by Lielaleuter.)
Bevestiging van het stuurhuis is anders, dus je moet ook stuk schutbord eruit slijpen en over lassen..
-- Low and Slow --
Posts: 565
Threads: 14
Joined: Mar 2013
Auto: Swift Cabrio + BMW E30
Beetje stance geven, gaat sturen ook lichter
Verder prefereer ik echt een onbekrachtigd stuur, voor mn gevoel wel meer controle over de wagen
Groter sport stuur nemen kan ook helpen
Posts: 13
Threads: 4
Joined: Jun 2013
Auto: swift mk3 1,0 aut
Het zit erin, enigste waar ik tegen aanliep was de bevesting deze losgeslepen en aangepast, gat iets groter gemaakt waar stuurkolom met stuurhuis word verbonden morgen een riem halen en dan kan ik hem gaan testen, Het was goed te doen als je maar goed nadenkt en een beetje handig bent.
Handtekening verwijdert wegens te groot
Posts: 4
Threads: 0
Joined: Oct 2020
Hallo allemaal : vandaag de trotse bezitter van een Suzuki swift bouwjaar 1992. Motor 1.0 leuke goedkope auto voor mijn werk.
Nu zat ik te denken om daar ook stuurbekrachtiging in te bouwen
ben zelf wel handig dus inbouwen moet geen probleem zijn.
Wat ben ik nodig en is wat voor stuurbekrachtiging moet ik hebben. Wil er niet al teveel aa n uitgeven.
Alvast bedankt voor het mee denken
Posts: 2.668
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Tja, evenveel als wat je voor de swift hebt betaald hebt, is de moeite niet, pomp de banden iets harder op, scheelt al een stuk. Je had er een met stuurbekrachtiging moeten zoeken.Komt veel bij kijken overigens.Ik zou er de moeite niet voor doen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 4
Threads: 0
Joined: Oct 2020
Bedankt voor de snelle reactie.
De swift koste 300 euro en is als nieuw van binnen en onder de motor kap was van een Echte liefhebber.
Ik wist niet dat ze ook met stuurbekrachtiging te krijgen waren en omdat dit nog een auto van de simpele technieken is dacht ik dat het niet al te moeilijk zou zijn. Is het niet mogelijk om een elektrische stuurbekrachtiging in te bouwen van een sloop auto? Of gaat dat ook niet op?
Groetjes hendrik
Posts: 268
Threads: 10
Joined: Dec 2008
Auto: Suzuki Alto 1983
Electrische stuurbekrachtiging zou wel makkelijker zijn denk ik. Dat zit namelijk op je stuurkolom (in je dashboard zegmaar).
Latere Suzuki's, bijvoorbeeld 2e model WagonR+, Ignis of Swift's vanaf 2005 hadden electrische stuurbekrachtiging. Wellicht kan je zo'n stuurkolom op de sloop vinden en aanpassen voor jou Swift.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Posts: 4
Threads: 0
Joined: Oct 2020
Oké ga een kijken wat ik kan vinden
moet je alleen een electronisch pomp hebben dan? Of ook een computer die hem aanstuurt
Gr hendrik
Posts: 4
Threads: 0
Joined: Oct 2020
14-10-2020, 18:34
(This post was last modified: 14-10-2020, 18:35 by Hendrikromkes.)
Posts: 268
Threads: 10
Joined: Dec 2008
Auto: Suzuki Alto 1983
Ik zou een complete stuurkolom zoeken. Daar zullen de motor en de sensoren al opgebouwd zijn (als de sensoren niet in de motor ingebouwd zijn) Of er een los brein is weet ik ook niet. Ik zou zeggen ga eens op de sloop kijken bij 1 van de auto's die ik noemde en kijk hoe het zit en waar de draden heen gaan.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452