Suzuki Baleno 1.6
#1
Hallo mannen ! ben nieuw op het forum, ga mezelf hier zeker vaker tonen aangezien intresse in suzuki's. naam is eward, en verder ben ik 18. nu ontopic !


Ik wil erg graag een Suzuki Baleno 1.6 gaan kopen(bouwjaar 1995-2001)
Nu ben ik al goed aan het zoeken geweest op het forum en kwam een schijnbaar
bekend probleem van de Baleno tegen. de boutjes van de versnellingsbak.
hierdoor heeft de auto problemen met de 2e en de 5e versnelling(correct me if wrong)
Nu vindt ik het echt een hele mooie auto ! en ze staan voor weinig te koop. 100 pk op 800 kg(komt wel goed...)

Is het nu verstandig om voor een andere auto te gaan vanwege dit probleem ?
ben groot autoliefhebber en wil ook graag leren en sleutelen aan de auto straks.
Zoniet welke dingen moet ik erg goed op letten bij het kopen van een Baleno.
alle tips zijn natuurlijk welkom !

Afro out.
Reply

#2
Je wilt graag leren en sleutelen aan de auto... dan moet je 'm toch juist nemen? Wink
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#3
(14-06-2013, 22:49)RickSwift Wrote: Je wilt graag leren en sleutelen aan de auto... dan moet je 'm toch juist nemen? Wink
Haha, punt gemaakt Wink maar wil niet 1000 euro in onderdelen steken in die auto natuurlijk Tongue

EDIT : Ik hoor nog even aan wat de andere jongens adviseren op basis van eigen ervaringen.
Off-topic: haha ik heb altijd op de staringlaan gewoond in waddinxveen. wel lang geleden toen vos er nog zat.
[Image: W0W3HXU.jpg]
Reply

#4
Neuh dat valt ook wel weer mee... Elke auto van elk merk heeft zn minpunten... Dus zo ook de Baleno. Lekker kopen als je het een leuke wagen vind.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#5
Ga voor de 1.8, wel duurder qua verzekering in jouw geval, maar heeft ketting ipv distr.riem, scheelt ook weer in kosten. Verbruik is iets hoger. Qua vermogen kom je in ieder geval niks tekort.Let vooral op roest onder tapijt en kofferbak op lasnaden.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
En de versnellingsbak van de 1800 gaat niet snel stuk... Sterker nog, de 1800 gaat niet snel stuk, die van mij is de 3 ton al zonder problemen gepasseerd!
Reply

#7
Toen ik de mijne in 2008 kocht waas die zelfs goedkoper dan de 1.6 en ik had een sterkere motor erin, in hoogte verstelbare verlichting,SSCS systeem. Die van mij was gelukkig helemaal compleet,trekhaak, hulpveren achter, mistlampen erin,rvs bumperbeschermer achter dat er geen krassen op komen door voorwerpen laden /uitladen. Kortom ben er heel blij mee. Vorig jaar voor het eerst wat kosten gehad, 860 euro, ( draagarm, schokbrekers achter, 2 banden voor ,bakolie,remvloeistof,koelvloeistof,olie etc. )daarvoor alleen olie,multiriem, Kleine 1000 euro in 4 jr is niet veel en meeste was slijtage en onderhoud.

Lees reviews op autoweek waar mensen evenveel spenderen aan onkosten als die van mij toen gekost heeft, dus een hele betrouwbare auto.Hou wel rekening dat ze al wat ouder zijn en er toch onkosten aan gaan zitten, maar ze kosten bijna niks, en gewild zijn ze evenmin, dus je rijdt een goede auto voor weing.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.