Sem's mk5 - Nieuwe swift!
#81
(26-03-2014, 09:17)Jordi532 Wrote: Probeer is stekker van de gasklepsensor los te halen en dan stukje te rijden.

Heb vandaag geen tijd meer, maar zal wel ff zoeken waar die zit en hem lostrekken morgen. Dat het kapje niet naadloos aansluit is geen probleem? Bedankt voor je input Smile
Reply

#82
Nieuwe bougiekabels gekocht en het probleem was opgelost. Auto gisteren verkocht met pijn in mn hart en nu op zoek naar een leuke 16V! 39

Toch een geslaagd eerste autootje geweest Smile
Reply

#83
Veel succes met de zoektocht naar een 16v. Heb er zelf eentje ook als 1e auto en nog geen seconde spijt gehad39 luister wel goed naar de versnellingsbak en koppeling want die maken af en toe wat schurende geluiden37

Is dit iets? Mk5 met gti skirts, ziet er op de foto erg netjes uit en als die technisch in goede staat is is de prijs ook niet slecht.. hij stond eerst te koop voor 1500 dus denk dat ze er vanaf moeten37
http://link.marktplaats.nl/797138568
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#84
Bovenstaande is al verkocht. Had vandaag pas tijd om eventueel te gaan (100km rijden).

Ander karretje gezien met aflopende apk én een brandend ABS lampje. Hoeveel kan zoiets kosten om te laten oplossen? Prijs is zeer schappelijk te noemen.

Gr Sem
Reply

#85
Als de bodem hard is en de prijs goed is zal ik het er zeker op wagen, abs lampje kan net zo goed los stekkertje of vuil contactje zijn. Des noods de hele abs vervangen. Dat zal ook geen honderden euros kosten.

Ik had mijn auto gekocht met slecht druklager dus je hoort bij koppeling op laten komen enzo licht een schurend geluid. Rijd er nu al 15.000km mee en doet t nog prima39 door dit soort dingetjes gaat er vaak flink wat geld af.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#86
(24-04-2014, 09:17)swift16vrules Wrote: Als de bodem hard is en de prijs goed is zal ik het er zeker op wagen, abs lampje kan net zo goed los stekkertje of vuil contactje zijn. Des noods de hele abs vervangen. Dat zal ook geen honderden euros kosten.
En anders breng ik hem gewoon naar Beun Biggrin
(24-04-2014, 09:17)swift16vrules Wrote: Ik had mijn auto gekocht met slecht druklager dus je hoort bij koppeling op laten komen enzo licht een schurend geluid. Rijd er nu al 15.000km mee en doet t nog prima39 door dit soort dingetjes gaat er vaak flink wat geld af.

Maar dat is geen apk afkeur :p
Reply

#87
Nee dat klopt mijn swift slaagt met vlag en wimpel voor zn apk.
" een van de hardste swifts die ik gezien heb" aldus de monteurTongue
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#88
(24-04-2014, 09:31)swift16vrules Wrote: Nee dat klopt mijn swift slaagt met vlag en wimpel voor zn apk.
" een van de hardste swifts die ik gezien heb" aldus de monteurTongue

In mn ouwe brik zaten al 2 groeiende gatenstupid
Reply

#89
Had je een 1.0 eco?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#90
(24-04-2014, 09:35)swift16vrules Wrote: Had je een 1.0 eco?

summum uit juni 2001, idd 1.0. Twijfel nu voor een 1.3 mk4 of mk5, al heeft de mk5 wel mn voorkeur met zn iets grotere motor Smile
Reply

#91
Ik heb alleen ervaring met de mk5 1.3 en zal deze zeker ook aanraden maar waarschijnlijk hebben mensen met een mk4 ook goede ervaringen.
Pluspunt van de mk5 is dat ze wat nieuwer zijn en het blok toen nieuw was in de suzuki's.
Geen idee of dit waar is want de mk2-4 1.3 hebben allemaal 68pk, neem aan dat dit hetzelfde blok is? Als dat zo is zou het blok wat meer verouderd zijn dan de 16klepper.
(Alhoewel de 16v ook gewoon een gti onderblok heeft34).

Vorig jaar toen ik ging kijken voor mijn eerste auto ervoor gekozen dan maar iets meer te betalen maar dan wel de 85pk te nemen. Dit was mijn keuze en wilt niet zeggen dat een mk4 minder goed is.

Kzou zeggen maak in beide een proefrit, geef goed gas en voel de verschillen zelfSmile
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#92
Bodemprotectie bij mk4 was ietsje beter. mk5 is best wel triest te noemen wat ze daar aan anti-roest zooi op hebben gesmeerd. Ken verschillende mk5's waar al stukken in zijn gelast. mk5 1.3 blok is wel aardig, wel vreselijk lui onderin toeren. Komt pas op gang bij 4000 rpm. Als je op een 1.3 mk5 een gti versnellingsbak kun je vermoedelijk heel goed mee komen met de echte gti's
Reply

#93
Mss moeten we er is diesel in gooien, mss dat ze dan meer power onderin hebben.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#94
Snap het verhaal niet helemaal van lui onderin de toeren... tis een benzine auto anders moet je diesel gaan rijden... en als ik schakel rond 3000tpm loop ik al uit op menig ander klein autootjeWink

Weet niet welke mk5 jij heb gereden maar mijne begint al aardig te trekken rond de 2300-2400tpm. Je merkt wel boven de 5000tpm is het blokje helemaal in zijn elementSmile
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#95
Zo moeilijk is het niet hoor...het mk5 1.3 blok is gewoon erg lui onderin. De mk4 1.3 motor heeft zijn maximum koppel bij een lager toerental denk ik en dat verhoogt de driveability. Rij regelmatig in de 1.0, mk4 1.3, mk5 1.3 en mk2 gti swiftjes dus kan een en ander wel vergelijken Wink
Reply

#96
1.3 8v 99nm bij 3500tpm.
1.3 16v 106nm bij 3000tpm...
Wat zal meer koppel hebben?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#97
FIn dat geval heb ik gewoon een hele goede 8 kleppert 37
Reply

#98
Zal ook zeker aan de staat van het blok liggen...en of er nieuwe schone filters inzitten of dat alles helemaal dicht zit37
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#99
(24-04-2014, 13:15)swift16vrules Wrote: 1.3 8v 99nm bij 3500tpm.
1.3 16v 106nm bij 3000tpm...
Wat zal meer koppel hebben?

Dan nog kan de 8v onderin (bijv 2000tpm) meer koppel hebben als de 16v! Ligt er maar net aan hoe de koppelcurve eruitziet voor beide motoren.
Reply

Ja daar heb je ook zeker gelijk in! Zolang ik boven de 2000tpm zit heb ik nog nooit situaties gehad waarbij ik trekkracht tekort kwam...zelfs op de snelweg heb ik nog nooit terug hoeven schakelen naar zn4. Gewoon goed anticiperen.

P.s het blijft een feit dat de 16v rond de 3000tpm (toerenbereik waar de meeste zullen overschakelen) de 16v meer koppel heeft
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.