Sem's mk5 - Nieuwe swift!
(19-03-2017, 19:29)robin_swiftsensation Wrote:
(19-03-2017, 17:00)Semm Wrote: Welke is dat en hoe kan ik checken of die werkt.

Krijg foutcode p0301 en bij wisselen bobines p0303, maar als ik de nieuwe plaats op de cylinder die fout is geeft hij weer p0301. Mij een raadsel en verdenk zelf nog een benzinefilter of verstopte injectoren. Zou zoietshet kunnen zijn? Een flesje injector reiniger door de benzine gooien bijvoorbeeld.

Zwarte piel op je blok aan t uiteinde van je nokkenas. Kost iets meer als een tientje in t buitenland. Mn broertje had precies tzelfde probleem.

Heeft geen connectie met de aanwezige foutcode(s).
Als de nokkenassensor stuk is, krijgt ie daar een andere code van.

Heb je al gekeken of alle bougies vonken en of ze góed vonken?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

http://easyautodiagnostics.com/suzuki/1....ng-tests-1

Lees dit eens door
Reply

Bougietest gedaan en vonken allemaal prima en constant. Zien er ondertussen en stuk zwarter uit dan de vorige keer.

Als hij stottert komt er best wat water uit de demper komt. Verder nog geen voortgang Unhappy. Nog meer tips iemand haha?
Reply

Zo eindelijk doet hij het weer! Bobines bleken goed, bougiekabels niet. Dankzij een middagje testen met Jordi zijn we eruit gekomen dat het de bougiekabels waren (beide). Nieuwe bougiekabels en opgelost.

Helaas ook mijn accu gesloopt doordat hij een week leeg had gestaan. Thanks Jordi 45
Reply

Iemand enig idee of de startonderbreker bij een MK5 verwijderd kan worden. Het stukje "plak de sleutel bij je slot" pakt niet zo goed uit en sta ineens stil zonder schroevendraaier bij de hand. Liefst haal ik hem eruit Tongue
Reply

Doe het andersom, plak de ring bij de sleutel
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

(14-04-2017, 20:13)Da Gamma Wrote: Doe het andersom, plak de ring bij de sleutel

Inderdaad, kappen rondom je stuur weghalen en de zwarte ring rondom de slotopening losschroeven (1 schroefje uit mn hoofd).
Deze(sleutel en chiplezer) met een ty-rip aan elkaar maken, of ductape en dan zou het moeten werken.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Top, dat is gefixt.

Nog geen 100km verder en het volgende probleem. Foutcode p0420Cry

Heb hem maar gereset en hoop heel erg dat hij wegblijftWink
Ding is rijp voor de sloop
Reply

De swift is afgekeurd en goed ook Unhappy

Dorpel is volledig rot bestuurderskant a 150-200euro laswerk
Wiellager rechtsvoor is 3e jaar oprij stuk 150euro
Remleiding achter (midden onder de auto) te gecorrodeerd (opgeschuurd en gespoten dus hopelijk voldoende)
Linksachter loopt rem aan
Remverschil achter van 42%

Ik denk dat hij het niet meer waard is ondanks dat hij prima rijdt. Ik twijfel om hem volledig de repareren en dan te verkopen of nu te verkopen.

Iemand wellicht interesse als donor of iemand die hem op wil knappen? 170k op de teller, nieuwe koppeling en rev bak. Geen olieverbruik en 15" velgen.

Gr Sem
Reply

Rechtsvoor is iets krom of heel flink uit balans. Anders kan dat wiellager nooit zo vaak kapot. Achter zit je remcilinder vast aan 1 kant. Even uit elkaar en gangbaar maken. Remleidingen vervangen paar tientjes, vraag Jordi ff voor adresje. Dorpel lassen gewoon ff zelf bakken
Reply

Bedankt Robin!

Heb contact gehad met jordi voor de remleidingen. Bij mij is het helaas een deel van 3m en niet achter her schterwiel helaas. Meer koper en iets duurder dus. Roest viel (mij) erg mee dus verwacht er opzich geennproblemen mee.
Rem wou ik inderdaad uit elkaar halen. Lassen kan ik helaas niet zelf en de goedkoopste heb ik nu voor 150€ gevonden. Als jij het goedkoper kan graag39
Reply

Mwoah, valt wel mee toch? ik zou het volgende doen:

- Auto goed laten uitlijnen
- Remleidingen (laten) vervangen
- Een GOEDE lasser zoeken. Knoeiwerk en je mag binnen 2 jaar weer.

Dat remverschil zal wel niet veel bijzonders zijn.

Zeker omdat je al een nieuwe koppeling en bak hebt, zou ik deze gewoon maken Smile Als je zorgt dat je 'm goed last kun je wel weer een paar jaar vooruit.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Hoi!

De lasser die ik heb gevonden weet wel wat hij doet. Uitlijnen is 1.5jaar geleden gebeurd en toch 2 van die dingen versleten. Totaal komt het geintje toch snel
Op 500€ uit en dat is ie denn ik niet meer waard. Wellicht dat 1 van jullie me kan helpen om de kosten te drukken. De remleiding zelf doen zie ik erg tegen op. Rem ga ik zelf naar kijken, en anders andere trommel van de sloop. 1 ding is zeker. Hij gaat weg.
Reply

Koperen remleidingen zijn de kosten niet als t goed is, maar als je deze goed geschuurd en gespoten hebt zou ik gewoon 100% schijt hebben en hem zo aanbieden voor de herkeur. (Als de roest en remverschil gefixed zijn)

Als je hem in deze staat wilt verkopen, krijg je er wss nog geen €500 voor. Met nieuwe APK is jouw Swift wel een aardig €1000 waard, ik heb ze weleens voor méér verkocht Idea
Maar dat is een afweging die je voor jezelf moeten maken.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Voor €500,- koop je ook de rommel van een ander, kun je het beter in jouw auto steken waarvan je weet wat je hebt. Of je moet echt graag iets anders willen (groter, luxer enz.)
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Ondertussen de oude swift weggedaan en er staat nu weer een nieuwe voor de deur. Biggrin

Swift summum 1.3-16v uit eind 2002 met net geen ton op de teller (met NAP). Wel wat haken en ogen. De verkopende partij had het motorlampje eruit gehaald om 2 storingen te verdoezelen. 1 van de voorste lambda sonde (die is vervangen) en de ander p0505 (onregelmatig stationair).

Deze laatste krijg ik voor alsnog niet opgelost. Hij zuipt ook als een malle 1:12-1:13 en loopt vaak 15-1600 toeren stationair. Ook lijkt het erop dat hij niet choket bij het starten. Loopt langzaam naar 800 toeren en slaat bijna af als hij nog koud is. Als hij warm is loopt hij dus 1500 stationair. Ik heb de bovenste sensor op de gaskleppenhuis al vervangen maar dit was niet het probleem. Heeft iemand een idee wat mogelijk het probleem kan zijn?
Reply

P0505 is de stationair klep, heb je die al losgehaald en schoongemaakt? Die zit onderop de gasklep bij een G13bb
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

Update! Het was inderdaad de stationair klep. Hele gasklephuis vervangen (had ik nog liggen) en dat was de oplossing. Helaas klemt de gasklep wel vaak als het gaspedaal niet is ingedrukt en je erna wil wegrijden. Ik denk met remmenreiniger even de klep nog een keer schoonmaken of toerental iets hoger zetten dan 800rpm.

Ander ding omdat ik even de weg kwijt ben. Ik wil mijn bougies vevangen maar er zijn zo idioot veel soorten. Ik lees iets over afstand 0.85, volgens mij sleutelmaat 16 maar verder?
Iemand die mij kan vertellen welke ik kan bestellen voor mij swift 2002 1.3 16v?
Ik hoor het graag!!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.