Rik's gti AUTO IS GESTOLEN!!
#1
hey allemaal, ik ben toch maar begonnen aan een project pagina.
na bijna een jaar rond te hebben gereden in de krokante swift, werd het maar eens tijd om te gaan beginnen aan het grotere werk. de swift is maandag 11-3-2013 "gekeurd" apk is nog niet verlopen, maar het leek me wel fijn om er eens naar te laten kijken om uberhaupt te zien of hij er door kwam, helaas peanut butter, AFGEKEURD.. "wat een gave wagen alles is perfect, behalve de bodem" zijn de woorden van de keurmeester, je moet een ander koetsje zoeken en dan alles overbouwen dan heb je een leuk autotje. Unhappy Nou dan ken je Walter nog niet !!! die zorgt er voor dat hij er straks lachend doorheen komt. 42

dus binnenkort ga ik de auto voor een korte periode schorsen want 27 april vervalt de APK. en dan gaat de auto een flinke overhaul krijgen. So stay tuned, and be amazed !

Done:

- Versnelingsbak reviseren (Walter)
- 4in1 Janspeed spruitstuk (Steefk)
- Lichter vliegwiel (Jeroen)
- Katvervanger (Rowan)
- Underdrive pulley
- Wiechers halve rolkooi
- QSP drift 1 kuipstoel (tweede komt later)
- QSP touring stuur "leer"
- QSP 4punts harnas "fia gekeurd"
- QSP Olie temperatuur meter
- stoelen inbouwen
- bak gereviseerd
- achter de voorschermen gelast

To-do:

- Chippen
- Bodem binnen behandelen
- OMP achterbrug spuiten (rood)
- RVS uitlaat vanaf het spruitstuk
- Motor ruimte van kleur voorzien
- Motor terug in bouwen
- Rolkooi inbouwen
- Roest behandelen dorpels + kokerbalken + bodem


vandaag 13-3-2013 ben ik met Walter wezen kijken bij the motorsport company / biesheuvel en showoffimport. die laatste is echt een toko met allemaal chinese import rommel puke imitatie spullen voor de prijs van origineel of nog duurder. de andere twee zaken wisten echt waar ze mee bezig waren !! super service !!

bij The motorsport company hebben we de boodschappen gehaald:

- QSP drift 1 stoel
- QSP 4 puntsgordels
- QSP leer stuur + naaf
- QSP olie temp meter

en we waren nog niet thuis of Walter hing al aan de telefoon met Stroeve motorsport om de rolkooi te bestellen, maar dan wel eentje zonder kleur.

- Wiechers halve rolkooi ongespoten.

ik denk dat dit toch een prima eerste dagje is voor het project.
foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus hier de foto's

[Image: dscn2512j.jpg]

[Image: dscn2513u.jpg]

[Image: dscn2514w.jpg]

[Image: dscn2515m.jpg]

[Image: dscn2517v.jpg]

[Image: dscn2518s.jpg]


Stay tuned !!

de groeten
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#2
Ben je ook van plan het circuit op te gaan? Of is het gewoon voor de leukTongue

Gaaf project39
[Image: 10014092_10153315236727302_580458217628885441_o.jpg]

-- Low and Slow --
Reply

#3
Dat zijn leuke speeltjes Smile
Waarom heb je trouwens gekozen voor zo'n groot stuur?
Die sparco suede 300mm stuurtjes zijn namelijk geniaal zodat je ook je stuur vast kan houden zonder met je knie klem te zitten Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#4
@ liela: ja zeker, om te beginnen lekker vrij rijden en we zien wel waar het schip strand.

@ Wirewess: true true, ik hiervoor een momo stuur gehad, ook suede, alleen hierbij had ik nogal snel dat het niet heel lang duurde voor het een kaal stuurtje werd. leer heb ik gekozen omdat ik ook nog wel op de straat zal rijden met de swift, en het zuur uit je handen "zweet" tast het suede ook aan. de maat vond ik juist wel lekker, aangezien ik met de kuipstoel nog omlaag ga, en ik niet snel met mn knieeen tegen het stuur kom. maar de ervaring zal leren of het echt ideaal is.
ik kon het toch niet laten om alvast wat te doen, ik heb het stuur en de naaf al vast gemaakt, en de gordels nog eens door de stoel gehangen. en de temperatuur meter even in elkaar geklikt. en ik zal u de foto's niet besparen:

[Image: dscn2522g.jpg]

[Image: dscn2527sd.jpg]
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#5
Zie 'm gaan met zijn prethoofd Wink
Reply

#6
Jaja, lekker bezig kerel Smile
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#7
@ paul: DUHHHHHHHHH 45 ik heb ook foto's gezien van halve auto's waar jij nogal blij in zat 37
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#8
Mooi spruitstuk!
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#9
Hoe wat waar?
Reply

#10
zo vandaag ook niet stil gezeten! ik wilde het Janspeed spruitstuk toch nog even opknappen, staat wel zo netjes als hij er straks in hangt.
moest nog even wat boodschapjes doen voor ik kon beginnen. als eerste een busje hitte bestendig matzwart gehaald en een 3M scotch bright borsteltje voor op de boormachine daarna naar de kijkshop voor een echte FERM verfbrander stupid met deze spullen in de pocket naar huis gereden en begonnen met de k*t klus. eerst moest alle loszittende verf er vanaf. dit was op veel plekken geen probleem maar tussen de kiertjes en rond de buizen op de flens toch wel een lastig klusje.

hiermee ben ik begonnen:

[Image: dscn2529m.jpg]

na 2 uur schuren en krabben had ik dit:

[Image: dscn2533y.jpg]

het eerste laagje matzwart:

[Image: dscn2540r.jpg]

droog:

[Image: dscn2542w.jpg]

oke, even wat uitleg waarvoor ik deze tool gekocht heb, ik mocht de oven van mama niet gebruiken Unhappy dus ik moest op een of andere manier de boel verhitten om de verf uit te laten harden.... dus ik kwam op het idee om het uiteinde in de buizen te steken en zo om de 10 min van buis te wisselen. dit process heb ik 2x gedaan per laag dus 4 x 10 min + 1 x 10 min voor het stuk dat over gaat in de kat. snap je hem nog ? it was like watching paint dry puke

[Image: dscn2543yq.jpg]

[Image: dscn2545k.jpg]

[Image: dscn2550s.jpg]

later op aanraden van Walter nog even de kiertjes na gelopen en met een zaagje alle roest weg gehaald !!

[Image: dscn2551.jpg]

toen later het gehele paint dry process nog 2 keer herhaald omdat ik er nog een laagje blanke lak overheen heb gespoten

[Image: dscn2556u.jpg]

naar mijn idee best een geslaagd dagje, best tevreden met het resultaat.

kom ik uiteindelijk boven,, stoel en stuur pleite... Puzzled

[Image: dscn2541o.jpg]

zit mister Yummie met z'n prethoofd in mn stoel 45

fijne dag en tot ziens weer
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#11
het best wat je had kunnen doen om de verf goed op de uitlaat te houden was

eerst je spruitstuk op te warmen met gasbrandertjes
als het metaal wat warm is spuit je de verf en verwarmt nadien opnieuw

zo doende brand de verf al in het metaal waardoor deze stuk langer op spruitstuk blijft

maar blijf project wel effe volgen om te kijken wat je meer gaat doen :p
Reply

#12
@swift263 ik heb idd tussen de verschillende lagen niet gewacht tot alles droog was dus ben in een keer door gegaan. Er komt idd nog een hoop leuk spul.

Vanavond naar liela toe voor m'n nieuwe vliegwiel.

Stay tuned
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#13
Goed bezig vriend! Word ook een leuk wagentje!!
[Image: avatarpup.jpg]
Reply

#14
Hittebestendig is alleen vaak niet voldoende, vlambestendig is nog beter Wink maar spruitje ziet er weer netjes uit zo
Reply

#15
@Paul, wist niet dat dat ook bestond. ik heb me gewoon laten informeren bij de mensen van brezan. die vertelden dat dit wel voldoende zou zijn. mocht dit toch niet zo zijn dan heb ik volgende zomer een leuk klusje.

verder heb ik gister nog een kleinigheidje opgehaald bij Jeroen. een lichter vliegwiel.
iemand enig idee of dit er eentje is van adaptronic.nl ? linkje
hij lijkt er heel erg veel op, maar ben er toch niet helemaal zeker van.

[Image: dscn2569x.jpg]

[Image: dscn2570.JPG]

hier nog 2 foto's na ik het vliegwiel schoon had gemaakt

[Image: dscn2571ip.jpg]

[Image: dscn2572qu.jpg]

hij ligt nu netjes in de wd40 gespoten opgerold in een doek te wachten tot hij geintalleerd gaat worden.

ik denk dat dit voorlopig even de laatste update is. het eerst volgende item dat komen zal, is de Wiechers rolkooi. en een tweede QSP drift stoel.

Stay tuned !!
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#16
Is dit het vliegwiel dat bij mij vandaan komt? Voor zover ik me kan herinneren (wat ik van Rick had gehoord) was dit een afgedraaide, niet eentje bij adaptronic.nl vandaan.
Reply

#17
hmm als je die link kijkt die ik er achter heb geplakt, je zou haast zeggen dat hij een op een het zelfde is. maar jij hebt hem dus van Rick ? Biggrin dit vliegwiel is dus ook een sletje geweest
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#18
Jup, dit vliegwiel is een sletje :p Op zich is het niet zo gek dat het vliegwiel er op lijkt, of 'ie nu afgedraaid is of bij Ruud vandaan komt, hij moet op dezelfde auto. Wat is het gewicht, al gewogen?
Reply

#19
Ha,

even een korte update vanuit het altijd natte Ierland.

vorige week heb ik mijn auto bij Walter achtergelaten voor de grote overhaul. helaas was het eerste bericht dat van zijn kan kwam niet echt heel leuk. maar het is een swift hé.... is het de moeite waard ? Ja, het is een mkII aldus Walter... 45

blijkt dat mn auto toch niet zo heel goed was als gehoopt. hier en daar een extra gaatje, onder het raam, achter de voor schermen, voorophanging vol met pur...
Waarom ? omdat het kan !!

hier de eerste foto's:

[Image: 290320131760.jpg]

[Image: 290320131754.jpg]

[Image: 290320131749.jpg]

[Image: 270320131713.jpg]

stay tuned.
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#20
Pur?? Damn!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.