Nap inzien?
#1
Hoihoi!

Ik heb een leuke swift 2001 gezien en ga er morgenochtend kijken. Het is een particulier die een kmstand van 110450 opgeeft. Geen onderhoudsboekjes, 7 jaar in eigen bezit.

Nu heb ik een nap check gedaan (€2,99) maar deze zei ONLOGISCH. Volgens heel google moet ik hier niet zoveel aandacht aan hechten maar toch zit het me dwars. Is er iemand die de standen kan opvragen (autobedrijfje)

Wil hier best wel voor betalen! Graag via PM.

Groetjes Sem
Reply

#2
Ieder bij de NAP aangelsoten autobedrijf in de buurt bij je kan dat. Gewoon ff binnenlopen.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
Dat dacht ik ook. Heb er 2 gebeld en allebei zeiden dat dat niet mogelijk was voor particulieren. Ook inzien deden ze niet. Heel apart...

Ben wel super enthousiast over de swift die ik heb gezien dus hoop echt dat de stand klopt!

Groetjes Sem
Reply

#4
Letten op dingen als gladde pedalen, glad stuur, gladde pookknop, ernstig doorgezakte stoelen en meer van dat soort zaken. Dat geeft je ook een zeer goede indicatie van de kilometerstand. Gezond verstand heb je meer aan dan NAP...
Reply

#5
(09-03-2013, 17:52)robin_swiftsensation Wrote: Letten op dingen als gladde pedalen, glad stuur, gladde pookknop, ernstig doorgezakte stoelen en meer van dat soort zaken. Dat geeft je ook een zeer goede indicatie van de kilometerstand. Gezond verstand heb je meer aan dan NAP...

Bedankt voor de tips! Zal het lijstje wat hier ergens op het forum staat ook helemaal door lopen! Dit is m btw: http://link.marktplaats.nl/652986915

Groetjes Sem
Reply

#6
Die auto heeft een half jaar geleden ook al te koop gestaan, vermoedelijk bij dezelfde eigenaar. Leuk ding om te zien wel.
Reply

#7
NAP zegt ook niet altijd wat... als het bedrijf de 1e keer is die het aanvraagt dan kan hij al goed gekeurd worden, goed voorbeeld is van mijn vorige auto, een Impreza uit 1994 waarvan de KM's terug gedraaid waren door het bedrijf die hem gekocht heeft en heeft een NAP gekregen.
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#8
Maar als je de standen kan inzien, kan je wel goed zien hoe er mee is gereden bijvoorbeeld 10.000 30.000 40.000 50.000 5.000 10.000 60.000 10.000 weet je dat 210.000 de werkelijke stand is en niet 110.000. Dan probeer is dan te vinden maargoed. Eerst morgen maar eens zien!
Probleem opgelost. Meneer de verkoper had geen tijd vandaag dus morgen maar afgesproken en gereserveerd maar toch de auto verkocht aan iemand anders. Dit is nu letterlijk de 4e keer zo gebeurd en begin er toch wel een schijthekel aan te krijgen..................
Reply

#9
Geld telt bij de meeste handelaren, hoe sneller ze er vanaf zijn hoe beter..
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#10
Particulier... Maarja helaas
Reply

#11
Dan nog. Als ik iemand heb met veel vragen via mail of telefoon of iemand komt langs met geld in zijn handen dan is het makkelijk kiezen Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#12
Had pas ook een dubbeldate op 1 dag voor een auto die ik te koop had, maar de eerste kwam al niet opdagen, na een stuk of 10 mailtjes, krijg je echt de schijt van, de 2e die dag kwam wel, en is er nu gelukkig mee.
Zoveel mensen die mailen en willen afspreken maar niet opdagen of andere smoesjes, hoe dan ook, de eerste die voor de deur staat met geld mag de auto hebben, heel lullig maar goed.
Anders hoop je als verkoper steeds op de verkeerde mensen, omdat het al zo vaak mis is gegaan.
Bied eens iets aan op marktplaats, krijg je een mail, of een bod, mail terug, 9 van de 10 keer hoor je niets meer.
De serieuze zijn die op bellen en meteen langs komen.
Owja, nap kan ik op het werk ook op, maar goed onlogisch wil niet altijd iets zeggen.
Als ik er een raadpleeg met bijvoorbeeld 131500 kilometer.
Vervolgens meld iemand of ik de auto af voor apk met 131490 kilometer, omdat dat nog op de werkorder stond, maak je de nap al onlogisch.

Gaat erom, dat er een structuur in zit in kilometers, klopt het aardig, hoeveel reden ze gemiddeld per jaar.
Gebeurt ook wel eens met apk afmelden dat er een typefout gemaakt word bij invullen kilometer stand. Vervolgens nog een keer afmelden met de juiste kilometer stand, gevolg nap is onlogisch, auto word er niet slechter van.
Begrijp je wat ik bedoel? Liever heb ik natuurlijk ook een logische nap, maar soms is ie gewoon verklaarbaar onschuldig onlogisch. louche foute duidelijke teruggedraaide, moet je uiteraard laten staan.
Reply

#13
Ik heb een exemplaar uit 2001 met logische 62000 nap. is ook aan te tonen. staat hier op het forum tekoop. gr[/u]

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#14
Zag het ook al op de verkoopsites robert. Voor de halve prijs neem ik hem mee! Zonder dollen... Mijn budget is wat lager als student Smile

@mark niet iedereen kan zo'n formulier krijgen. Volgens mij kan je et gewoon bij de lokale garage aanvragen maargoed... Ik weet daar ook niet alles van en ik wil wel een auto die een echte stand heeft dus bijvoorbeeld 119.000 en niet 219.000
Reply

#15
Dan moet je echt je eisen ook wat aanpassen schat ik.
denk dat je dan meer in de richting gaat komen van een mk4 met wat meer kilometers op de klok en hopelijk goed onderhoud...34

Toch succes met je zoektocht 39

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#16
ik heb nog een swift sport 64000km Nap.
8800 met de schroefset KW var 3
studentenprijs 5500 euro.
39



Reply

#17
Ben ik weer! Gister een swift summum 1.0 gekocht met zwarte velgjes. Zal morgen eens een wie is wie aanmaken met wat plaatjes!

Ben wel opzoek naar wat dingetjes zoals:

Sportuitlaat (met montage) wat mijn handen blijken nogal links te zijn!
Spoilertje
Auto radio usb/bluetooth/4x50w/iphone

Groetjes Sem
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.