MK1 Swift GS/GTi '86 - For sale
(21-03-2017, 22:03)Mitch Wrote: Ah oke, maar hoe hou je het niveau in gaten dan?

Het niveau in het reservoir doet er niet toe. Het niveau in de radiateur, die doet er toe. Kortom, die check ik.
Maar als ik plat ga liggen zie ik het reservoir zitten en kan ik het niveau aflezen.
Reply

Reply

Gister bij Tovani geweest. Eerste run: 61,5pk en 102Nm op de wielen.
4 nieuwe buisjes, 4 nieuwe naalden en 4 nieuwe sproeiers + nog meer afstelwerk. Zijn nu zo afgesteld dat ie soepel toert en het verbruik ook nog een beetje te doen is.
85,6pk op de wielen en 111.3Nm.
Ik heb me laten vertellen dat een standaard gti 76whp levert? Dus dat zijn wel degelijk gains! Het standaard gietijzeren gti uitlaatspruitstuk zit er nog op en de standaard Gs uitlaat. Hier knijpt ie nog enorm op, dus moet ik zeker nog tackelen.

Proefritje gedaan gister, en hij trekt als een malle nu!

Blij? jazeker!
Reply

393939

Mooi zo Paul!
Puik resultaat na al je werk Wink

Nu veel kilometers maken Biggrin
Reply

Netjes paultje!

Het kost wat tijd en wat centjes, maar uiteindelijk is het jet wel waard toch?
Ruud is gewoon bizar goed met dat spul.

Nu kun je eindelijk lekker genieten van je wagentje Smile

Ik vind het wel bizar dat de onze GTI 105 wielpk maakte met een setje nokkenassen en een andere uitlaat.
Dus weet je ook waar nog een goede 15 tot 20 pk liggen.
Heb jij eigenlijk een toerenbegrenzer?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Kijk, mooi werk 39
Reply

Toerenbegrenzer? Wat is dat?

Ja motorisch is de uitlaat het volgende op het lijstje. Maar voor het project is het exterieur nu eerst aan de beurt!
Reply

Had de mk1 op de trailer en achter de Baleno zaterdag. Stuk goedkoper rijden namelijk haha. Mooie combi hoor Wink

[Image: 1k0.jpg]

En voor de mierenneukers onder ons, ja hierna heb ik de mk1 nog iets verder naar achter op de trailer gezet. Er stond teveel druk op de kogel zo.

Volgende week nog ff olie en oliefilter verversen, ivm inlopen nieuwe motor en carbs die nu afgesteld zijn. En dan ga ik er iedere dag met mooi weer mee rijden!
Reply

Swift staat wel erg ver naar voren op de trailer, zo krijg je vrij veel kogeldruk wat niet nodig is.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

(27-03-2017, 11:26)Nothingmatters Wrote: Swift staat wel erg ver naar voren op de trailer, zo krijg je vrij veel kogeldruk wat niet nodig is.

Goed lezen Wink

Quote:En voor de mierenneukers onder ons, ja hierna heb ik de mk1 nog iets verder naar achter op de trailer gezet. Er stond teveel druk op de kogel zo.
Reply

hap hap
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

Honger Paul? :p

Trouwens, ik neuk in m'n vrije tijd graag mieren. Dus wat dat betreft...
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Ieder z'n meug Tongue
Reply

Afgelopen week de olie en oliefilter vervangen. Dit naar aanleiding van het inlopen van de gereviseerde motor etc. Geprobeerd de lekkages bij de olietemp-sensor en oliedruk-sensor te verhelpen, dit is volgens mij wel gelukt nu (ik monitor dit nog). De kvs lekkage is ook verholpen. Tevens de olietemp-meter aangesloten.
Kortom, motorisch eindelijk klaar.

Gisteren de eerste meeting vh jaar gehad in Middenmeer. Half uurtje rijden, gelijk een test voor de mk1. Kvs-temp blijft goed, olie-temp blijft onder de 100 graden, benz-meter zakt hard 34
Wel merkte ik bij snelheden boven de 120km/h dat mn stuur begint te trillen. Misschien wel raadzaam om de auto nog een keer uit te laten lijnen.

[Image: 1k0.jpg]

[Image: 1k0.jpg]

[Image: 1k0.jpg]

Omdat ik de afgelopen 2 jaar zoveel onder de motorkap bezig ben geweest, heeft het exterieur hier onder te lijden gehad. Hier ga ik dus nu beginnen met aanpakken.

- Heb 2 andere zijschermen liggen, die niet rot zijn. Het liefst laat ik deze ook even spuiten, maar dat hangt van de kosten af.
- Heb nog een andere motorkap liggen, dit ga ik proberen zo lang mogelijk uit te stellen, want die moet ook gespoten worden. Maar de huidige kap begint toch wel heel erg te bloemkolen.
- Heb een setje gti stootstrips (wit) die erop moeten, heb ze zelf maar gespoten en decals erop geplakt
- Roestvorming op de deuren is dusdanig minimaal, dat kan ik zelf wel tackelen
- Roest op de achterklep ook zelf aangepakt, is redelijk minimaal. Zal tzt toch nog vervangen worden voor een nieuwe klep die ik al heb staan, maar ook nog gespoten moet worden.
- Het verbreed staal begint nu ook lelijk te worden. Eens kijken of ik dit tijdelijk wat knapper kan krijgen, tot de SSR's er eindelijk onder gaan.
- Bumpers worden weer faal, ondanks de plastidip. Dus nog maar weer een paar lagen erover heen.

Kortom, het gevecht tegen roest is begonnen.
Reply

Haha mooi man..het gevecht. Je zal er vast bekijks mee hebben gehad.
39



Reply

Neverending story bij een Swift :p
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

mooi man volgens mij over dat uit linnen is er niet iets met je velg als je op je dyno vid kijk zie je dat die een beetje ei voormig is ?
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

Succes met de roest!

Mbt dat trillen denk ik meer aan ombalans/slag in de wielen of speling in de ophanging!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Er zit geen speling in de ophanging dat weet ik zeker. Maar onbalans in de wielen (of een kromme velg) zou zomaar nog wel eens kunnen. Tzt maar eens ff checken.

Ik moet me ook nog eens gaan buigen over hoe ik koude lucht bij mijn carbs ga krijgen. Ik zit niet echt te wachten op een happer in de motorkap of een lading slangen in het motorruim.
Reply

Ik zou me voor kunnen stellen dat de onbalans door die losse velgranden komt. Als je hoogteslag in je velgen hebt, dan merk je dat ook wel onder de 120 kph.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.