MK1 Swift GS/GTi '86 - For sale
Ziet er netjes uit baas!

Ga je niet af laten stellen en filters vervangen?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Die staat iets verderop het lijstje. Het motortje start en loopt netjes voor nu. Het finetunen wordt ergens na de zomer denk ik. De filters zijn nieuw, de tuner moet tegen die tijd maar zeggen of er wat anders op moet.

Eerste op de lijst: 25 mei uitlijnen.

Nog een foto van afgelopen zondag:
[Image: 5cj9y1.jpg]
Reply

Ondertussen weer een weekje verder. Beestje doet nog steeds goed starten en lopen. Geen olie en kvs lekkages meer!

Wel nog een beetje lek op de uitlaat, tussen spruitstuk en rest v/d uitlaat. Deze heb ik voor de deur, mk1 op de krik, moeten monteren. Dus zit nog niet helemaal opperbest.

Ook heb ik het idee dattie nog steeds een vacuumlek op de inlaat heeft. Soms lijkt ie op 3 poten te lopen. De siliconen stukken tussen de runners en de carbs zitten erg rottig. Het is een behoorlijk kutklus om ze goed op de runners en goed op de carbs te krijgen en daarna ook de klemmen nog goed aan te draaien.

Hier nog maar ns een keer naar kijken dus.

Deze week ook maar even naar die snelheidsmeterkabel kijken.
Reply

Goed bezig ! Ik hoop 'm in Gemert te mogen zien.
Reply

Van de week de mk1 laten uitlijnen en afgelopen zaterdag naar Friesland gereden, totaal circa 160km heen en 160km terug. Heb nu mooi het verbruik kunnen berekenen, zit rond een 137 daar ben ik blij mee.

Beestje deed het prima, bleef keurig op temperatuur en trok lekker. Op de afsluitdijk nog even het gas opengegooid. Maar toen op de terugweg, met nog ongeveer 20km te gaan kwam er een vreemd geluid uit het blok. Ik was vlakbij een afrit dus ik ging eraf, trap mn koppeling in en de motor valt uit. Ik liet de auto helemaal uitrollen en kwam voor de deur bij Lielaleuter tot stilstand, geluk bij een ongeluk!

De auto wou niet meer starten, accu leeg. Net een nieuwe accu, dus de dynamo is ook niet goed! Aan de startkabels gehangen en toen kregen we dit:



Er zat nog meer dan genoeg olie in het blok! Het is nog niet zeker te zeggen maar 95% kans dat het een drijfstanglager is… kortom ik ben woest en verdrietig tegelijk. Ik zit momenteel midden in een keukenverbouwing, geen tijd en geen geld om dit nog te repareren voor Duitsland en iedereen hier weet hoe graag ik met het beestje naar Duitsland wou.

Dit geeft als resultaat voor de stapel onderdelen die ik gekocht had bij onze belgische vriend:
- Cilinderkop, krom en vol met straalgrid
- Dynamo, niet goed
- Versnellingsbak, 2 versnellingen stuk
- Remklauwen, lekt langs de zuiger door te erge intering van roest (hier attendeerde de uitlijner mij op)
- Interieur, dusdanig smerig dat het gereinigd moest worden
- Onderblok, krom (heb nog steeds een klein lek langs de koppakking)
- Drijfstangen/krukas, of slecht gemonteerd of oude lagers gebruikt en daardoor nu naar de klote (naar alle waarschijnlijkheid)

Bovenstaand is allemaal niet erg, als ook aangegeven wordt dat de staat onbekend is en je daar ook naar betaald. Ik heb betaald naar een gereviseerd blok! En ik zou ook 300km rijden om mijn troep voor hoofdprijzen te kunnen dumpen! Wederom 0,0% reactie van de verkopende partij.

En hoe nu verder? Alles is al door mijn hoofd gegaan, alles verkopen, de boel stallen en weer verder gaan als ik zin heb (dan is er zo een paar jaar voorbij), compleet nieuw blok bouwen en gelijk flink upgraden… Maar ik denk dat ik even met mijn werkgever moet gaan zitten en te vragen wat er kan en mag.
In het mooiste geval trek ik op mijn werk de motor eruit, heb ik geen schade aan de cilinderkop, cilinders, zuigers en drijfstang, moet alleen de krukas geslepen worden en alles in nieuwe lagers gezet worden.

Hoe dan ook, ik ben niet blij en heb op het moment geen tijd en geen budget.
Reply

Oei, in 1 woord klote zeg!

Het zit je niet mee...
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

UnhappyUnhappyUnhappy
Reply

Pure oplichting als je t mij vraagt.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Je vraagt je wel eens af hoeveel pech je kan hebben...Unhappy
Je pakt alles grondig en netjes aan, heb verstand van zaken, en dan nog het ene probleem na het andere. Super klote...

Toch zou ik hem niet weg doen! Zit veel te veel eigen werk in! Gewoon even laten rusten voorlopig
Reply

Laat ik er nog wel even bij zeggen dat ik alles 3 jaar geleden gekocht heb! En ik zit nu pas net ff meer dan een jaar in de motorrevisie. Dus toen ik het kocht, was ik nog behoorlijk onwetend en ging dus puur op vertrouwen.

Het liefst heb ik het beestje zo snel mogelijk weer in orde, maar dat moet dan wel kunnen!
Reply

Juist! Gewoon even doorzetten al begrijp ik dat je het ff zat bent!
Reply

Ach ja zo gaat dat nu eenmaal met auto's. Is het een gemaakt gaat het ander stuk. Lekker zelf prutsen aan die motor. De motor in Mitchell z'n gti is de eerste die ik voor een groot deel in elkaar heb gefrot en die loopt tot mijn verbazing nog steeds. Of degene die nu in mijn mk4 ligt het goed zal doen is nog een complete verrassing voor me. Die heb ik geheel zelf gebouwd. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Kop omhoog en gewoon doorgaan.
Reply

Verdorie wat een rot nieuws. Man, man, dat zit niet mee. Als je plaats hebt om de wagen te stallen, zou ik dat zeker doen en wachten op meer geld en zin. Dat komt er zeker wel, ook al duurt het een tijdje !! Succes verder.
Reply

Gloeiende gloeiende Paul! Balen dat het zo vlak voor Duitsland is.

Ik heb van Martijn geleerd dat je het dan gewoon even moet laten liggen en je eerst moet concentreren op de belangrijke zaken: je keuken. Maak die in orde. Drink een bak koffie met je baas en wellicht kan je van de zomer op je werk aan de slag met je blok.

Je bent al zo lang bezig met die auto, niet opgeven!
Geen Suzuki meer.
Reply

Het geluk bij een ongeluk is dat je die station nog hebt, zodat je in ieder geval nog zelf meekan naar Duitsland. Wel een scheiße timing om kapot te gaan zeg!
Reply

Een weekje erover kunnen slapen. Heb een moment gehad dat ik serieus zat te denken om 'm weg te doen en iets anders diks ervoor terug te kopen. Maar al jarenlang hoor/lees ik verhalen hier van mensen die hun GTi weg doen, iets anders kopen, daarna nog iets anders, iets snellers, iets dikkers, weer een GTi kopen en roepen "Wat heb ik dit gemist". En de korte periode dat ik gereden heb... ja de funfactor van die auto's is gewoon 'Priceless'.

Dus, met mijn werkgever om tafel gezeten en het probleem uitgelegd. Ik mag alles op mijn werk fixen en reviseren, maar ik heb een deadline.... Duitsland! De deadline is voornamelijk voor de koets, mijn werkgever wil de koets niet maanden hier op het terrein. Mocht ik tegen die tijd niet klaar zijn, moet ik de koets op een openbare parkeerplaats neer gaan zetten hier op het bedrijventerrein....

Mijn eigen deadline? Een week eerder, zodat ik nog kan proefrijden. Hopelijk krijg ik ook mijn muziek nog op orde voor die tijd, 700km rijden zonder muziek is wel een beetje lang.

Deze week de auto naar mn werk transporteren, gelukkig maar een klein stukje. Daarna eerst weer verder met mijn keukenverbouwing en dan volgende week op een avond dat blok eruit trekken.
Reply

Jeah Biggrin ben ik blij mee!

Tja ze gaan weer met broodjes de deur uit 43
En ja ik heb ook dergelijke gedachten Unhappy

Succes met je project!
Reply

Toch weer licht aan het einde van de tunnel. Nu maar hopen dat het niet weer een tegenligger blijkt te zijn.
Wat moet er nog gebeuren aan je audio? Mocht je nog hulp nodig hebben waar ik je bij kan helpen, laat maar weten.
Geen Suzuki meer.
Reply

Versterker moet er nog in, 6x9's moeten nog een plek en dan alles nog aangesloten. RCA's liggen al van voor naar achter, accu staat al achterin. Dus opzich valt het wel mee. Alleen heb ik die sparing voor mn versterker net 1mm te krap gemaakt stupid

Voor de motor hoop ik dat ik geen schade heb aan de cilinderkop (het getik op het filmpje is de zuiger die tegen de onderkant van de kop aan tikt) en ik hoop ook dat ik geen schade heb aan de cilinders en zuigers.
Dat wordt het alleen reinigen, meten, misschien honen. De krukas zal zeer waarschijnlijk geslepen moeten worden, ik kan gelukkig aan overmaat lagers komen. Drijfstangen moeten ook even gemeten worden.
Motorblok laat ik ook gelijk even vlakken.
Reply

Lekker bezig kerel. Met de krukas- en drijfstanglagers hoop ik dat je ondermaatse lagers bedoelt 37
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.