MK1 Swift GS/GTi '86 - For sale
#21
Das toch mooi? Ik vind bijvoorbeeld de auto's na 2000 vaak zielloos, (er zijn uitzonderingen..)
Dus moeten we het wel doen met die roest kisten
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#22
Fase 1 'Got rust' is al aardig gelukt, roest zat. Maar het komt vast allemaal goed, succes!
Reply

#23
Die auto is maar 1 jaar ouder dan ik ben...

En ik kan je nu al vertellen dat een mk1 beter in elkaar zit dan een mk2 tot later.
Ze voelen solider aan, alles sluit beter, de afwerking is beter en het roestgehalte is niet meer dan een swift uit 95.

En wie zegt dat er veel geld ingestopt gaat worden? Heb een heleboel onderdelen voor niets of bijna niets. En het behandelen van de roest doen we grotendeels zelf.

Dit wordt straks een wegenbelastingvrij, snel, dik bommetje!
Reply

#24
Ik merk wel dat lak op waterbasis toch minder is,laat dat 'wegenbelastingvrije' maar weg zoiets bestaat niet in NL; het volk zou eens plezier kunnen hebben met iets. Dit ter zijde, mag ik vragen hoe je hem roestvrij krijgt, behalve door rotte plekken weg te slijpen en te lassen? Met zuur en daarna galvaniseren of met loodmenie?In Dld wordt loodmenie het oranje spul nog gewoon verkocht als ik me niet vergis. Over auto's met ziel ik wacht wel tot een 3d printer een auto kan printen of tenminste alle benodigde onderdelen dan ga ik het zelf ontwerpen Smile
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#25
(21-01-2013, 13:28)Leibniz Wrote: ... ik wacht wel tot een 3d printer een auto kan printen of tenminste alle benodigde onderdelen dan ga ik het zelf ontwerpen Smile

En dat is niet duur?

Tot op heden zijn deze auto's nog steeds wegenbelastingvrij. Het kabinet heeft verder de oldtimerregeling nog niet besproken en mijn gevoel zegt dat ze het "oldtimerregeling geheel afschaffen" er toch niet doorheen krijgen. Waarschijnlijk dat er ergens bij een bepaald bouwjaar een streep getrokken wordt.

Roest slijpen we weg, nieuwe stukken inlassen, zinkspray/ijzermenie, primer, strijkkit, lak, tectyl. Ik meen dat dat de volgorde was.
En geloof me, auto's van nu roesten ook. Dus hoe je het ook went of keert, het maakt geen zak uit welke auto je kiest. Ik kies deze omdat ze makkelijk zijn, onderdelen zijn goedkoop en het autootje heeft karakter!
Reply

#26
Vind het een leuk projectje waar je aan begonnen bent Pauluzz. Oude wagentjes zijn naar mijn idee ook leuker dan die nieuwe. Klopt ze zijn minder comfortabel en luxe en al die onzin, maar ze hebben wel karakter en het is leuk om er zelf aan te sleutelen. Je hoeft niet heel erg bang te zijn iets te verknallen, want het kost relatief allemaal geen drol.

Over het verlagen met blokken heb ik zo mijn twijfels. Vooraan ga je omlaag, maar krijg je waarschijnlijk een veel hardere veer. Achteraan ga je omlaag, maar blijft de veerstijfheid hetzelfde. Misschien is het een optie om een extra blad erbij te maken bij die bladveren om zo de veerstijfheid achter ook te vergroten?

Zal het hier verder goed bijhouden met lezen, want vind het geniaal om te zien hoe van zo'n frommelbak toch iets leuks gemaakt wordt! Biggrin
Reply

#27
Buiten minder luxe en minder comfort, is de veiligheid natuurlijk ook een factor. De carrosserie moest toen wel aan andere eisen voldoen als nu natuurlijk. Extra versteviging is bijna een must met het verkeer van nu.
Reply

#28
Ja dat wel....Maar goed, dat is een keuze die je zelf maakt.
Reply

#29
Zo, da's een flinke roestbak!!! Die is er flink erger aan toe dan die oude van mij.
Dit gaat wel heel gaaf worden denk ik, maar ook een flink project! 3945
Gaan we volgen.
Reply

#30
Staat 'ie in Winkel? Dan kan ik 'm wellicht zondag aanschouwenSmile leuke auto's, veel succes
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#31
Jup hij staat in de hobbyschuur, maar weinig interessant nog te zien hoor. Pas als ie af is, dan zou iedereen 'm wel willen hebben devil
Reply

#32
Goed bezig.Weg met de roestduivel! devil
Reply

#33
is altijd leuk om oude auto nieuw leven in te blazen
lijkt me een leuk project die ik wel ga volgen
ben benieuwt naar het eindresultaat

heb je die auto toevallig uit blijham opgehaald ?
er stond er laatst 1 te koop in blijham
had die man nog gemailt en 1 reactie terug gehad maar verder reageerde die niet meer
heb je dat nou ook ben je aan het sleutelen hou je weer boutjes overTongue snap der nooit wat vanBiggrin
Reply

#34
Als je wat van een mk1 nodig hebt laat het maar weten heb dr hier nog 4 staan. leuk project veel succes!
Racing isn´t just a hobby or a sport, it´s a way of life!
[Image: BMjPsdRCUAAzTEB.jpg:large]
Reply

#35
@swift2002: daar ben ik een paar weken geleden wezen kijken en heb ik laten staan. Die had schade en nog veel meer roest.
Reply

#36
Het ligt nog los op elkaar, maar foto's zijn altijd leuk om te posten!
[Image: 16086783_large.jpg]

En de gestraalde en gepoedercoate kleppendeksel welke erop komt:
[Image: 16082538_large.jpg]
Reply

#37
Paul,
Goed werk, als mk1 liefhebber volg ik dit met veel plezier 39
Marcel
Reply

#38
Gaaf project!
Keep us posted.
Reply

#39
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen... heb je een tijdsindicatie wanneer het project 'klaar' zal zijn?
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#40
Eigenlijk wil ik dat dus niet met dit project, klaar zijn. Dit autootje wil ik echt heel lang houden en er dus altijd wat aan te doen kunnen hebben (wordt al lastig met een gereviseerd motorblok en alle roest al behandeldTongue)

Het zou mooi zijn als we fase 1 en 2 afkrijgen voor JAF, ambitieus maar haalbaar. En nog ambitieuzer is alle fases af voor SuzukiCamp.

Maar nu komt het addertje onder het gras! Fase 4 en 5 bestaan eigenlijk ook weer uit 2 fases, A en B. 4A is gewoon een kwestie van die gti stoelen erin schroeven en gaan, 4B is iets meer, wat een paar jaar later ook gedaan kan worden. En fase 5 bestaat voor nu even uit een "tijdelijke paintjob", maar voordat ik de auto echt wil laten spuiten (wat misschien ook nog wel een paar jaar kan duren) wil ik eerst nog andere velgen en daarop de wielkasten aanpassen.

Dusss voordat de auto echt klaar klaar is, zijn we zo menig aantal jaar verder Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.