Trotse bezitter van Baleno 1.8 wagon GTX
Ja, vrijdag komt de expert. Ben benieuwd wat hij zegt. Had het eigenlijk met het bedrijf zelf willen regelen, maar dat deden ze niet. Ik maak hem in elk geval zelf. Motorkap en scherm van de sloop. Koplamp en knipperlicht kan ik zelf wel weer vast zetten.

Booskijkers hou ik niet van 34

Trouwens, is mijn motorkap hetzelfde als die van NA de facelift?

In Joure op de sloop staat er nog een in dezelfde kleur. Heb gebeld en ze halen het scherm en motorkap eraf voor mij, kan ik het woensdag ophalen. Meteen ook de achterbumper 'besteld', want die van mij was toch al slecht in de lak.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Dat zijn van die dingen waar je niet op zit te wachten. Succes met de afhandeling ervan !
Reply

Kap, zijscherm en voorbumper na de facelift zijn niet hetzelfde! Alles daarachter wel weer, behalve de achterbumper. Maar die past gewoon.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Ik heb een zijscherm en voorbumper van een 1996 gevonden in de goede kleur. Heb die inmiddels ook al thuis Smile Meteen achterbumper meegenomen, omdat het kan. Plus wat interieurdelen van de kofferbak. €150,- alles bij elkaar. Kom ik weer netjes voor de dag 34
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Goed, de motorkap zit erop. Scherm nog niet, want ik zit met die sideskirt. Inmiddels de waterlekkage ook verholpen. Kwam boven de voorruit en via de antenne naar binnen. Verder gaf de auto al een tijdje een lampje van de remmen wanneer ik door een bocht naar links ging. Zaterdag dus even remvloeistof aangevuld, zag ik tot mijn schrik dat hij koelvloeistof lekt langs de bovenste slang van de radiator naar de motor. Nog wel geluk gehad dus dat ik het bij toeval zag. Slang eraf gehaald en schoongemaakt, nou lekt het niet meer Smile

De remschijven achter zijn zo'n beetje 50% verroest aan de binnenzijde, dus resulteert in piepen wanneer ik door een bocht ga. 50% mag voor de apk trouwens, maar vind het toch geen fijn gevoel. Binnenkort dus maar een setje schijven en blokken scoren ergens. Verder verbaas ik me elke keer weer over hoe hard de onderkant nog is als ik de Baleno op de brug zie staan. Da's toch wel even iets anders dan een Swift 34
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

sideskirts kan je er zo afhalen hoor. paar schroeven. kun je ook gelijk kijken of ie daar nog net zo hard is 34
Reply

6 a 7 tientjes per schijf, valt wel mee. Remblokkensetje 4 tientjes
Reply

Zit zo'n sideskirt niet gekit?

Remmen moeten maar even wachten, heb echt totaal geen geld op het moment 34 Eigenlijk moeten er ook nieuwe banden onder, deze Kuhmo allseasons hebben echt 0,0 grip op nat wegdek.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

(18-10-2016, 08:22)Nothingmatters Wrote: Zit zo'n sideskirt niet gekit?

bij de hatchback in ieder geval niet
Reply

Remmen achter vervangen, banden vóór vervangen.

Gisteren eindelijk het linker voorscherm vervangen (lag al heel lang in de garage). Hiervoor moest de sideskirt eraf en jawel, de dorpel was mooi rot. Waardeloos systeem trouwens, dat het water niet weg kan achter de sideskirt.

Resultaat:

[Image: IMG-20170626-WA0007_zpssflakkrh.jpeg]

Wordt morgen gelast. Heb een spuitbus op kleurcode besteld om het nog een beetje netjes te maken weer.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Mooi dat het straks weet gefixt is!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Ja stelt eigenlijk niet veel voor. Hij was vanaf buiten verrot. Heb alleen wel de strip weggeslepen (was grotendeels verrot) waar de sideskirt aan vast zat. Iemand een idee hoe ik de sideskirt nu weer kan vastzetten? Kitten?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Met de Bueno naar de Ardeche geweest. Was ongeveer 1100 km. Auto heeft zich goed gehouden. Bij 30+ graden in de file wordt de airco wel minder. Misschien komt dat ook omdat er wel veel lamellen kapot zijn van de condensor. En na 1000 km komt er ook behoorlijk wat hitte binnen via de middentunnel, waarschijnlijk van de uitlaat? Verder heeft ie in één week en 3000km geen krimp gegeven Smile Plaatjes:

[Image: 2natqux.jpg]

[Image: rqvq8gZ.jpg]
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Mooie foto's 39
Reply

Dankje Rob. Ik zag je in de Autoweek staan trouwens 34
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Klopt, was tijdens een meeting van het Autoweek-forum.
Reply

Achterbanden vervangen (Fulda)
Veerpootlagers + dempers voor vervangen (Nipparts)
Startmotor vervangen

In totaal €600,- lichter, maarja. Soms moet je wat 34 Hij kan er in elk geval weer even tegen.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Na 23 jaar dan toch een mooie mijlpaal gehaald.

[Image: 406b09a6-fbf4-454e-85h7k2k.jpg]
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Inmiddels de bezitter van iets anders (hoewel ik de Baleno ook nog steeds heb):

[Image: wu3lbbcq1x3.jpg]

De laatste 'echte' Nissan. 2.0 met 140 pk en automatische airco. Groter, degelijker en vooral veeeeel stiller dan de Baleno. Echt een heerlijke auto.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Voor ik mijn Baleno kocht, heb ik een proefrit gemaakt in precies dezelfde kleur en ook een 2.0. Reed prima, helaas viel de motor uit, het is dat ik een jumpstarter had want accu was minder. Toen ik terugkwam bij de garage waren ze zo ongeïnteresseerd dat ik de sleutel aan de balie af heb gegeven en ben weggegaan. Ze vroegen er toen 8300 euro voor was in 2009. Heel ruim,degelijker dan een Baleno.Ik heb absoluut geen spijt van dat ik de Baleno heb gekocht.Deze heeft toch ook een distributie ketting?Graag meer foto's!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.