Trotse bezitter van Baleno 1.8 wagon GTX
Ff de sloperijen af voor een mooie mat? Kost je wat werk maar als je het graag wil....
Reply

Op de sloop ook weinig kans dat je een knappe mat vindt. Die van mijn Swift is ook redelijk lelijk. Pluist als een idioot met veel van die lelijke plukken. Die ff wegknippen / snijden en met een of twee bussen bekledingreiniger van de Action (1.79 per bus) kom je ook een heel eind.

Nog een tipje. Leg je voedingkabel voor je versterker in de kabelgoot ipv over de dwarsbalken. Daar ligt hij veiliger. Wink
Geen Suzuki meer.
Reply

ah de bekende plekken, vergeet niet dat die gaten eigenlijk drainagegaten zijn voor t water dat binnen komt. als je niet oplet (of de oorzaak vindt) is je vloerkleedje binnen de kortste keren kletsnat, omdat t water niet meer weg kan!
Reply

Mijn mat gaat op zich wel, zit alleen bij de hakken van de bestuurder een gaatje.

Voedingskabel van de versterker ligt daar nu zo, omdat alles eruit is. Normaal ligt 'ie bij de rest v.d. kabels achter het plastic.

Ja zag het gaatje zitten aan de linkerkant achterin. Vind het een vreemd idee om die open te laten. Komt toch geheid water naar binnen?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Gewoon lekker dichtlassen, anders komt het idd aan die kant naar binnen.

Gewoon een mattensetje erin en dan hoef je niks aan het tapijt te doen. Die van de action zijn wel zijn, die glijden niet zo weg en kosten 7 of 8 euro.
Geen Suzuki meer.
Reply

Ik heb een goede, originele mattenset van Suzuki Biggrin

Dit gaat er gebeuren:

Roest ruim uitslijpen
Nieuwe stukken tussen lassen
Zinkspray binnen en buitenkant
Lak (zwart ofzo) binnen en buitenkant
Tectyl buitenkant
Bitumen matten plaatsen over hele bodem binnenkant (ontdreunen)
Schuimmat plaatsen (1 cm dik) over hele bodem binnenkant (dempen)
Mat
Vloermatten

Hopen dat ik daarna nog een jaar of 3 misschien 4 ermee kan rijden en dan is ie wel op. Dan staat 'ie waarschijnlijk ook een aardig eind richting de 3 ton. Nu bijna 2.

Het zal wel weer te optimistisch zijn haha
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Ik zou t idd ook gewoon dichtmaken. Daarna even met de tuinslang op de voorruit of parafaan zetten. En dan ff met je hoofd onder je dashbord naar de hoeken van de carrosserie kijken of er geen water binnen komt. Dit is niet altijd even makkelijk te zien. Bij mij kwam t daar binnen ter hoogte van de knipperlichten. Oftewel achter je schermpjes Wink

Bij mij leek t in eerste instantie op een stukkie oppervlakte roest, maar na wat prikken met een schroevendraaier bleek t aardig lek..
[Image: 28l85qc.jpg]
Reply

(23-10-2015, 14:04)Nothingmatters Wrote: Ik heb een goede, originele mattenset van Suzuki Biggrin

Dit gaat er gebeuren:

Roest ruim uitslijpen
Nieuwe stukken tussen lassen
Zinkspray binnen en buitenkant
Lak (zwart ofzo) binnen en buitenkant
Tectyl buitenkant
Bitumen matten plaatsen over hele bodem binnenkant (ontdreunen)
Schuimmat plaatsen (1 cm dik) over hele bodem binnenkant (dempen)
Mat
Vloermatten

Hopen dat ik daarna nog een jaar of 3 misschien 4 ermee kan rijden en dan is ie wel op. Dan staat 'ie waarschijnlijk ook een aardig eind richting de 3 ton. Nu bijna 2.

Het zal wel weer te optimistisch zijn haha
kunnen we elkaar de hand geven .zoveel tijd en energie jij erin hebt gestoken ,heb ik er ook wel ingestoken .zelf heb ik de auto inmiddels 9 jaar en ga naar de 10 ,maar ik hoop dat de mijne ook nog 3 jaar kan .De mijne heeft inmiddels 180000 gelopen maar de 3 ton zal ik wel niet halen .Maar ook die van jouw ziet er strak uit .Ik weet nog dat ik me ook te pletter heb gezocht naar de aansluiting van het relais van de mistlampen Smile
Reply

Ja, ik heb ook uren liggen zoeken naar dat kreng. Uiteindelijk wel gevonden. Later trok 'ie m'n accu leeg, dus er weer uitgehaald. Voor de apk moesten mistlampen echter werken, dus de boel weer aangesloten. Toen werkte er maar 1 mistlamp v.d. 2. Lampje was wel goed. Toen was ik het zat en heb de mistlampen er maar uit gesloopt. Na de apk gaan ze er weer in, sluit ze alleen niet aan.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Goed bezig ! En de APK, al herkeurd?
Reply

Vrijdag wordt er gelast en meteen afgemeld.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Zaterdag en zondag druk bezig geweest de boel weer in elkaar te zetten. Ging erg voorspoedig, mag ook wel eens. Er is netjes gelast, daarna zinkspray, strijkkit, lak en buitenkant tectyl.

Daarna de bodem beplakt met bitumen:

[Image: IMG_20151107_155136306_zpsugyfyrab.jpg]

[Image: IMG_20151107_155146448_zpsc8nmylcx.jpg]

De isolatie van de mat was zo goed als weg, dus hier nieuw schuim op geplakt:

[Image: IMG_20151107_160456588_zps5altpnyn.jpg]

Vervolgens dat schuim ook nog over de bodem geplakt:

[Image: IMG_20151107_165106647_zpsznqj2232.jpg]

[Image: IMG_20151107_165115063_zpsustyduki.jpg]

Mat daar weer bovenop:

[Image: IMG_20151108_120736018_HDR_zpsz4vno1jm.jpg]

[Image: IMG_20151108_120747040_zps5a9zsnut.jpg]

Later alles weer in elkaar gezet, schoongemaakt. Resultaat: een veel stillere auto! Heeft echt geholpen. Een Lexus wordt het natuurlijk niet, maar het scheelt wel veel. Vanmiddag wordt 'ie afgemeld.

De camera van mijn telefoon is ook best bedroevend zie ik nuThumbsdown
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Ziet er netjes uit allemaal man!

Voldoet het aan je verwachtingen qua investering?
Reply

Lekker bezig geweest!
Reply

Het lassen was noodzakelijk, dus die investering is het sowieso waard. De isolatie heeft me aan materiaal €100,- gekost en een dag niet werken op zaterdag (ook €100,-).

Ben in ieder geval erg tevreden met de geluidsreductie! Scheelt echt teveel. Hoewel ik het verschil lastig kan schatten, aangezien ik al 2 weken zonder interieur rij en met gaten in de bodem Tongue Het is in elk geval een stuk stiller dan origineel in een Swift.

Baal alleen nog een beetje van de koppeling. Bij koppeling los begint (ik denk) het druklager te fluiten. Niet veel. Zowel bij stilstand als bij rijden. Als ik m'n voet laat rusten op de koppeling is het al weg. Heb de koppelingskabel strakker gedraaid, daarmee werd het erger. Toen een stuk losser. Dit hielp wel veel, maar nu grijpt de koppeling helemaal onderin al aan, best wel irritant. Als ik de koppeling niet heel erg diep in druk (met de punt van m'n voet) koppelt 'ie niet helemaal en schakelt 'ie dus kut. Zo is er altijd wat haha. Hij fluit nog wel soms heel iets trouwens, maar losser kan ik hem dus niet zetten.

Iemand een idee toevallig?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Waarom heb je die niet gelijk vervangen bij t wisselen van de bak!?

Iig lekker bezig, mag ik vragen waar je je isolatie materiaal vandaan hebt?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Koppeling is compleet nieuw...da's ook het vervelende.
Uhm, bitumen via hier: https://www.fiat500ricambi.nl/fiat500/Interieur/DI1170 maar kan ook via Conrad of wat anders.

Schuim via: http://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/?gc...oCxFvw_wcB

Heb 1 cm dik gedaan. Ook heb ik daar de lijm meebesteld, geweldig spul voor stof e.d.!
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

(10-11-2015, 09:47)Nothingmatters Wrote: Koppeling is compleet nieuw...da's ook het vervelende.
Uhm, bitumen via hier: https://www.fiat500ricambi.nl/fiat500/Interieur/DI1170 maar kan ook via Conrad of wat anders.

Schuim via: http://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/?gc...oCxFvw_wcB

Heb 1 cm dik gedaan. Ook heb ik daar de lijm meebesteld, geweldig spul voor stof e.d.!
jammer dat ik niet mee heb gelezen.Bij de gamma 14 euro voor beide kanten inclusief een onderkant die (goed) plakt of 11 euro maar dan zonder een onderkant die plakt https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-g.../p/B439023 stukken goedkoper als die 100 euro en werkt perfect ook de kofferbak mee gedaan
Reply

Is natuurlijk wel wat anders. Dat is alleen maar schuim, dat ontdreund niet. Had overigens voor mij wel volstaan, maarja, weet alles van tevoren maar eens Tongue
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

(15-11-2015, 13:29)Nothingmatters Wrote: Is natuurlijk wel wat anders. Dat is alleen maar schuim, dat ontdreund niet. Had overigens voor mij wel volstaan, maarja, weet alles van tevoren maar eens Tongue

nee hoor, lijkt zo misschien op plaatje maar is toch echt wel iets meer als schuim ,en werkt echt geluiddempend .Heb het zelf ook gebruikt met uitstekende geluidsreductie en stevig genoeg .
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.