Trotse bezitter van Baleno 1.8 wagon GTX
Jep dat klopt, of je past je veerpootbrug aan Tongue
Reply

Klopt, maar dat is niet zo'n puntWink
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Gewoon een stuk uit de luchthuis halen zodat hij past of iets meer?
Want met hoge toeren kantelt het blok nog iets toch?
En als je een stuk uit haal dan zuigt hij warme lucht aan?
Reply

Ik bedoelde eingelijk gti bak met mijn eigen 5e versnelling...

Luchtfilter bestaat uit dubbele wand, dus de buitenste heb ik eraf geslepen. Het blok komt inderdaad soms tegen de brug, heb er een stuk rubber tussen gedaan voor het lawaai. Hij zuigt geen lucht aan, het filter is gewoon helemaal dicht...
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Ahh dankje voor je info!!
Reply

Hatsjoe zeg wat een stof.

Geen geld = geen updates. Wel verse APK, en dat zonder gebreken èn in één keer. Kijk, zo 'heurt het eigenlijk'. Ook daarom rijden wel Japans. Kilometerstand staat op een bescheiden 175.000. Maand geleden is de distributieriem vervangen. Deze zat er 80.000 km en 11(!) jaar op, dus dat mocht wel een keer.

Direct na de APK nieuwe accu gekocht en nieuwe multiriemen. Volgende week worden rubbers achteras vervangen, want het bonkt vanuit het achteronder.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Inmiddels na twee pogingen een versnellingsbak uit een 1.0 eronder. Rijdt veel beter!
Tevens erachter gekomen dat er e.e.a verrot is. Te beginnen bij een ijzeren koelbuis. Deze maar meteen vervangen door een shiny nieuw exemplaar:

[Image: IMG_20150930_172130353_zpsghynznos.jpg]

Verder ook een aantal gaten in de bodem en dorpel gevonden. Binnenkort binnenkant strippen en aan het lassen. Het valt nu nog mee, hoe langer ik wacht hoe meer werk het wordt ben ik bang..
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Goede updates!
Leuk, want ik was net aan het kijken naar een van je eerste posts. Daar staan wat foto's van de bodem die getectyleerd is. Als je nu terug kijkt, heeft het dan veel geholpen? En die gaten in de bodem en dorpel waar je het over hebt, heeft de tectyl daar niet goed gewerkt? Of heb je daar een stukje overgeslagen?
Reply

Lekker bezig.

Er zitten een paar plekjes bij de 5-drs waar vuil en vocht ophoopt, daar houd je het eigenlijk niet tegen. Verder ontstaat de roest vaak van binnenuit, dus dat moet ook zijn bijgehouden voor goede roestpreventie. En daarvoor moet je halve interieur eruit, dus dat gebeurt niet of nauwelijks.
Geen Suzuki meer.
Reply

Weet niet precies waarom het 'alweer' roest. Tectyl houdt natuurlijk ook een hoop vocht vast. En de dorpels vol laten lopen met ML heeft natuurlijk niet zoveel zin als er een gat in zit en het eruit loopt.

Denk dat je met een Swift de roest nooit echt goed voor blijft. Ga in elk geval weer een poging doen. Interieur haal ik eruit. Niet zo gek veel werk toch? Achterbank eruit, stoelen eruit, middenconsole eruit en mat eruit? Dan kijken hoe het ervoor staat. Zal wel een paar foto's maken tegen die tijd. Mij neef kan goed lassen, dus die zal ik eens vragen binnenkort.

Probleem is alleen dat ik de auto elke dag nodig heb i.v.m. stage 34
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Die bestuurdersstoel is maar max 5 minuten monteren, de rest heb je niet nodig om te kunnen rijden Idea
Reply

Klopt. Vandaag mijn neef gesproken. Hij wil er binnenkort wel mee aan het werk. Begin ik gewoon vast met langzaam alles eruit te halen. Wat je zegt, met alleen stoel kom ik wel naar stage 34

Ben wel een beetje huiverig voor wat ik ga aantreffen haha.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Oh ik kan je wel vertellen wat je aan gaat treffen hoor 42

Trek voor de gein ook eens je voorschermen eraf. Daarachter zie je die mooie balken die de klap enigzins horen op te vangen bij een aanrijding, naja voor hoeverre gatenkaas een klap op kan vangen ;p
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Kijk voor de lol maar eens in de topics van mij en Mitch, dan kun je je er iets bij inbeelden.
Je kunt ook vanaf de onderkant kijken of je al je isolatie kunt zien.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Ik heb mijn voorschermen er al eens af gehad... was niet veel te zien. Bodem is denk ik wel slechter dan ik denk (hoop).
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Ik duim voor je dat het mee valt!
Wel even laten weten hoe en wat hè Wink
Reply

Toch is er best wat van te maken:
[Image: file.php?id=44842&t=1]

[Image: file.php?id=44841&t=1]
Reply

Het is mijn daily he:p
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Ok, dit is de schade:

[Image: IMG_20151009_161752945_zpsmch3iflh.jpg]

[Image: IMG_20151009_161832959_zpsc1wyoxlk.jpg]

[Image: IMG_20151009_161845242_zpsbb0kvp9v.jpg]

[Image: IMG_20151009_161853372_zpsguajlhrf.jpg]

[Image: IMG_20151009_161922014_zpsmu9zt2nq.jpg]

[Image: IMG_20151009_161956170_zpsqav8bfe5.jpg]

Het kon slechter denk ikSmile Binnenkort stukken eruit slijpen en nieuwe inlassen. Binnen- en buitenkant met zinkspray. Buitenkant daarna met tectyl. Lijkt me voldoende voor de komende paar jaar?

Verder wil ik de bodem ook isoleren. Of in ieder geval, demping aanbrengen. Het huidige materiaal is helemaal kapot en op. Iemand tips?

http://www.easy-geluidsisolatie.nl/easym...laten.html dit een idee?

Tevens wil ik ook graag een nieuwe mat erin. De huidige is eigenlijk niet veel soeps meer. Bij de dealer te krijgen? Duur?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

APK afgekeurd, 1x raden waarop haha.

Heb trouwens 'gewoon' bitumen gekocht en schuimmatten. Dit gaat er later weer in als hij dicht is.

Oja, nieuwe mat bij de dealer is 275 piek. Ik gooi m'n oude er wel weer in 34
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.