Trotse bezitter van Baleno 1.8 wagon GTX
Deze heeft ook een ketting inderdaad.

Auto voelt alleen niet veel sneller aan dan de Baleno, ondanks z'n 140 pk en iets kortere versnellingen. Het ding weegt dan ook ruim 300kg meer haha. Verbruik is wel weer beter...

Heb na aanschaf meteen de sideskirts eraf laten halen (voelde al dat ze vol zand zaten). Ook hier een paar gaatjes in de buitendorpel (zelfde als bij de Baleno). Meteen nieuwe overzet-dorpel in laten lassen, netjes laten spuiten en de sideskirts er weer op. Als het goed is kan de dorpel er nu nogmaals 18 jaar tegenaan:
[Image: tdxlr7fq2xggs.jpg]

[Image: yph9wvxs6w.jpg]
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Die waar ik een proefrit mee maakte had nog de vorige grille, het feit dat de garage geen enkel initiatief toonde noch vroeg wat ik ervan vond, en je de weg opsturen met kapotte accu is gewoon idioot. Dus ik had zoiets van, wat als er werkelijk iets mis mee is, hoe ga je er dan mee om. 300 kg meer is duurder in wegenbelasting. Verbruik van de Baleno is beter begrijp ik?Hoeveel heeft de Nissan gelopen, wat heb je ervoor betaald of is dat een geheim?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Ik had hetzelfde gehad ja. Graag of helemaal niet denk ik dan.

Ja ik betaal bijna het dubbele aan wegenbelasting haha. Maarja, zijn allemaal zakelijke kosten dus niet zo'n ramp.

Nee de Nissan is zuiniger. Op lange afstand 1:14,9. Iets wat ik met de Baleno nog nooit heb gehaald. Daar haalde ik met geen mogelijkheid 1:14 mee. Stadsverkeer zit allebei rond de 1:11.

Ik heb 'm gekocht voor €900,-. Vervolgens 4 nieuwe banden (stond op winterbanden), nieuwe buitendorpels, paar lampjes in dashboard vervangen, nieuwe accu. Nog paar kleine dingetjes.

Al met al €1500,- verder, maar nu wel een auto die niet ver afstaat van hoe 'ie ooit uit de showroom is gekomen.

Ik heb nog 2 Sachts veerpootlagers voorzijde en een Bosch Lambda-sonde voor een 1.8 Baleno. Mag je hebben voor €7,- (verzendkosten). Als je belang bij hebt, doe maar even een PM.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Houd ze vast,stuur je van de week een pb, spreken we een en ander af! Heel veel plezier met je Nissan, nog uit d e tijd dat Renault er een puinhoop van maakte.

Vind het nog steeds een leuke bak om te zien als station, heel ruim ook. Tegenwoordig lijkt het heel wat maar dak loopt af, waardoor je toch in de knel komt.

Vreemde is dat ik met de Baleno op snelweg als ik 100 km aanhoud, dan rijdt die gewoon 5,6 liter , heb een HUD erin gezet zie je verbruik. Niet verkeerd overigens. In de stad idd 1 op 9 Biggrin
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.