k
Bb
Reply

Goed bezig pik, ik kan je alleen geen tegenstand bieden.. maar dat komt nog wel.. succes zondag..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Bb
Reply

Als je dat doet i.c.m. een elektrische waterpomp, en een of 2 ventilators erop kan dat heel goed. Zeer veel gebruikte combinatie in de cross.
Reply

Gave foto's! Sowieso heel mooi project, erg geslaagd 39

Scheelt het nou echt veel qua grip/wegligging met die A049's, ten opzichte van straatbandjes?
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

Bb
Reply

De koeler kun je met wat beugels ophangen aan je rolkooi, zo ook je koelvloeistofreservoir. Vanwege het langere leidingwerk heb je waarschijnlijk meer drukval waardoor de standaard pomp te kort kan schieten. Kwestie van proberen.
Reply

Je Kan de koeler achterin bouwen.. maar je hebt voorin genoeg ruimte, dus waarom?
In de cross hebben ze dat ding vooral achterin staan omdat ze vaak schade rijden.. dus das geen vergelijking

Voordelen:
-gewichtsverhouding
-mits goed uitgevoerd goede koeling
-je kunt een hele grote koeler kwijt
-makkelijk sleutelen onder de kap
-
-
Nadelen:
-extra componenten
-langer traject
-meer hitte in je auto
-hoop aanpassingen aan je chassis voor luchtstroom
-je auto wordt minder bruikbaar voor op straat door bovenstaande redenen.
-
-

Vul maar aan
(16-10-2013, 21:59)robin_swiftsensation Wrote: De koeler kun je met wat beugels ophangen aan je rolkooi, zo ook je koelvloeistofreservoir. Vanwege het langere leidingwerk heb je waarschijnlijk meer drukval waardoor de standaard pomp te kort kan schieten. Kwestie van proberen.

Goed plan om je drukvat in je rijderscompartiment te hangen.. er gaat niets boven rondsproeiende kokendhete koelvloeistof als het warm wordt..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Langere leidingen geven al snel problemen met de flow. Het is uit te rekenen wat de drukval zal zijn maar da's niet interessant.

Je stookt weg in de auto als het goed gaat, gaat het mis dan klapt zoals Jan aangeeft de hete vloeistof om je oren.
Ik geef je dan 5 -10 seconden voordat je niets meer ziet door de stoom en ademhalen ook lastig wordt daardoor.

Lekker voorin laten zitten en zorgen dat 'ie voldoende flow pakt. Ik meen me te herinneren dat een watergekoelde turbo vegelijkbare problemen gaf. Extra pomp over de turbo loste dat op. Topic van RV engineering meen ik..
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Perry heeft hetzelfde probleem als ik.. waarschijnlijk flow van de radiateur toe, waardoor ie koelvloeistof eruit spuugt.. waardoor ie warmloopt en nog meer koelvloeistof spuugt..

Maar das een kwestie van een beter flowende radiateur waarschijnlijk.. of een 'sterkere' dop.
Of misschien een electrische waterpomp om de flow te stabiliseren, want je pompsnelheid fluctueert natuurlijk heel erg op het circuit. .
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Zoals The Force al aanstipt, je zal niet de eerste zijn waarbij je Turbo op de Swift zal fungeren als waterkoker door het ontbreken van voldoende flow, uiteraard ervan uitgaande dat jouw turbo ook watercooled is Wink

Daarnaast zijn er nog legio van mogelijkheden waardoor de cooltemp oploopt, het lijkt mij verstandiger om eerst maar even de oorzaak op te sporen. Als je direct je radiateur achterin gaat plaatsen is wel het erg rigoureus. Smile
Voor inspiratie kan je eventueel kijken bij de SVA Time-attack EVO, die heeft 2 joekels van NACA ducts in het dak voor wat frisse lucht voor de radiateur in de achterbak.

Je kan eventueel de volgende keer proberen om de koplamp te verwijderen zodat je een betere flow door je oliekoeler krijgt, al moet je even in het regelement van het event kijken of je een poly koplamp moet fabriceren of dat je zonder mag rijden.


Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

(16-10-2013, 23:16)Salto Wrote:
(16-10-2013, 21:59)robin_swiftsensation Wrote: De koeler kun je met wat beugels ophangen aan je rolkooi, zo ook je koelvloeistofreservoir. Vanwege het langere leidingwerk heb je waarschijnlijk meer drukval waardoor de standaard pomp te kort kan schieten. Kwestie van proberen.

Goed plan om je drukvat in je rijderscompartiment te hangen.. er gaat niets boven rondsproeiende kokendhete koelvloeistof als het warm wordt..

daarom bouwen ze er ook altijd nog een schild voor en erover.
Reply

Bb
Reply

Ik ben benieuwd man.. hou ons op de hoogte Wink
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Mooi project zo! En nette foto's!!
Reply

Bb
Reply

Vet Perry! Ben benieuwd
Reply

stikgek haha. ruig man
39



Reply

Knallen!!
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Zelfde als mij?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.