opknappen Swift Gti ''92
#41
(13-09-2013, 16:43)perzaak Wrote: jammer dat je hem wegdoet,
best veel energie in gestoken namelijk

wat wil je nu gaan rijden ?

heb nog een swiffert ernaast een rode, iets van audi a4 ofzoiets

gr
Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]

#42
hoezo hou je die gti niet en doe je die rooie weg ?

#43
oeh oeh... 37 mun ouwe weer te koop



nee laat toch maarTongue
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8

#44
(13-09-2013, 19:25)Spawn Wrote: oeh oeh... 37 mun ouwe weer te koop



nee laat toch maarTongue

hahah je mag m terug adopteren tegen een prijske :p
Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]

#45
had hem zoals jullie gezien hebben een tijdje tekoop gezet,
werd echt helemaal maf gebelt door mensen die met 200 euro aankwame,
wel paar serieuze van 800-900 euro,
maar hoe aantrekkelijk dat ook was,heb ik hem van internet gehaald
even een tijdje nagedacht..
en tot het besluit gekomen;;
ik heb hem niet gekocht om weer te verkopen, ik zal hem opknappen met m'n pa en dat gaan we dus ook verder doen.

tot zover is hij z.g.a klaar voor LE APK!
voor de 3de keer haha

apk lijst:
te hoge co2 uitstoot (verholpen met kat)
dorpels rot, bodem rot, binnescherm rot (verholpen)
laswerk afgekeurd van ander, hadden we 150 voor betaald +apk goed (oplichting) (zelf verholpen door extra dagen vrij te nemen en te lassen)
remmen achter vast, rondom maar nieuwe blokjes, en alles los geslagen (telang stil gestaan)


aardige lijst, maar we zijn er, op naar de apk ..weer
Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]

#46
Heej Sander heel mooi dat je verder voor jou gti zorgt!!
39




#47
zo,vandaag helemaal klaar met die gti, met mn pa naar de apk gereden, ik erachter in een swift 1,3 gs ..stuk door het bos gereden, nou mn gti gaat lekker af hoor, kon m niet bijbene met de gs 16kleppert, nu hopen dat ie door de apk komt!! alles is goed voor zover we nu weten, kat eronder, en onderkant herlast, en netjes getektileerd.

kan niet wachten meer, vandaag mn stink scooter verkocht met dikke winst hihi ken dat weer in de swift geinvesteerd worden
Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]

#48
jahoor ,en weer afgekeurd, wat word ik die gti toch al zo zat!!!
weer co2 tehoog, zit standaart uitlaat onder, katalysator ertussen gezet...
linker koplamp geen beeld?!
bandenprofiel alle 4? banden zitte er net nieuw onder..
linker fuseehoes lek..
en nog wat kleine kut dingetjes.
ja nouja voel me puntje bij paaltje wel beetje opgelicht door elk apk station in de buurt,
het is elke keer weer wat anders.

staan op 't punt er een punt achter te zetten, en die gti strippen en er wat van bouwen want och och och wat een hoofdpijn die apk.

Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]

#49
-lambdasonde niet goed?
-ander koplampje op de sloop voor 20 euro
-uhhhh hoe kan dat?
-ook tientjeswerk

Klinkt als een paar uurtjes werk en dan is het goed?

#50
(22-10-2013, 15:01)robin_swiftsensation Wrote: -lambdasonde niet goed?
-ander koplampje op de sloop voor 20 euro
-uhhhh hoe kan dat?
-ook tientjeswerk

Klinkt als een paar uurtjes werk en dan is het goed?

ja we gaan t denk nog ff proberen, maar was na elke apk paar uurtjes werk,haha zijn al heel wat uurtjes geworden uiteindelijk :p, 2 dagen gelast aan de bodem dorpels en binnekant,maar dat was in orde gelukkig is een keertje haha.


Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]

#51
Je kan een standaard apk checklist vinden op internet en zelf eens helemaal nalopen voordat je hem wegbrengt. Enige wat je thuis niet kan testen is je uitstoot. Doe ik ook elk jaar, dan kunnen ze me in elk geval geen oor aan naaien. Sowieso naar een apk keurstation gaan wat geen reparaties uitvoert en enkel keurt. Dan hebben ze er geen belang bij hem af te keuren.

#52
Misschien een tip voor de uitstoot, mijn oude GTi had (vraag me niet waarom) ook een verkeerde uitstoot, waarschijnlijk vanwege mijn stage 2 chip die erin zat. Originele chip terug gezet en de uitstoot was goed...

Verder sonde om ermee te stoppen, gewoon even die laatste paar puntjes afmaken joh!!
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Subaru Justy GX AWD '97 (in Rebuild)
Volkswagen Polo Steilheck '90 (For Sale)
Lexus IS200 '05 (Daily)

#53
Dat zou ook kunnen inderdaad Nick. Staat me namelijk iets van bij dat die stage2 chip de input vanuit de lambdasonde namelijk niet meer gebruikt

#54
dankjewel, ik ga morgen even bij de garage zelf wat dingen controleren,
zit er echt over met die uitstoot.
het is dat ie teveel uitstoot heeft op toeren
morgen even nakijken;
wat doet de uitstoot als;
- ik t luchtfilter eraf haalt.
- de lambdasensor afkoppelt
- er nieuwe bougies in draait

als dat het niet is, ga ik verder achter mn oor krabbelen met wat het kan zijn
chip is orgineel

en als die door de apk komt gaat hij de steunpootjes op en gaat werkelijk helemaal kaal,dan ga ik 't project beginnen.
- alles roestvrij, alles mooi in de lak, etc etc
- motorisch meer vermogen
noem maar op!

en weet iemand een redelijk goedkope verzekering? ik ben 18 jaar en woon in zuid-holland, ik heb gekeken op internet en dat kost me 1000,- per jaar :S ,dat moet veel goedkoper kunnen toch!?

Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]

#55
Www.Independer.nl die berekend de goedkoopste voor je Smile

Lambda sensor die foutieve waarden doorgaf was bij mij t probleem

#56
89 eu p/m :p godsamme zeg haha na 12 maanden is t duurder dan die hele auto
maar bedankt! kga m op mn ma dr naam zette of iets, word daar niet vrolijk van :p

morgen ff kijken met die lambda, zag in andere topic iets over een slangetje van de inlaat, van loshalen,dan loopt de motor kut maar is de uitstoot weinig, ff kijken of ik daar iets mee kan, anders doe ik het trucje van Spawn,ander slangetje op en een gaatje in maken, komt ie hopelijk wel door de apk op die manier,

word weer lekker aan puzzelen :p
Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]

#57
Jammer allemaal maar niet zomaar opgeven he! En oppassen dat je geen bekeuringen krijgt van de rdw omdat ie al te lang niet gekeurd is Wink
[Image: avatarpup.jpg]

#58
(22-10-2013, 23:46)Insane J Wrote: Jammer allemaal maar niet zomaar opgeven he! En oppassen dat je geen bekeuringen krijgt van de rdw omdat ie al te lang niet gekeurd is Wink

hij is geschorst :p
en zit te kijken voor iets anders,
golf mk1 en dan slammen die hap, dik en goedkoop kwa verzekering

Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]

#59
Wat ik even niet snap... Als hij geschorst is en na de apk ga je hem op pootjes zetten en een project beginnen. Waarom wil je er dan nog eerst apk op, waarom laat je hem niet lekker in de schorsing dan en geef je hem na het project een nieuwe apk?

#60
omdat het eigelijk de latere planning is met de auto, wil er eerst gewoon ff in rijden nog,maarja ik zie het na vandaag wel, kga zo ff werken eraan

Biggrin
Viva La Swift 39

[Image: suzuki_way_of_life.jpg]



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.