Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
vanaf zaterdag staat mn swift eindelijk aan de zaak,kan er lekker aan rommelen
op de brug zetten en verder inspecteren op roest en gaten,
benodige dingen die gedaan moete worden:
- nieuw uitlaat systeem met sportief einddempertje.
- nieuwe koplampen
- nieuwe motorkap
- nieuwe spatbord knipperlichten
- raamstijl uitdeuken,
- kleppen stellen ,hij tikt klein beetje
- nieuwe radio + geluids systeempje
- interieur vakjes enzo opnieuw spuiten
- op het dak laat de lak los,ff opnieuw spuiten
en ga zo maar door, allemaal kleine dingetjes maar moet wel gebeuren
zit eraan te denken mijn race strepen erop te maken, zoals mn cross swift toen:
ik ga wekelijks updaten wat ik heb gedaan!
Viva La Swift
Posts: 194
Threads: 3
Joined: Jun 2009
Auto: Swift GTTI
GTi heeft hydraulische klepstoters, die kun je dus niet stellen..
Gang is alles, remmen is angst.
Posts: 603
Threads: 5
Joined: Dec 2010
Auto: Suzuki Swift GTI/ Sedan
Kijken welke kleppenstotter kapot is en vervangen. De meeste GTi's rammelen de kleppen wel een beetje. Vooral als de motor koud is en met koud weer.
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Anders ombouwen naar mechanische klepstoters Dan raak je vanzelf gewend aan het gerammel.
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
14-12-2012, 16:04
(This post was last modified: 14-12-2012, 16:04 by Sandor850.)
ja moet nog even kijken hoe het zit
Viva La Swift
Posts: 271
Threads: 9
Joined: Jan 2010
Auto: Subaru Impreza 2.0 AWD GT
of 5W30 erin gooien zoals ik heb gedaan, tikken ze ook niet meer
Suzuki Swift Mk1 Automaat (bordeaux rood)
Suzuki Swift Mk1 GXI (Circuit bak) (bordeaux rood)
Posts: 159
Threads: 6
Joined: Sep 2009
Auto: Swift 1.300 GTi
Gewoon een keer ff goed warm rijden (lees 20minuten) en dan een stukje snelweg pakken.
Als ze dan nog goed hoorbaar zijn (lees harde tikken, dus geen tikkende injectoren) is het de moeite om verder te zoeken.
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Subaru Justy GX AWD '97 (in Rebuild)
Volkswagen Polo Steilheck '90 (For Sale)
Lexus IS200 '05 (Daily)
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
Viva La Swift
Posts: 740
Threads: 9
Joined: Dec 2004
Auto: Focus + RX-8
hij zag er ooit zo uit:
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
27-01-2013, 14:11
(This post was last modified: 27-01-2013, 14:20 by Sandor850.)
wauw echt mooi!
ik haal dat ding van mn motorkap en strepe ruk ik eraf, heb een remus demper, komt een hele nieuwe uitlaat onder vanaf spruit, over laten spuiten ,en mischien andere velgen want deze zijn niet naar mijn wens met parelmoer kleur,
wellicht iemand ruilen? haha
Viva La Swift
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
tot zover niet veel kunnen doen aan mn swiffert,
tot zover gedaan:
-nieuwe motorkap erop
- sebring einddemper gekregen
- hoederplank zonder gaten gekregen en erin gehange
-zijschermknipperlichtjes vervangen
-interieur vakjes deels vervangen, naar zwart.
- luchtinlaatslang gekocht van Steefk
- afgelopen zaterdag audio systeem gehaald, pioneer bluetooth usb ipod + 2x 260w boksen voor in de hoederplank, (zaterdag monteren)
- accu besteld (zaterdag ophalen + monteren)
- uitlaat vanaf kat tot eind nieuw besteld (zaterdag ophalen + monteren)
-----------------------------------------
next planning:
K&N powerfilter halen, + carterontluchtingsfilter ( zit niet op de inlaatslang van Steefk, dus zelf ff werkend maken)
- race strepen eraf peuteren
- dorpels lassen
het ging erom hem klaar te hebben voor ik m'n rijbewijs zou hebben, onze deadline is 27 juni (mijn viaardag) , en 11 april moet ik afrijden dus das vrij snel! beetje gang maken dus ,hoe eerder hoe beterrr
verder post ik dalijk ff wat foto's
Viva La Swift
Posts: 892
Threads: 15
Joined: Nov 2009
Auto: Golf IV
Waarom een powerfilter? Zou gewoon een vervangingsfilter van K&N in je standaard luchtfilterbox stoppen, werkt prima
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
Ja die zat er niet bij , en ik vind een powerfilter ook toffer eruit zien persoonlijk
Viva La Swift
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
02-03-2013, 19:36
(This post was last modified: 02-03-2013, 19:36 by Sandor850.)
vandaag weer wat gedaan,
-uitlaatje opgehaald en vervangen, was wel nodig.
-accu gehaald en vervangen
-radiootje ingebouwd ,boxen in hoederplank gemaakt
geluidje zonder uitlaat:
http://www.youtube.com/watch?v=bsiasT38enQ
Viva La Swift
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
03-03-2013, 16:43
(This post was last modified: 03-03-2013, 16:46 by Sandor850.)
zo dat was van gisteren
[/url]
was wel erg rot haha
[/url]
kniptang erdoorheen halen!
[/url]
--
[/url]
neussie op de grond
Viva La Swift
Posts: 458
Threads: 13
Joined: Jan 2010
Auto: Crx Del Sol
Ruimt altijd lekker op, die oude bekabeling eruit knippen! Komen meestal alleen maar storingen vanaf
Heb je nu weer een standaard GTI uitlaat eronder zitten?
-- Low and Slow --
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
(03-03-2013, 18:35)Lielaleuter Wrote: Ruimt altijd lekker op, die oude bekabeling eruit knippen! Komen meestal alleen maar storingen vanaf
Heb je nu weer een standaard GTI uitlaat eronder zitten?
jazeker ruimt echt op,
en ja op het moment wel, heb nog een sebring einddemper liggen maar heb gezien hoeduur een gti uitlaat is, vind ik het effe zonde om gelijk de slijptol erin te zetten,
gek doen kan altijd nog
Viva La Swift
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
Viva La Swift
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
afgelope zaterdag ff pendaaltjes aangebracht, stickert op dashboard en stofzuiger er door heen gehaald,
en ik ging paps opel vectra keuren, naja bleek van alles mis mee te zijn, te hoge CO2 en motor was ... afgetrapt , dus afgekeurd , toen besloten die opel naar de sloop te brengen, en daarna te kijken voor een andere auto.. werd dus een swift haha
leuk ding een GS uit 1999, airco ,abs en stuurbekrachtiging,
de swift gekte is aangeslagen nu,
mn zus rijd swift gl 1.0
ik heb anderhalve swift gti
mn vader rijd nu swift gs
Viva La Swift
Posts: 110
Threads: 6
Joined: Sep 2012
Auto: SSGTI '92
zo, tijdje gelede alweer..
tussentijd nog wat gedaan:
stickers eraf getrokken ,zo goed als gedaan nu,
voorkant eraf, moet allemaal ff recht getrokken worden!
sindskort helaas geen werk, heb ontslag genomen maar komt goed verder,
rijbewijs gehaald, maandag ff ophalen
hier wat foto's van de swift gti.
en nog aan een vriends zn swift geholpen:
binnenkort engine swap
tot zover mijn swift story!
Viva La Swift
|