Swift GTi 1993 Time Attack project
#1
Omdat ik door de Suzuki's die mee rijden / reden met Time Attack toch wel een beetje de kriebels kreeg, heb ik besloten om zelf ook een poging te gaan wagen. In dit topic wil ik de aanpassingen en vorderingen aan de auto bijhouden.

Het slachtoffer, Suzuki Swift GTi MK3 van 1993:
[Image: Foto-4XULLQWA-G.jpg]

Specs:
  • SuzukiRD 4-1 uitlaatspruitstuk
  • RVS katvervanger
  • RVS middendempervervanger
  • Sebring einddemper
  • 15" Drag DR9 LW velgen à 5.7 kg per stuk
Zal als ik tijd heb nog eens een paar plaatjes schieten, anders even in het topic van RickSwift kijken, daar komt de auto namelijk vandaan.

Plannen zijn er uiteraard genoeg, maar ik wil het graag stap voor stap aanpakken. In eerste instantie gewoon N/A wat circuitervaring opdoen, om vervolgens de turboset er op te bouwen en met meer vermogen te gaan rijden.

Bescheiden to-do lijstje voor de komende tijd:
  • Interieur strippen en zoveel mogelijk bitumen eruit halen ---> done!
  • Veerpootbrug achterkant en harness bar inbouwen ---> done!
  • QSP stuurtje met snap-off naaf
  • Kleppendeksel van een kleurtje voorzien
  • Roestschade bekijken en fixen
  • Achterste motorsteun vervangen voor polyurethane versie, komt het schakelen ten goede
  • Staalgevlochten remleidingen plaatsen, remmerij nakijken en waar nodig seals en dergelijke vervangen, remvloeistof verversen
  • Dikkere Whiteline swaybar aan de achterzijde
  • Alle onderstelrubbers vervangen voor polyurethane rubbers
  • Spoorstangen achterzijde vervangen voor een setje massieve verstelbare
  • Schokdempers vervangen voor een setje nieuwe Koni's met verlagingsveren en Cusco camberplates aan de voorzijde
  • Overige rubbers (stuurinrichting) checken en waar nodig vervangen voor een setje verse rubbers
  • Aluminium radiauteur plaatsen
  • Setje Samco slangen plaatsen en koelvloeistof verversen
  • Lichter vliegwiel monteren
  • Olie catchcan monteren
  • Sleepogen monteren
  • Olietemperatuur-, oliedruk- en watertemperatuurmeter plaatsen
  • Adaptronic installeren
  • Tegelijkertijd wideband lambda en AFR meter van AEM installeren
  • Rolkooi laten inbouwen
  • Vaste kuipstoel (laten) inbouwen

Ik zal vast nog wel wat vergeten, maar dat komt nog wel. Als de meeste punten van het bovenstaande lijstje zijn geregeld kan ik op het gemak een turboblokje gaan opbouwen en een aantal andere dingen uitvoeren/afmaken.
Reply

#2
Heey Stefan!

Mooi man dat je het ook gaat proberen! Ben benieuwd hoever je het gaat halen Smile.
komen in iedergeval leuke update's als ik het zo lees.
Heb je al een meterhouder en metertjes? Ik heb nog 1 liggen met wat metertjes (weet zo niet welke uit me hoofd)
Die heb ik een keer hier overgenomen van iemand maar doe er niks mee..
Dus die mag eventueel weg, mocht je intresse hebben Smile.

Verder wens ik je veel succes en ga ik dit zeker volgen Biggrin
Suzuki Swift Mk1 Automaat (bordeaux rood)
Suzuki Swift Mk1 GXI (Circuit bak) (bordeaux rood)
Reply

#3
Origineel hoor, nog een time-attacker. Heb je niet wat aan mijn rolkooi? Of is die te klein?
Reply

#4
@Wilco: dankje, ben ik zelf ook benieuwd naar! Leuke updates gaan als het goed is zeker komen, waarschijnlijk nog wel meer dan hier staan maar dat hou ik nog even voor mezelfWink Ik heb drie meterhouders en een stuk of acht meters, zit wel goed denk ik, maar toch bedankt 34

@Pauluzz: ik twijfel, stuur je zo wel een PB'tje!
Reply

#5
Goed bezig man.. ik ben benieuwd naar volgend jaar!
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#6
Me to, ga m'n best doen om maart te halen! Geen grote haast trouwens, want ik doe het liever goed dan dat ik het ga afraffelenSmile
Reply

#7
Mooie plannen kerel. Succes met prepareren! Mis alleen nog een puntje volgens mij. Suzisport lippen setje + arches monteren :p
Reply

#8
Joepieeee m'n sletje word gebruikt als tijd-aanvaller!
Ga ik zeker volgen 39
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#9
@Robin: ben ik nog niet over uit, zou t zonde vinden om die lippen aan gort te rijden!

Afgelopen maandag bij Jan een paar spulletjes meegenomen:[Image: Foto-BYV6DNVR-G.jpg]
Staalgevlochten remleidingen, motorsteun met polyurethane bus en een AEM AFR meter en wideband lambdasonde.

Vanavond ook weer even bezig geweest (het was al donker, dus misschien niet goed te zien). De achterbank is er uit, de achterste veerpootbrug en de harness bar zijn er in gegaan, samen met een setje andere gordels.
[Image: Foto-7LU3JPTQ-G.jpg]
[Image: Foto-CGGMJHCA-G.jpg]

Trouwens ook nog even het vloerkleedje opgetild, daaronder zat (surprise34) roest!
Reply

#10
Als er roest zit is het al balen, maar als er geen roest meer zit is het nog erger! :p
Reply

#11
Hoppa. Het begin is er..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#12
Hopla, je bent al aardig op dreef, altijd leuk zo'n projectje en een sexy motorkap!
Let trouwens wel even op als je verse rubbertjes gaat bestellen dat je die met extra caster koopt!
En die achterste swaybar is een van de beste upgrades die je kan kopen, bij me laatste Swift had ik de bestelling al geplaatst voordat ik die auto had opgepikt Smile
Succes !
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#13
Roest...? shit had ik niet verwacht...
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#14
Bedankt herenSmile

@WireWess: ik ben benieuwd wat die paar millimeter meer aan dikte van de swaybar gaat opleveren! De bussen met extra caster wil ik inderdaad gaan bestellen, heb al even zitten zoeken. Twijfel nu nog om de rubbers van Whiteline te nemen, of van SuperPro (ES-International).

Ook vanmiddag weer even bezig geweest, 20.000 kilo aan audiokabels en rotzooi voor centrale deurvergrendeling eruit gehaald:
[Image: Foto-PEYP7Q6O-G.jpg]

En even de laatste panelen eruit gehaald, achterkant is nu op de bitumen na leeg:
[Image: Foto-AIZOHZTI-G.jpg]
Reply

#15
Whoehaha ja dr lag een beste hoop kabels in Tongue
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#16
Gisteren een stukje meegereden.
Voelt al een stuk anders aan dan toen Rick ermee reed.

Lees meer herrie.

Succes met shoppen en opknappen Stefan.

En ja die 2 mm dikkere achter swaybar merk je zeker.
X-tje proberen?

Ave Walter
Reply

#17
Waar heb je die Harness bar weg?
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#18
@Baby-Face, Die zat in de oude Justy van Xshield Smile

@SteefK, Goed bezig, begint er al op te lijken Biggrin
Suzuki Swift Mk1 Automaat (bordeaux rood)
Suzuki Swift Mk1 GXI (Circuit bak) (bordeaux rood)
Reply

#19
@Baby-Face: harness bar komt zoals Wilco zegt inderdaad uit de Justy en is van BMR Racing, waar die vandaan komt zou ik niet weten...

@Walter: behoorlijk meer herrie, je merkt echt dat de achterbank en de panelen weg zijn:p En ik kom graag even jouw MK2 met dikkere swaybar proberen!

Owja nog een update, ook voor mij komt er als het goed is binnenkort een aluminium radiateur binnen, samen met Jan gekocht. Kunnen daarna gelijk de Samco's er in.
Reply

#20
Thanks, ziet er wel nice uit namelijk!
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.