Omdat ik door de Suzuki's die mee rijden / reden met Time Attack toch wel een beetje de kriebels kreeg, heb ik besloten om zelf ook een poging te gaan wagen. In dit topic wil ik de aanpassingen en vorderingen aan de auto bijhouden.
Het slachtoffer, Suzuki Swift GTi MK3 van 1993:
Specs:
Plannen zijn er uiteraard genoeg, maar ik wil het graag stap voor stap aanpakken. In eerste instantie gewoon N/A wat circuitervaring opdoen, om vervolgens de turboset er op te bouwen en met meer vermogen te gaan rijden.
Bescheiden to-do lijstje voor de komende tijd:
Ik zal vast nog wel wat vergeten, maar dat komt nog wel. Als de meeste punten van het bovenstaande lijstje zijn geregeld kan ik op het gemak een turboblokje gaan opbouwen en een aantal andere dingen uitvoeren/afmaken.
Het slachtoffer, Suzuki Swift GTi MK3 van 1993:
Specs:
- SuzukiRD 4-1 uitlaatspruitstuk
- RVS katvervanger
- RVS middendempervervanger
- Sebring einddemper
- 15" Drag DR9 LW velgen à 5.7 kg per stuk
Plannen zijn er uiteraard genoeg, maar ik wil het graag stap voor stap aanpakken. In eerste instantie gewoon N/A wat circuitervaring opdoen, om vervolgens de turboset er op te bouwen en met meer vermogen te gaan rijden.
Bescheiden to-do lijstje voor de komende tijd:
- Interieur strippen en zoveel mogelijk bitumen eruit halen ---> done!
- Veerpootbrug achterkant en harness bar inbouwen ---> done!
- QSP stuurtje met snap-off naaf
- Kleppendeksel van een kleurtje voorzien
- Roestschade bekijken en fixen
- Achterste motorsteun vervangen voor polyurethane versie, komt het schakelen ten goede
- Staalgevlochten remleidingen plaatsen, remmerij nakijken en waar nodig seals en dergelijke vervangen, remvloeistof verversen
- Dikkere Whiteline swaybar aan de achterzijde
- Alle onderstelrubbers vervangen voor polyurethane rubbers
- Spoorstangen achterzijde vervangen voor een setje massieve verstelbare
- Schokdempers vervangen voor een setje nieuwe Koni's met verlagingsveren en Cusco camberplates aan de voorzijde
- Overige rubbers (stuurinrichting) checken en waar nodig vervangen voor een setje verse rubbers
- Aluminium radiauteur plaatsen
- Setje Samco slangen plaatsen en koelvloeistof verversen
- Lichter vliegwiel monteren
- Olie catchcan monteren
- Sleepogen monteren
- Olietemperatuur-, oliedruk- en watertemperatuurmeter plaatsen
- Adaptronic installeren
- Tegelijkertijd wideband lambda en AFR meter van AEM installeren
- Rolkooi laten inbouwen
- Vaste kuipstoel (laten) inbouwen
Ik zal vast nog wel wat vergeten, maar dat komt nog wel. Als de meeste punten van het bovenstaande lijstje zijn geregeld kan ik op het gemak een turboblokje gaan opbouwen en een aantal andere dingen uitvoeren/afmaken.