Hoe het beste en makkelijkste tweeters in te bouwen???
#1
Hallo,

Ik ben pas geleden bezig geweest met het opkrikken van de audio in m'n swiftje....

heb een degelijke pioneer radio, twee flinke kickers, twee pioneers op m'n hoedenplank(MDF), twee versterkers.... Alleen mis ik het geluid vóór in de auto.

Nou heb ik een compo-set gekocht van de merk axton... Weet niet of ik dit goed heb gedaan, neem aan van wel als de de verkoper zegt dat de prijs/kwaliteit verhouding goed zit(misschien wel onzin).

Het is de bedoeling dat ik de speaker gewoon onderin de dashboard inbouw waar ze normaal gesproken origineel zitten... was bij mij dus niet het geval maar goed...

Alleen is nu de vraag hoe en waar ik de tweeters ga plaatsen... ik heb namelijk geen flauw idee hoe ze doorgetrokken krijg naar boven op m'n dashboard...

Als er iemand is die een idee heeft of een advies hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken hoor ik het graag.... kan het namelijk wel gebruiken =P!!!
Reply

#2
Waar wil je de tweeters inbouwen? In je A stijlen of in je deuren?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#3
Inderdaad, in de deurpanelen of in de a-stijlen is ook een optie. Wat ook nog kan is in de plastic driehoek die zegmaar aan de achterkant van je zijspiegel zit.

Wil je perse gemakkelijk tweeters in je dashboard bouwen, vlak tegen de ruit aan zitten plastic vierkante kapjes waar je een tweeter op vast kunt schroeven, gaatje maken onder het kapje en draadje doortrekken...
Reply

#4
Maar dan maak je wel je dashboard kapot. Passen die tweeters niet in een stijlhouder ofzo.
Dat zou de mooiste oplossing zijn. Draadjes ... door je luchtroostertje trekken verder ja.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#5
Waarom maak je dan je dashboard kapot? Zijn die vierkante kapjes (die je dus los kunt halen) op je dashboard, tegen je voorruit aan. Die kun je uit elke sloop Swift halenWink
Reply

#6
Oh zitten die niet vast? :o
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#7
Nee, de bevestigingsbouten van je dashboard zitten er onder verstoptWink En onder het kapje ook genoeg ruimte om een gaatje voor een tweeterkabel te maken.
Reply

#8
(27-09-2012, 21:51)Jordi532 Wrote: Waar wil je de tweeters inbouwen? In je A stijlen of in je deuren?

als eerste, Bedankt voor je reactie!!!

alleen snap ik nog niet helemaal wat je bedoelt met 'a-stijlen'... ik wil ze niet in m'n deuren plaatsen.

Ik had eigenlijk meer het idee om ze zo vermogelijk links en rechts te plaatsen tegen m'n ruit... als dit te moeilijk zou worden misschien nog achter de paneel, links en rechts tegen de deuren aan, te trekken zodat de tweeters hier boven uitsteken..
(27-09-2012, 22:19)SteefK Wrote: Inderdaad, in de deurpanelen of in de a-stijlen is ook een optie. Wat ook nog kan is in de plastic driehoek die zegmaar aan de achterkant van je zijspiegel zit.

Wil je perse gemakkelijk tweeters in je dashboard bouwen, vlak tegen de ruit aan zitten plastic vierkante kapjes waar je een tweeter op vast kunt schroeven, gaatje maken onder het kapje en draadje doortrekken...

Wat betreft de plastic vierkantjes.... dat lijkt wel een goeie... ik zal er eens naar kijken als ik niet hoef te werken vandaag... alleen lijkt me dit nogal storend als je naar de weg kijkt... niet dat tweeters groot zijn ofzo =P maar het zit toch wel nogal in je zicht.... maar ik zal het even uitproberen dooor ze daar even te plaatsen (zonder te boren of wat dan ook) en kijken of t wat wordt.... in ieder geval bedankt!!!

Hoe kan ik foto's plaatsen op de forum?? dan kan ik het resultaat laten zien Biggrin

Reply

#9
zelf weinig verdiept in audio maar axton was/is prijskwaliteit goed ja. Mijn broertje had er alles van. 1000 euro wat hem anders 3 dubbele kostte . kwa zuiverheid niet zo goed als de besten maar speelde snoeiharde (beuk) muziek
Reply

#10
(28-09-2012, 07:52)Tomswiftswiftswift Wrote: zelf weinig verdiept in audio maar axton was/is prijskwaliteit goed ja. Mijn broertje had er alles van. 1000 euro wat hem anders 3 dubbele kostte . kwa zuiverheid niet zo goed als de besten maar speelde snoeiharde (beuk) muziek

dat is mooi!! kan de winkelier wel vragen hoe het klinkt maar jah die kan het zo mooi maken met alle toeters en bellen eraan.... Bedankt voor je reactieWink
Reply

#11
A stijlen zijn die stijlen tussen je deuren en je voorruit.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#12
Als je ze in de a-stijlen of het kapje bij de spiegel doet kun je ze niet verzinken. Dan zitten ze er dus echt bovenop. Heb ze zelf in de deurpanelen gedaan tussen de klink en het dashboard in. Daar is net genoeg ruimte om ze helemaal te laten verzinken in het plastic.
Reply

#13
Ik had mijn tweeters ook in de spiegelkapjes. Let wel op, positioneer deze met de deuren dicht!! Ik had ze eerst gemonteerd, toen gooide ik de deur dicht en dat ging niet meer 34
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.