Tom's Suzuki pagina (foto 24-01-21))
MK3Gti:
Vandaag klusje "nieuwe gasdempers monteren achterklep" afgerond. Ik heb ze gekocht van merk tristan (originele waren showa maar nergens verkrijgbaar..ook dealer geprobeerd). Enige nadeel was dat ik de kogelvoetjes (kogel met schroefdeel er aan) van de oude gasdempers moest gebruiken dus de oude gasdempers heb ik bewerkt met een metaalzaagje en de kogels verwijderd. Daarna is het monteren een fluitje van een cent en het werkt perfect.
[Image: 871069202.jpg]
39



Reply

Goed bezig Tom
Dus je achterklep blijft nu weer open staan als je iets wilt inladen devil

Groetjes, Andres








Reply

Ja erg fijn. Ook omdat ik de audio nog in orde moet maken..werkt beter dan bezemstelen er onder Wink
39



Reply

Idd bezemstelen kan je beter gebruiken om te vegen haha

Groetjes, Andres








Reply

De kizashi heeft pas nieuwe olie+filter gekregen. Ik moest eerst de onderplaat verwijderen,verder is het even makkelijk als de swifts. Het oliefilter kreeg ik zelfs met 1 hand los vanuit de motorruimte. Er gaat wel 4.8 liter in die 2.4. Ook een nieuwe kentekenplaat met houder geplaatst aan de achterzijde omdat een letter beschadigd was.

De Grand Vitara heeft van mij een nieuwe Varta accu gekregen. De oude was op, mede door veel korte ritten denk ik en regelmatig niet rijden.
39



Reply

De swift cabrio heeft ook een nieuwe varta accu gekregen en helaas ging er ook iets mis. Het electrische raam (links) zei knak en nu gaat het raam niet meer open of dicht. Raam staat nog in de dichtstand.
Wordt vervolgd
39



Reply

(10-12-2018, 22:13)Tomswiftswiftswift Wrote: De swift cabrio heeft ook een nieuwe varta accu gekregen en helaas ging er ook iets mis. Het electrische raam (links) zei knak en nu gaat het raam niet meer open of dicht. Raam staat nog in de dichtstand.
Wordt vervolgd

Ik ken dat van mijn Micra.
Wilde een keertje 's morgens toen het had gevroren mijn electrische raam openen en hoorde ook 'knak'.
Raam zat vastgevroren en het electro motortje had daardoor het hele binnenwerk kapot getrokken ook de plastic pinnen waarmee het raam aan het binnenwerk (hefboom) vastzat waren finaal afgebroken...

Groetjes, Andres








Reply

Grand Vitara knipperlicht zat losjes.. Lamp weer er in gedrukt. (was behoorlijk lastig om het achterlicht los te halen).
2X Xenonlicht vervangen. 1 was kapot en vorige keer was ik daar bijna 60 euro voor kwijt. Nu heb ik 2 nieuwe voor 20 euro. Met 4300K.. Ongeveer gelijk aan origineel.
39



Reply

De grand vitara begon hele doffe (lelijke) koplampen te krijgen. Bij de lidle voor 12 euro een herstelkitje gekocht. Resultaat: Heel mooi. De vraag is nu hoe lang ze helder en glad blijven.
[Image: 9f2f034ad5fa3796af4436981ccda0f9.jpeg]
39



Reply

Ben benieuwd naar het resultaat; heb dit setje nog nooit gezien.
Reply

Dit beestje heb ik pas weer wakker gemaakt,klein beetje liefde gegeven en andere velgen en banden gemonteerd die ik al langer had. (import uit japan)

[Image: 540.jpg]
39



Reply

Update: Alto works RS-R velgen (model 1991-1994) komen te koop in de verkoopafdeling van het forum Smile
https://www.wheel-size.com/size/suzuki/alto-works/
39



Reply

Nieuwe wielmoeren besteld voor de mk3. Er zitten momenteel moeren van 33mm op met kopmaat 21. Dat word 25mm met kopmaat 19.
39



Reply

Binnenkort eens een foto..

Grand vitara nieuwe apk (onderhoud pas gedaan). Binnenkort nieuwe remblokken achter.

Swift mk3 nieuwe originele gti naafkapjesSmile Deze doken nu op op ebay. De dealer levert ze niet meer.

Kizashi nieuwe apk en bakolie ververst. Vandaag nog luchtfilter en interieurfilter vervangen. (verder onderhoud pas gedaan). Binnenkort ook remblokken achter en ruitenwissers voor.
39



Reply

Vandaag Kizashi ruitenwissers vervangen. Type hybrid zat er op en dat is er ook weer nieuw opgezet.
39



Reply

Zo de mk3 is weer uit de schorsing gehaald en heeft een nieuwe apk en olie+filter, nieuw ashoesje, 1xstadslicht. Aankomend jaar gaan de voor schokdempers vervangen worden.
39



Reply

39

Dat is weer mooi Tom.
Maar je haalt de Mk3 voor de wintermaanden uit zijn schorsing Puzzled
Reply

Hoi Walter, ja de schorsing verliep en als ik de schorsing verleng en dan toch in maart/april eventueel weer wil rijden dan zou ik weer een boete (deel wegenbelasting) betalen? Zonder dat precies op te zoeken heb ik de schorsing gewoon laten verlopen. Ik zal er nu nog amper tot niets mee rijden maar straks maak ik gewoon weer lekker kilometers.
39



Reply

Zo...
Ik zit hier niet veel meer maar ondertussen weer een en ander gedaan (naast het schoon houden van alle autos) zoals beurtjes+apk, schokbrekers, remblokken, filters. We lopen op schema. De mk1 cabrio even gereinigd en weggebracht voor de apk.
39



Reply

Mk3 1992 gti wederom oliewissel gedaan en nieuwe voorschokbrekers besteld. (monroe zoals af-fabriek).
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.