Waar versterker hangen?
#1
Hallo,


Ik heb zonet een Excalibur X1 bass pack gekocht met volgende items:
- Subwoofer + subwooferkist
- Versterker

Nu mijn vraag is:
Waar kan ik het beste de versterker plaatsen in mijn suzuki swift zodat ik zo weinig mogelijk plaats verlies?

Ik was aan het denken onder de passagiersstoel of op de zijkant van de subwooferkist (deze staat in mijn koffer).

Tevens weet ik ook nog niet waar ik de - moet aan vasthangen, kan iemand mij helpen? (het kabeltje is zeer kort)

Dank
Reply

#2
Schroef 'm op de kist en zet de massa vast op het scharnier van de achterbank nadat je deze goed hebt kaalgemaakt.
Kijk ook even naar de massa-aansluiting van het chassis naar de accu.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
Achter je achterbank zitten genoeg schroeven om massa achter te maken.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#4
(08-08-2012, 13:59)The Force Wrote: Schroef 'm op de kist en zet de massa vast op het scharnier van de achterbank nadat je deze goed hebt kaalgemaakt.
Kijk ook even naar de massa-aansluiting van het chassis naar de accu.

Hoe bedoel je dat ik even naar de massa-aansluiting van het chassis naar de accu moet kijken?Smile

Sorry maar ben een leek op dit vlakSmile

Reply

#5
Op je accu zit een kabel welke van je accu naar het chassis loopt, dat is je massa kabel (-).
Die corroderen nog wel eens, dus even je contactpunten nazien of dat er nog goed uitziet.
Reply

#6
denk ook even goed na waar je de kist wilt neerzetten in de achterbak. ik heb het zelfde setje gehad. en toen ik mijn 6x9 speakers in de hoedenplank ophing kon mijn sub er niet meer onder staan. die moest dus naar het midden verplaatst worden.

hou dit even in je achterhoofd ivm permanent vast zetten van je sub
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#7
(08-08-2012, 15:18)rikky006 Wrote: denk ook even goed na waar je de kist wilt neerzetten in de achterbak. ik heb het zelfde setje gehad. en toen ik mijn 6x9 speakers in de hoedenplank ophing kon mijn sub er niet meer onder staan. die moest dus naar het midden verplaatst worden.

hou dit even in je achterhoofd ivm permanent vast zetten van je sub

het kan dus geen kwaad als ik de versterker bovenop de subwooferkist schroef?

Alvast dank

Reply

#8
(08-08-2012, 15:24)Daver__ Wrote:
(08-08-2012, 15:18)rikky006 Wrote: denk ook even goed na waar je de kist wilt neerzetten in de achterbak. ik heb het zelfde setje gehad. en toen ik mijn 6x9 speakers in de hoedenplank ophing kon mijn sub er niet meer onder staan. die moest dus naar het midden verplaatst worden.

hou dit even in je achterhoofd ivm permanent vast zetten van je sub

het kan dus geen kwaad als ik de versterker bovenop de subwooferkist schroef?

Alvast dank

ik denk niet dat dit gaat passen, als je nog een hoedenplank er boven wilt hangen. ik zou er eerder voor kiezen om de versterker aan de zijkant vast te maken !



スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#9
Ik heb de versterker op de kist zitten, en de kist vast met klitteband zodat hij niet verschuift... de achterboxen in de zijpanelen verwerkt dus geen last van boxen die niet passen in de hoedeplank, die is bij mij dus mooi dicht.. Biggrin
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#10
Woofer achterin, speakersetje voorin! Smile
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#11
Ik zou ervoor kiezen om de versterker achterop de kist te schroeven. Dus op de schuine kant die "tegen" de bank aan komt. Zo blijft je versterker en dus ook de bijbehorende kabelbende uit het zicht.
Reply

#12
(08-08-2012, 17:48)robin_swiftsensation Wrote: Ik zou ervoor kiezen om de versterker achterop de kist te schroeven. Dus op de schuine kant die "tegen" de bank aan komt. Zo blijft je versterker en dus ook de bijbehorende kabelbende uit het zicht.

dat is dus het probleem bij deze set. er zit geen schuine kant op.
de voorkant loopt rond. en de achterkant is recht.
zijkant is dus de enige optie.
of. wat ook netjes is, is de versterker aan je achterbank vast maken. tegen de rugleuning.
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#13
Al Het bovenstaande ben ik het mee eens. Ik heb zelf 3 versterkers in mijn swift.
Ik heb ze tegen me banken geschroeft. En 1 er precies tegenover onder de achterklep.
Houd er wel altijd rekening mee dat je je versterker op een geventileerde plek moet monteren.
Want als die te warm wordt slaat die in zijn beveiliging. Dus niet onder de bank, misschien is het ooit wel eens met succes gedaan maar ik zou het niet doen.

Succes!
Reply

#14
Tsja, of als je je reserve wieltje dumpt kun je em onder in die bak maken... Smile ventilatie gaten/sleuven erin woofer achterin en knallen!
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#15
Zo heb ik het zitten....spaart het meeste ruimte uit naar mijn idee:

[Image: Foto-QXCBVRGH.jpg]


[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#16
Ja mocht hij dus ook hoedenplank speakers gebruiken gaat dit dus niet Wink daar is de woofer te hoog voor.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#17
nog een tip, ik heb laatst met iemand staan praten bij een meeting.
hier kreeg ik te horen dat je moet oppassen met de 6x9 speakers boven je sub.
de woofer zorgt voor een hoop druk in je kofferbak, je speakers bewegen op een heel ander ritme, mocht de druk te hoog worden dan is het voor je speakers moeilijker om de op en neer beweging te maken. en kan dus voor over verhitting zorgen bij de speakers. dus pas op als je je speakers direct boven je sub hebt hangen.
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#18
Ik ben nu zelf bezig met twee subwoofers en een versterker. Heb zelf een bekisting gemaakt, als je wilt kan ik je de maten wel geven?

[Image: IMAG0181.jpg]

[Image: IMAG0182.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.