Nieuwe audio
#1
Dag dames en heren,

Ik wil graag nieuwe audio in me auto, dus compleet setje versterker sub en speakers voor en achter.
Heb een budget van 150-200 euro voor dit alles. Is dat een beetje te doen en wie zou me kunnen helpen met uitkiezen?

Wat ik nu heb is n MCR-1280 marquant radio en 2 simpele pioneer 10cm speakers voorin. Weet niet of ik dit kan houden en er wat extra's bij doen of dat ook dit vervangen moet worden.

Alvast bedankt! Gr. Jordi
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#2
zou de speakers en radio idd zo houden.
aangezien je anders toch je budget omhoog moet krikken.
wat zijn de eisen ?
je zou kunnen kiezen voor een actieve subwoofer (versterker ingebouwd). scheelt een hoop ruimte en werkt prima.
mocht je toch voor een losse setup willen gaan, probeer dan een setje te scoren, deze zijn vaak goedkoper!!

hier een overzichtje van leuke combi setjes.
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1083c-p...er-pakket/#
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#3
Ik hoef geen highend 10+ sound. Ik wil gewoon geen gekraak als ik me geluid wat harder zet, dat heb ik nu wel. En ik vraag me af waar dat door komt, door de radio of de boxen, of het gebrek van een versterker? Ik ben totaal geen audio expert. Het aansluiten gaat me lukken, ben wel een knutselaar maar qua specs met audio ben ik een leek.

Ik zou het liefst gewoon beetje mid end geluid willen voor n prijs die niet boven de 200 euro uit komt.

Ik zag dit setje staan, is dit goed te combineren met me 10cm pioneer speakers of moet ik dit dan vervangen?
Ben ook wel bereid om 106 peugeot deurbakken te regelen zodat ik 13cm( geloof ik?) speakers kan aanschaffen.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/37246...Detail=005
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#4
Ik zou:

OF doorsparen zodat je in een keer fatsoenlijk spul kunt kopen. En met fatsoenlijk bedoel ik niet het duurste van het duurste maar gewoon middenklasse materiaal.

OF tweedehands middenklasse spullen aanschaffen die binnen je huidige budget vallen.

Maar in elk geval geen nieuw spul voor dit budget want dan kom je gewoon uit op troep van de bovenste plank.

Tel zelf maar.
Versterker 4 kanaals: 80 euro zit je echt goedkoop (raveland troep)
Kabelsetje: 25 euro
6x9 inch speakers: 30 euro goedkoop spul (hankitanki)
10cm's: 20 euro goedkope troep slechter dan je pioneer speakertjes. (shang haj)
subwoofer: 100 euro (oerieboerie)

En dan ben je al over je budget heen.

Mijn broertje heeft een combisetje 2 kanaals versterker + subwoofer + kabelsetje van 130 euro. De versterker is daarvan eigenlijk al veel te licht. Jij hebt niks aan zo'n combi als je ook 6x9 inch speakers wilt, want die moeten ook op een versterker en die zul je dan nog 1 bij moeten kopen.


Reply

#5
Ja voor dit budget even lekker op marktplaats gaan loeren. Mooi 10 inch subwoofertje kost daar niet zoveel met bijpassende versterker.

Let op! Als je het aanschaft goed de staat bekijken en altijd testen. Kan je het niet testen? Dan moet je op goed vertrouwen gokken als je het echt wil!
Reply

#6
ik heb nog sony 6x9 liggen waar ik niks meer mee doe, lagen in mijn oude swift. zijn net een half jaartje oud maar passen niet in me baleno.
http://www.ipitrade.com/images/xs-f6936se.jpg

Mischien is het wat voor je
[Image: suzukibounce2.gif]

Rides:
Suzuki Swift 1.3 8v GS 1998
Suzuki Wagon R+ 1.0 8v 2000
Reply

#7
Dus van 200 euro kan je geen leuk systeem samenstellen.... ?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#8
Jawel, maar als je een klein beetje kwaliteit wil kan het niet nieuw. Als het alleen gaat om meer geluid. Dan kan je het nieuw halen.
Reply

#9
Marktplaats is wel een OK plek hoor, maar zoals Unuki al zegt goed testen.. ik heb mijn JBL subwoofer daar ook vandaan, was 90 euro. heb em draaiend in de verkoper zijn auto geluisterd en toen pas meegenomen. Nieuw hoeft dus niet altijd.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#10
Oh ja en een beetje kabelsetje is al 70 euro nieuw. Daar gaat veel geld van je budget in zitten helaas...
Reply

#11
Inderdaad 2dehands redelijke kwaliteit kan wel voor dit budget. Nieuw nooit en te nimmer. Ik heb niet alles nieuw en toch heeft het me in totaal toch zo'n 750 euro gekost. (qua nieuwprijs zit je dik over de 1000 euro heen) En dat is echt niet veel voor echte audiofielen Smile Uiteindelijk heb ik ook maar gewoon een middenklasse setup. Dus moet je nagaan Wink
Reply

#12
Pff wat een geld gaat daar in zitten dan, totaal verkeerde gedachte daarover dus.

Wat is het nadeel van die raveland "troep"?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#13
Zegt het woord "troep" niet genoeg...Wink
Reply

#14
Afgelopen tijd heb ik denk al over de 800,- in de audio gestopt en dan heb ik nog geen eens speakers voor... Om je een indicatie te geven Wink
Reply

#15
Word marktplaats afspeuren dus..
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#16
Precies, want nu ik erover nadenk is die 750 euro ook niet genoeg ingeschat haha.

Ik heb overigens ook een versterker ven raveland waarvan nu na een jaar of 4,5 draaien 1 van de 4 uitgangen kapot is. Het geeft geluid maar niet meer dan dat. Als je zo'n ding open haalt zie je ook wat voor schandalig slechte soldeerverbindingen en low budget kwaliteit componenten gebruikt zijn.

Succes op marktplaats dus!
Reply

#17
ik heb een sub van 1600 watt en mac audio versterker voor 150 euro gekocht 34
Werkt super !
je moet gewoon mazzel hebben en het goede tegen het lijf lopen
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

#18
http://m.marktplaats.nl/a/auto-diversen/...o-set.html

Is dit wat? Kan het voor 160 fixen.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#19
Waar is de versterker? Staat niet in de advertentie en wel op de foto...
Reply

#20
Zo ver ik zie maxgear 400watt
Maxgear 5073 om precies te zijn!
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.