Bridgen versterker
#1
Ik heb op het moment een vrij waardeloos setupje in de auto hangen. Voor zitten nog de standaard speakers en achter heb ik mijn oude Gamma boxen ingebouwd in een nieuwe bekisting.

Nu wil ik graag een setje nieuwe speakers rondom hebben, hierbij heb ik voor voor al een setje uitgezocht voor een niet gekke prijs:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/37292...4&ref=list

Deze wilde ik samen met de 106 deurbakken gaan inbouwen.

En voor achter dacht ik aan:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/37363...0&ref=list

Nu wilde ik deze eigenlijk op een versterker aansluiten, het liefst beide. Daar komt bij dat ik eigenlijk de 2 subs wil vervangen en ook op een versterker wil aansluiten. Eventueel nog een optie om de bestaande subs aan te sluiten op een versterker?

Mijn eisen zijn niet heel hoog, moet gewoon beetje goed geluid uit komen voor een niet te hoog budget. Bij 150 moet wel ophouden zeg maar.

Hebben jullie nog ideeën/aanvullingen?
Reply

#2
het is alicht het proberen waard.
waarom probeer je niet achter een mooi setje 6x9 ?
het merk sinustec zegt mij eerlijk gezegt niet heel veel.
en de gegevens die er bij staan, die kloppen ook niet echt. ziet er heel spannend uit. maar dit zal reuze meevallen in de praktijk.

compo setje + betere 6x9's direct op je radio... is opzich een prima setup, vooral als je eisen niet hoog zijn, en je budget laag is !
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#3
Laat die Sinuestec speakers lekker voor wat het is. Daar je geen / niet lang plezier van hebben. Kan nooit veel zijn. Laat achterspeakers ook maar zitten, verknalt het geluidsbeeld alleen maar.

Voorin een 13cm en een subwoofertje in de kofferbak is meer dan voldoende. Kan je ook investeren in betere spullen.

Voor 60 euro een leuk composetje van Pioneer: klik
Een vriend van me heeft zo'n setje in zijn Audi A4 zitten en die bevallen prima. Kan je gewoon op je radio aansluiten.

Voor een subwoofer en versterker setje zou ik even snuffelen op marktplaats of hier bij de verkoop advertenties. Zoek dan bij de degelijke merken en je komt vast een leuk setje tegen tussen de 50 en de 100 euro.

Beter 2e hands van een goed merk dan nieuwe crappy spullen. Wink







Reply

#4
Ik wilde graag dit setje gaan kopen bij iemand in Makkum, maar nu ben ik bij een automaterialen zaak geweest en die vertelden mijn dat het niet mogelijk was om beide subs aan te sluiten op die versterker.

Link: http://link.marktplaats.nl/581838825

Het gaat om een oudje heb ik wel door, de GM-2200 van Pioneer. Hij had ze zelf wel aangesloten op de versterker, iemand een idee hoe en of dit wel een goed idee is gezien de leeftijd van de versterker? Ik kan het setje overkopen voor 40,00.
Reply

#5
Kan wel hoor, 2 kanalen, 2 woofers... alleen vraag ik me af of je niet te weinig power levert met dat versterkertje... Wink
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#6
(06-08-2012, 15:09)RickSwift Wrote: Kan wel hoor, 2 kanalen, 2 woofers... alleen vraag ik me af of je niet te weinig power levert met dat versterkertje... Wink

Precies, dat is wat de verkoper in de winkel ook zei. Knijp je op die manier de versterker niet af?
Reply

#7
Heb je geen informatie over hoeveel wattage de woofers hebben?
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#8
(06-08-2012, 15:12)RickSwift Wrote: Heb je geen informatie over hoeveel wattage de woofers hebben?

Ik heb hem een mail gestuurd met de vraag naar specificaties van de subs. Ik ga vanmiddag even naar hem toe om te kijken of het wat is.

Het lijken mij Pioneer IMP 12" inch toe...
Reply

#9
Toch maar aangeschaft, we zullen zien! Wilde ze ff testen, maar mijn reserve voeding voor de pc heeft het begeven.. Fototje:

[Image: af0f8524e00111e1a9be22000a1e8b1a_7.jpg]

Het is een Pioneer GM-2200 versterker met 2x 130 watt, en het schijnt 2*65 rms te zijn, volgens een ander forum (http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?...C_ID=74547) en de subs zijn Pioneer TSW252C met 400 Watt peak, 120watt nominaal.
Kun je 2 subs op 1 gebrugde kanaal zetten?

Edit:
Kom er net achter dat de schakelaar op de versterker op bridge staat, dan zou die dus gebrugd aangesloten zijn geweest.
Reply

#10
Je moet het opgegeven vermogen weten per impedantie van die versterker en je moet de impedantie en het aantal spoelen van de woofer weten.
Je laat nu niet de volledige specs zien van je spullen, dus kan je er nog niets zeggen.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#11
Het is voorlopig niet meer aan de orde. Versterker is dood, lekker condensators en behoorlijk roestig. Ben nu opzoek naar een vervanger.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.